تعداد بازدید: 2390

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 21 مرداد 1397-1:35

نجفی به اسلامی نامه سرگشاده نوشت

اگر نمی توانید، عرصه را به اهلش بسپارید

در بخشی از نامه نماینده بابل خطاب به استاندار مازندران آمده است: «توصيه می‌كنم  برای حفظ اميدِ خيل عظيم مردم و فعالان سياسی و اجتماعی به ويژه اصلاح‌طلبان كه در انتخابات رياست ‌جمهوری، برای پيروزی رئيس‌جمهور محترم فعاليت داشتند و جلوگيری از تعميق يأس آنها، بكوشيد. چنانچه نمی‌توانيد اين معادله را به نفع توسعه متوازن و عادلانه در استان، تغيير دهيد، عرصه را به اهلش واگذاريد.»


 مازندنومه، سرویس سیاسی: نامه نگاری یکی از روش های مرسوم در ادبیات سیاسی ماست و حالا علی نجفی -نماینده بابل- ترجیح داده این بار چند نکته را در قالب نامه به محمد اسلامی -استاندار مازندران- گوشزد کند. نجفی در بخشی از این نامه نوشته که 9 ماه برای آشنايی استاندار با فضای سياسی استان بس است و از اسلامی خواسته به وظیفه ذاتی خود بپردازد و از تعمیق یاس اصلاح طلبان که حامی اصلی روحانی بودند، خودداری کند. این نمانیده در پایان تذکر داده که: «چنانچه نمی‌توانيد اين معادله را به نفع توسعه متوازن و عادلانه در استان، تغيير دهيد، عرصه را به اهلش واگذاريد.» متن کامل نامه که از سوی دفتر این نماینده به دست ما رسیده، به شرح زیر است:

جناب آقای اسلامی!

سلام عليكم

توجه شما را به نكات زير جلب می‌كنم:

۱. شما استاندار مازندران هستيد نه فرماندار مركز نشين! نگاه تان به ساير نقاط استان را فقط از دريچه استانداری ببينيد!

۲. رويكرد مثبت اينجانب نسبت به انتخاب شما، خود ارزيابی شجاعانه نسبت به بازتاب و دستاورد اين حمايت از سوی اينجانب را مانع نمی‌شود! شما مدير اجرايی هستيد نه تئوريسين و نه مبلّغ! بجای توجيه اين و آن كه مخالف دولت هستند و البته كه هيچ وقت توجيه و راضی نخواهند شد، به مأموريت ذاتی خود بپردازيد. توصيه می‌كنم  برای حفظ اميدِ خيل عظيم مردم و فعالان سياسی و اجتماعی به ويژه اصلاح‌طلبان كه در انتخابات رياست ‌جمهوری، برای پيروزی رئيس‌جمهور محترم فعاليت داشتند و جلوگيری از تعميق يأس آنها، بكوشيد.

۳. چون اهل اين استان نيستيد و صد البته مازندران را نمی‌شناسيد، پس به شما توصيه می‌كنم كه از مشاورين صادق و دلسوز و ان شاالله مستغنی بهره گيريد.

۴. به عنوان نماينده مردم شريف شهرستان بابل از شما می‌پرسم كه توسعه‌گرايی مورد نظر شما در استان مازندران و از جمله در بابل به عنوان بزرگترين شهرستان استان، چه مصداقی دارد؟ چند نشست راهبردی و مؤثر در رابطه با توسعه استان و از جمله بابل تشكيل داده‌ايد؟ چرا به عنوان نمونه در بابل، نتايج اين مهم، تاكنون مشاهده نمی‌شود؟ مشاوران شما چه كسانی هستند؟ 9 ماه برای آشنايی شما در مديريت سياسی استان بس است! مصاديق توسعه‌گرايی شما فراتر از حرف در ارتباط با شهرهای مختلف استان از جمله بابل كدامند؟ برنامه راهبردی شما برای حل يا كاهش مشكلات در بخش‌های همچون آب، فاضلاب، محيط‌زيست و پسماند، تجارت‌خارجی، واحد‌های توليدی، گردشگری، كشاورزی و دامپروری، مسايل فرهنگی و اجتماعی و انبوهی از مسايل ديگر، كدامست؟ چرا تاكنون اثر و نتيجه‌ای از برنامه‌ريزی شما مشاهده نمی‌شود؟

آيا با حضور برخی مديران ضعيف و عافيت‌طلبی در اتخاذ تصميمات مؤثر در مسير برنامه‌های دولت محترم و تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنين سرگرم شدن به آمارهای غير واقعی و كارگروه‌های بی‌حاصل، تحول و توسعه در استان محقق می‌شود؟

۵. به عنوان نمونه با توجه به تصميم متخذه اخير در شورای برنامه‌ريزی و توسعه، چرا توسعه‌گرايی مورد نظر شما در مقوله ايجاد منطقه آزاد تجاری و منطقه ويژه اقتصادی، به توزيع امتيازگونه و البته بی‌مبنای اين فرصتِ توسعه، تقليل يافته است؟شما و شورای برنامه‌ريزی و توسعه استان با كدام منطق، برخی شهرها را مستحق راه‌اندازی منطقه آزاد يا ويژه دانستيد وليكن بزرگترين و با سابقه‌ترين شهرستان استان مازندران در اقتصاد و تجارت را ناديده گرفته‌ايد؟ تصميم شما درست است يا اظهارات دبيرشورای‌عالی‌مناطق‌آزاد و ويژه در گفتگوی امروز با اينجانب كه صراحتا می‌گويد اين تصميم به هيچ وجه كارشناسی نبوده و مورد تائيد آن نهاد نيست!

ناظران منصف استان، حتما تصديق می‌كنند كه اينجانب تاكنون در اين مورد، با اتخاذ موضع متوازن و معقولانه، سعی كردم از اختلاف بپرهيزم و البته همواره تاكيد كرده‌ام كه حتما مازندران بايد از اين فرصت برخوردار شود كه متاسفانه اختلافات و تعصبات محلی برخی از يكسو و عدم مديريت شايسته مسئولين اجرايی استان از سوی ديگر، تاكنون مانع از آن شده است. اكنون نيز با چنين تصميماتی، بر آتش اختلافات می‌افزائيد. در اين راستا يكبار ديگر شما را به بيانيه‌ای كه يكسال قبل صادر كردم، ارجاع می‌دهم و با صدای بلند می‌گويم كه منطقه آزاد، منطق آزاد می‌خواهد! وليكن گويا اينجا، فشار و چانه‌زنی بر نزاكت و منطق برتری دارد! چنانچه نمی‌توانيد اين معادله را به نفع توسعه متوازن و عادلانه در استان، تغيير دهيد، عرصه را به اهلش واگذاريد.

 


  • دوشنبه 22 مرداد 1397-14:47

    آقای نماینده بابل!
    قدرتمند بودن یک شهرستان به جمعیتش نیست اگر شما اینگونه فکر میکنید وای به حال مردم بابل که نماینده اش اینطوری فکر میکنه
    بعد اقتصاد استان دست آمل هست با داشتن پنجاه و دو درصد صنایع استان و داشتن شصت و هفت درصد صادرات استان که بعلت صادرات زیاد گمرگ هم داره اونوقت نمیدونم شما چطور دم از اقتصاد و تجارت میزنید نکنه هنوز توی پنجاه سال پیش گیر کردید
    شما چطور هنوز گمرگ هم ندارید اما میخواید منطقه ویژه اقتصادی بشید!!!؟؟؟

    • مهندس علیپاسخ به این دیدگاه 2 2
      يکشنبه 21 مرداد 1397-17:13

      متأسفانه نمایندگان محترم استان مازندران به جای ترویج همبستگی میان مردم ، دائماٌ مشغول طفرقه افکنی بین شهرستانها هستند ، نماینده محترم بابل برای خودنمائی از مرکز نشینی استاندار و از بابل بعنوان بزرگترین شهرستان استان نام می برند . آقای نماینده ! بزرگی به . . . است نه به تعداد نفوس یک شهرستان ، در اینصورت با استدلال نظیر استدلال شما ، بنگلادش قدرتمندترین کشور جهان نامیده می شد . یکی نیست به این آقایان بفرماید بساطشان را جمع کنند و به فکر قانونگذاری و دفاع از منافع مردم در مجلس باشند و به جای این حرفها ، قوانینی وضع نمایند که مانع رانتخواری ، احتکار ، گرانفروشی و هزاران مسائل دیگر شود .

      • يکشنبه 21 مرداد 1397-8:56

        شما نمايندگان به علت دريافت امكانات و ......توان جابجايي مديران استان رو نداريد،پس لطفا ساكت باشيد..نمونه ي بارز ان مديرعامل اب شهري استان كه... متاسفانه كسي پيگير نيست.....

        • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 4 2
          يکشنبه 21 مرداد 1397-8:44

          نماینده بابل یادش رفت نمایتده شهرستانه بابله نه استاندار مازندران استاندار باید درسی به نماینده بابل بده تا درس عبرتی بشه برای اونها تا هیچوقت تو کار مدیرت یکپارچه مازندران دخالت نکنن و باعث اختلاف نشن

          • دوشنبه 22 مرداد 1397-10:45

            اتفاقا زیادی خواهی و ... شما ...عامل اصلی عدم مدیریت یکپارچه گی هست!
            دگر آن دوران به سر آمده است!!

            • چهارشنبه 24 مرداد 1397-21:0

              چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است!!!با نگاه کردن به عکس باید متوجه بشی نماینده چقدر طلبکاره از استانداره!!!از امام جمعه تا نماینده ها دارن اعتراض میکنن هر جایی اسم بابل نباشه اعتراض میکنن به این چی میگن!!!


          ©2013 APG.ir