تعداد بازدید: 3239

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 24 مرداد 1397-13:25

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

هر تفکری خود را حاکمیت می‌داند

عبدالله مهاجر: دولت در شرایط فعلی تمام تلاش خود را می‌کند اما مشکل این است که هر تفکری خود را حاکمیت می‌داند/ دو برابر ظرفیت استان، صادرات انجام شده است اما موانعی بر سر راه صادرات داریم/عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خزر، ایتالیا و هند  بازار هدف صادراتی ما هستند/ اگر دولت قبول دارد یک منطقه آزاد را برای ما اعلام کند دلیل ندارد دعوا کنیم، باید منطقی پیش برویم با دعوا کاری پیش نمی‌رود/ این خوب نیست که نمایندگان به استاندار بگویند چون نظر ما تامین نشده پس بلند شو از استان برو.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: عبدالله مهاجر اظهار کرد: صادرات ۳ میلیارد دلاری مطرح شده از سوی استاندار در برنامه ششم امری شدنی است. چنانچه ظرفیت صادرات استان در ۳ سال اخیر ظرفیت را بسنجیم به همین نتیجه می‌رسیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه دو برابر ظرفیت استان، صادرات انجام شده است اما موانعی بر سر راه صادرات داریم، گفت: سال قبل ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم، ولی واقعیت صادرات استان باید ضربدر ۲ کرد که از دیگر استان‌ها اتفاق افتاد.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۴ درصد افزایش صادرات در ۴ ماهه نخست امسال داریم، تصریح کرد:  ۱۲۹میلیون دلار ۴ماهه سال قبل و ۱۴۷ میلیون دلار در مدت مشابه امسال صادرات انجام دادیم.

 مهاجر ادامه داد: اگرچه قیمت واقعی دلار در سطحی قرار گرفته که قیمت تمام شده را برای ما افزایش می‌دهد، در همین شرایط بد اقتصادی می‌توانیم به بیش از برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده دست پیدا می‌کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خزر، ایتالیا و هند  بازار هدف صادراتی ما هستند.

 رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: ۲۲۵ میلیون دلار گواهی مبدا صادراتی صادر شده است.

 این مسئول با بیان اینکه مشکلاتی را در حوزه ارز خواهیم داشت که در حوزه صادرات هم خودنمایی می‌کند، اظهار کرد: ایرادی به تیم اقتصادی دولت وارد است. روزی که باید درست فکر می‌کردند کارشناسی‌ها درست نبود، همان روزهای نخست موضوع ارز بود که بخش خصوصی مطالب را مکتوب در اختیار دولت گذاشت و گفتیم راه درست این نیست. در یک مرحله ارز ثانویه درست انجام نشد و مشکلاتی را ایجاد کرد.

 وی گفت: تحریم نیست که این همه اذیت می‌کند بی‌تدبیری ما است، دولت و ملت و بخش خصوصی باید در کنار هم باشند، دولت در شرایط فعلی تمام تلاش خود را می‌کند اما مشکل این است که هر تفکری خود را حاکمیت می‌داند، تمرین در کنار هم نشستن می‌تواند به ما کمک کند.

 مهاجر با اشاره به اینکه موضوع انتخاب منطقه آزاد مشکل چندین ساله استان است، تصریح کرد: اغلب استان‌ها یا از منطقه آزاد برخوردار شدند یا در حال برخورداری‌اند.

 وی با بیان اینکه برای یک استان به یکباره چند منطقه آزاد اعلام نمی‌کنند اگرچه شاید مازندران این ظرفیت را داشته باشد، ادامه داد: این صدای بخش خصوصی است که می‌گوید مدیران در کنار هم باید تدبیر درستی انجام دهند، نگاه ما شهرستانی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تاکید کرد: اگر دولت قبول دارد یک منطقه آزاد را برای ما اعلام کند دلیل ندارد دعوا کنیم، باید منطقی پیش برویم با دعوا کاری پیش نمی‌رود.

مهاجر با بیان اینکه هر کسی ساز خودش را می‌نوازد و منافع شهرستانی خود را پیگیری می‌کند، اظهار کرد: این خوب نیست که نمایندگان به استاندار بگویند چون نظر ما تامین نشده پس بلند شو از استان برو.

وی با اشاره به اینکه نگاه و نظر شخصی ما نمی‌تواند اینجا کارساز باشد، افزود: کسی که قانونگذار است بیش از هر کسی باید قانونمدار باشد، محرومیت برای مازندران بس است.

 مهاجر با بیان اینکه حقوق گمرکی از مشکلات ما با کشورهای عربی است، گفت:درباره حقوق گمرکی، رئیس جمهوری با پوتین توافقنامه امضا کرد اما روند اجرایی هنوز چیزی به دست ما نرسیده است.


  • جمعه 26 مرداد 1397-23:30

    بي تدبيري يعني اينكه شما تو انتخاب مديران استان دخيل باشي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • پنجشنبه 25 مرداد 1397-18:3

      اقاي مهاجر بي تدبيري يعني اينكه ده نفر دكتر و مهندس عضو اتاق هستند وشما رييس هستي؟؟؟؟


      ©2013 APG.ir