تعداد بازدید: 2326

توصیه به دیگران 0

جمعه 2 شهريور 1397-7:15

واکنش استاندار مازندران به پرسش مازندنومه درباره منطقه آزاد

از بعضی بیانیه‌ها تعجب می کنم!

محمد اسلامی: تعجب می‌کنم از بعضی موضع‌گیری و بیانیه‌ها که درباره منطقه آزاد صادر می‌شود. آیین‌نامه، ویژگی‌های منطقه آزاد را بیان کرده و وقتی صحبت از کارشناسی می‌کنیم، قانون و آیین‌نامه است و نمی‌توان به این قانون نگاه محلی داشت. کسانی که پیشنهادی غیر از شرق مازندران را می‌کنند به عمق وقایع آینده توجه کنند. ما نمی‌توانیم دور زندگی مردم حصار بکشیم


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: محمد اسلامی در آغاز هفته دولت، در نشست خبری اظهار کرد: در دوران رشد به سر می‌بریم و مازندران مملو از نیروهای جوان است که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند و این شور بسیار ستودنی است.

 وی افزود: در چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم و دشمنان قسم‌خورده ایران این بار با اتحاد آشکار و هزینه‌های هنگفت درصدد هستند مردم را با نارضایتی و بدبینی از انقلاب جدا کنند.

 استاندار مازندران گفت: دشمنی‌ها و توطئه‌های بیشمار هزینه‌های هنگفتی به انقلاب و مردم تحمیل کرده و امروز در حوزه اقتصادی برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دادند.

 این مسئول تصریح کرد: نیاز داریم این حرکت‌ها را ریشه‌یابی کرده و قاطع برخورد کنیم و سیاست‌هایی که در راستای بالندگی انقلاب است قوی‌تر دنبال کنیم تا مردم از رفاه نسبی برخوردار باشند.

*بخشی‌نگری مهم‌ترین آسیب مازندران

اسلامی با بیان اینکه در ۵ سالی که از عمر دولت تدبیر و امید گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در مازندران شده است، ادامه داد: ما در مازندرانی به سر می‌بریم که محورهای توسعه آن شفاف نبوده و حس عقب‌ماندگی را به وجود آورده است. همین موجب بروز شرایطی شده که امروز با آن مواجه هستیم، بخشی‌نگری مهم‌ترین آسیبی است که به مازندران وارد شد.

  وی خاطرنشان کرد: توسعه باید به شکل مردم‌محور شکل گیرد و بنیاد توسعه و تعالی استان را در این راستا راه‌اندازی می‌کنیم.

استاندار مازندران گفت: همزمان با هفته دولت 545 پروژه با اعتبار حدود 4192 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
 
* از بعضی بیانیه‌ها تعجب می‌کنم
 
اسلامی در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر تعیین تکلیف منطقه آزاد در مازندران و دخالت برخی نمایندگان در این زمینه، اظهار کرد: تعجب می‌کنم از بعضی موضع‌گیری و بیانیه‌ها که صادر می‌شود، زیباترین حدیث وصل ما قانون است و نمی‌توان فراتر از قانون عمل کرد.

استاندار مازندران ادامه داد: آیین‌نامه، ویژگی‌های منطقه آزاد را بیان کرده و وقتی صحبت از کارشناسی می‌کنیم، قانون و آیین‌نامه است و نمی‌توان به این قانون نگاه محلی داشت.

این مسئول تصریح کرد: ۸ منطقه آزاد و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار دولت است و در کمیسیون‌های مختلف بحث شده و مسیر را طی کرده است. نمایندگان برای منطقه ویژه نور، محمودآباد و آمل پیشنهاد دادند، یک فوریت طرح تصویب شده و همه نمایندگان می‌توانستند پیشنهاد دهند.

 اسلامی با اشاره به اینکه ۲۳ مرداد این کتابچه چاپ شده است، گفت:قانون داریم که هرجا قرار است منطقه آزاد تصویب شود نیازمند اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان است و یکی از موارد مهم، داشتن زمین به اندازه کافی از اراضی ملی است که حداقل ۷۰ درصد بدون معارض باشد و هیچ جای استان به جز شرق استان زمین نداریم، این حرف و تصمیم جدیدی نیست و سال ۹۵  توسط مسئولان وقت صورتجلسه شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه  لایحه ایجاد منطقه آزاد، درون خود مواردی دارد، تصریح کرد: طبق این قانون، منطقه آزاد دور تا دور باید محصور شده و گمرک مستقر شود. کسانی که پیشنهادی غیر از شرق مازندران را می‌کنند به عمق وقایع آینده توجه کنند. ما نمی‌توانیم دور زندگی مردم حصار بکشیم.

این مسئول با بیان اینکه واردات کالا از خارج از کشور به مناطق آزاد به منظور عرضه به مسافران ممنوع است، ادامه داد: مجوز واردات خودروهای سواری خارجی در منطقه آزاد فقط به اشخاصی داده می‌شود که فعالیت اقتصای دارند، عده‌ای تصور می‌کنند در منطقه آزاد همه می‌توانند خودروی خارجی استفاده کنند،

 استاندار مازندران خاطرنشان کرد: سعی کردیم بخشی‌نگری خاتمه یابد و آنچه کارشناسی نتیجه داد را پیگیری کنیم.
 
*تحت فشار نیستیم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت‌های انتخاباتی مدیرکل ارشاد مازندران، گفت: از مدیرکل ارشاد مازندران فعالیت انتخاباتی ندیدم.

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر فشار برای برخی انتصاب در استان، اظهار کرد: تحت فشار نیستیم. باید همگرایی را توسعه دهیم و تصمیماتی را می‌گیرم که تنش و درگیری نداشته  باشد.به من می‌گویند چرا تلفن‌ها و پیامک‌ها را پاسخ می‌دهی، عده‌ای مکالمه را ضبط کرده و  پخش می‌کنند. من از شیوه مدیریتی خود دست برنمی‌دارم اما متخلف را به اشد مجازات می‌رسانم.

 استاندار مازندران در پاسخ به سوالی مبنی بر دستور رئیس‌دفتر خود برای انتشار گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در رسانه دولت، گفت: امروز در فضایی نیستیم که کسی بخواهد به ما تهمت بزند که نگاه بخشی داریم، دولت برنامه‌ای گذاشته بود که عملکرد دستگاه‌ها در روزنامه ایران و خبرگزاری ایرنا منتشر شود، تحلیل ناصواب را از ذهن و جان خود دور کنید. رئیس دفترم نگفت به بقیه رسانه‌ها گزارش ندهید.

اسلامی ادامه داد: وارث شرایطی در مازندران هستیم و در هر پروژه‌ای کسی آمده و از اجرای آن جلوگیری کرده است

 



    ©2013 APG.ir