تعداد بازدید: 3502

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 1 آذر 1397-8:14

بازدید مدیرکل بانوان استانداری مازندران از زندان زنان/ بیشتر زندانیان زن، مواد مخدری هستند

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران از زندان زنان در ساری بازدید کرد. رییس زندان ساری در این بازدید گفت: اغلب زندانیان بخش زنان، جرم‌ مواد مخدر دارند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران به همراه تعدادی از مسئولان امور بانوان دستگاه‌های دولتی، انتظامی و قضایی از زندان بانوان در ساری بازدید کرد.

سمیه قاسمی طوسی در این بازدید اظهار کرد: اداره کل بانوان و خانواده استانداری مازندران، گروه‌های هدف مختلفی دارد و زنان زندانی یکی از این گروه‌های هدف است.

وی افزود: جامعه انتظار دارد از اصلاح روحیه بانوان زندانی و شیوه‌های آموزش آنها مطلع شود.

این مسئول گفت: بانوانی که به هر دلیل دچار آسیب شدند باید با روحیه اصلاح شده به دامان جامعه برگردند و این بسترسازی انجام شود.

قاسمی طوسی تصریح کرد: این زمینه‌سازی را با حرکت‌های این چنینی و بازدید از زندان و ارائه گزارش به افکار عمومی لحاظ می‌کنیم تا افکار عمومی آماده استقبال از آنها شده و با آغوش باز این افراد را بپذیرند.

وی ادامه داد: تاکید ما بر حفظ نهاد خانواده است، نهادی که نخستین مهارت‌های اجتماعی شدن در آن شکل می‌گیرد.

 قاسمی طوسی با اشاره به اینکه آموزش‌های قبل، حین و بعد از ادواج تکمیل کننده مهارت‌های اجتماعی است، افزود:  می‌توان امیدوار بود با این آموزش‌ها طلاق و میزان جرائم کاهش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که جوامع با آن دست به گریبان هستند در دسترس نبودن آمار و اطلاعات است، گفت: پژوهشگران و برنامه‌ریزان به همین دلیل با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه جوامع پیشرفته بر اساس آمار و اطلاعات درست برنامه‌ریزی می‌کنند و مبادی که باید این اطلاعات را در اختیار قرار دهند نسبت به انتشار آمار اقدام می‌کنند، تصریح کرد: در این جوامع، اطلاعات طبقه‌بندی شده در اختیار قرار می‌گیرد اما یکی از مشکلاتی که در حوزه پژوهش و سیاستگذاری در کشور داریم نبود شفافیت در حوزه آمار است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد و نسبت به شفاف سازی آمار باید تذکر داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰۵ خانوار زندانی در استان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران هستند.



اصلاح روحیه مجرمان در دستور کار است

 رئیس زندان ساری در این دیدار اظهار کرد: برای نخستین بار است که افرادی به قشر بانوان زندانی توجه این چنینی دارند.

داوود ابراهیمی افزود: اغلب زندانیان بخش زنان، جرم‌ مواد مخدر دارند.

وی با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است و ما برای زندانیان بدون توجه به جرمی که مرتکب شده‌اند احترام قائل هستیم، گفت: وقتی که مجرم را برای گذران دوران محکومیت خود، تحویل می‌گیریم تلاش ما بر اصلاح روحیه این افراد است.

این مسئول با اشاره به اینکه تربیت کار بسیار سختی است، ادامه داد: تلاش زندانبانان بر رعایت عطوفت انسانی و اسلامی با زندانیان است تا با روحیه اصلاح شده به آغوش جامعه بازگردند.

ابراهیمی در پایان از اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان ساری خبر داد و گفت: پزشکان و روا نشناسان به صورت مستقیم با زندانیان در ارتباط هستند و به مسائل بهداشتی، درمانی و روحی این افراد کمک می‌کنند.



    ©2013 APG.ir