تعداد بازدید: 4629

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 11 دی 1397-9:16

دادستان ساری:

بحث اختلاس مدیرکل سابق ارشاد مطرح نیست/نگاهم حمایت از خبرنگاران است

یونس حسینی عالمی: هر کسی در سرمایه‌گذاری مشکل دارد به شخص من مراجعه کند تا پیگیری کنم/ از من نقد کنید چون نگاهم حمایت از خبرنگاران است/با رسانه های دارای مجوز و خبرنگاران این رسانه ها مصاحبه می کنم/کارشناسان معتقدند روش شکار در فریدونکنار غیرعلمی و مضر است و باید جلوگیری شود/بحث اختلاس مدیرکل سابق ارشاد مطرح نیست، نحوه اختصاص این مبالغ است که بازرسی ایراد گرفته است.


 مازندنومه؛ سرویس حقوقی، کلثوم فلاحی: سید یونس حسینی عالمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت پرونده تخلف شهرداری ساری، اظهار کرد: پرونده شهرداری ساری نیست بلکه پرونده سازمان عمران است،

دادستان مرکز مازندران افزود: پرونده در مرحله کارشناسی قرار دارد، بازپرس پرونده را برای بررسی به کارشناسی ارجاع داد، به دلیل حجم بالای کار، رسیدگی به این پرونده زمان بر است، به جد و با حساسیت گذشته در حال بررسی هستیم تا حقی از کسی ضایع نشود.
 
وی درباره درباره پرونده شورای شهر بابل، افزود: پرونده به ۳ بخش تقسیم شد، بخشی به دادگاه انقلاب  رفت که دادگاه رای داد اما چون قطعی نیست از اعلام آن خودداری می کنیم، بخشی در دادگاه جزایی است که هنوز منجر به صدور رای نشد و بخشی از پرونده در دادگاه کیفری  یک است که برای بخشی از پرونده رای صادر شد و بخشی  دیگر همچنان مفتوح است در روزهای آینده اعلام رای می شود.
 
دادستان مرکز مازندران درباره پرونده تخلف برخی مدیران، گفت: پرونده ای درباره یکی از ادارات زیرمجموعه جهاد کشاورزی مطرح و در حال زسیدگی است و هنوز منجر به تسلیم ماهیتی نشده و بازپرس قرار صادر کرد در حال تکمیل پرونده است. فعلا کسی بازداشت نیست و با وثیقه آزاد هستند.
 
این مسئول درباره طرح تنفس جنگل، تصریح کرد: درباره طرح تنفس جنگل نظرات مختلفی وجود دارد و منتقدان و موافقانی اعلام نظر کرده‌اند، طرحی است که در قانون برنامه ششم ابلاغ شده و در این طرح تبصره‌ای، بهره‌برداری از درختان شکسته و افتاده را مجاز اعلام کرده است.

حسینی یادآور شد: اینکه صنایع سلولوزی ما مشکل مواد اولیه دارند صنایع دیگری هم هستند که مشغول به کارند و چوب وارد می‌شود و مشکلی ندارند، این طور نیست که اگر اراده تهیه مواد اولیه داشته باشند نتوانند تهیه کنند.

وی با بیان اینکه من کاملا روستایی و با جنگل آشنا هستم، ادامه داد: جنگل‌های مازندران در دامنه است نه در دشت، برداشت بی‌رویه باعث تخریب محیط زیست شده و سیل‌هایی که در سالیان اخیر دیدیم به دلیل برداشت بی رویه از جنگل‌های دامنه است.
 
دادستان ساری با اشاره به اینکه معتقدم باید به نوع و نحوه برداشت از منابع طبیعی دقت کنیم و نگذاریم به روش‌های گذشته از جنگل برداشت شود، خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال حدود 590 نفر را محاکمه کردیم که ۶ نفر از متهمان قاچاق چوب، خانم هستند و اخیرا بانوان هم به قاچاق چوب اقدام می کنند.
 
حسینی با بیان اینکه با متخلفان این حوزه برخورد می‌کنیم و دستگیری زیاد است و از وضعیت راضی نیستیم، اظهار کرد: نحوه حفاظت از جنگل مناسب نیست، دولت بودجه کافی اختصاص نمی‌دهد، از بحث‌های جدی مدیران منابع طبیعی این است که اگر از چوب استفاده نکنیم نمی‌توانیم بودجه کافی برای حفاظت جنگل داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه در محیط زیست ایرادات جدی داریم و مکاتبه‌ای با رئیس سازمان محیط زیست داشتم، افزود: منابع طبیعی هم همین وضعیت را دارد.
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود درباره موانع سرمایه گذاری، گفت: دادگستری مازندران، معاونت برنامه‌ریزی دارد که مسئول حمایت از اقتصاد مقاومتی است، این جلسات برای حمایت از سرمایه‌گذاری، مستمر برگزار می‌شود، رئیس دادگستری از مراکز اقتصادی در راستای حمایت از تولیدکنندگان بازدید می‌کند و با بانک‌ها جلسات مستمر دارد تا معوقات بانکی باعث مصادره واحد اقتصادی نشود، هر کسی در سرمایه‌گذاری مشکل دارد به شخص من مراجعه کند تا پیگیری کنم.
 
حسینی تصریح کرد: درباره دفع زباله در مازندران مشکل داریم و بارها اعلام کردیم، اقداماتی از سوی شهرداری ها انجام شده اما کافی نیست.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از اقدام استاندار تشکر می‌کنم که اعلام کرد مدیران از رسانه‌ها شکایت نکنند، ادامه داد: این مساله نشان می‌دهد استاندار آشنای به مسائل رسانه‌ای است، اما از من نقد کنید چون نگاهم حمایت از خبرنگاران است، به همکارانم توصیه می کنم با نگاه به رسالت خبرنگاری به این موضوعات رسیدگی کنند.
 
دادستان مرکز مازندران درباره فعالیت کانال های تلگرامی بدون مجوز، یادآور شد: از مسئولانی که می‌توانند مصاحبه کنند تقاضا می‌کنم از رسانه‌های رسمی استفاده کنند که دارای مجوز است، من هم با رسانه های دارای مجوز و خبرنگاران این رسانه ها مصاحبه می کنم.
 
حسینی با اشاره به اینکه هر خبری را به هر قیمتی نباید منتشر کرد و آبروی افراد در انتشار خبر لحاظ شود، ادامه داد: رهبری هم تاکید دارند درباره روابط شخصی افراد کمتر کنکاش کنیم.
 
وی با بیان اینکه موضوع شورای شهر بابل از ناحیه همکاران ما منتشر نشد، خاطرنشان کرد: امام جمعه به صلاحدید خود، موضع گرفت و اگر به صحت گفته های خود اطمینان نداشت صحبت نمی کرد.
 
این مسئول  درباره نقش دادستانی در برخورد با گرانی، گفت: رسیدگی و ورود به مساله گرانی در صلاحیت تعزیرات است، مکاتباتی شد تا در جایی که نیاز به ورود دادستان است همکاری کنند. 

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر رسیدگی به وضعیت شکارگاه ها، اظهار کرد: یکی از گلایه‌های اصلی ما شکار در سراسر مازندران بوده و فقط بحث فریدونکنار و بابلسر مطرح نیست.

وی با بیان اینکه پرنده‌هایی مثل قرقاول و چهارپایان به شدت شکار می‌شوند و در کنار اینها پرندگانی که به تالاب‌های ما می‌آیند هم در تیررس شکارچیان قرار دارند، افزود: چون حجم شکار در بابلسر و فریدونکنار زیاد است حساسیت جهانی و کشوری را در این ۲ شهر افزایش داده است.
 
دادستان مرکز مازندران با اشاره به اینکه مردم فریدونکنار مردم بسیار خوبی هستند و شکار جزو فرهنگ اینها شده و تصور اشتباهی دارند که روش شکار آنها غلط نیست، گفت: کارشناسان معتقدند این روش شکار غیرعلمی و مضر است و باید جلوگیری شود.
 
حسینی با بیان اینکه اینگونه نیست مسئولان شهرستان موافق شکار باشند، تصریح کرد: مسئولان فریدونکنار و کشور معتقدند شیوه شکار باید اصلاح شود اما در روش و نحوه عملکرد اختلاف دارند. جدیت لازم در گذشته نبود اما امسال جدی وارد شدیم تا به نتیجه مطلوب برسد، ما هم مخالف شکار نیستیم اما شکاری که منطقی بوده و مخرب نباشد.
 
وی با اشاره به اینکه قانون بر اساس اولویت‌های جامعه تصمیم می‌گیرد، ادامه داد: پیگیر هستیم روش شکار اصلاح شود، تاکنون چند مرحله عملیات انجام شد و بیش از هزار فقره تور صیادی جمع کردیم و بازار پرندگان به حاشیه رفت و افزایش قیمت شکار را هم شاهد هستیم، به عنوان مدعی العموم معتقدیم قانون بدون هیچ تعارفی باید اجرا شود.
 
دادستان مرکز مازندران درباره پرونده کانال تلگرامی گوگل شمال، خاطرنشان کرد: درباره گوگل شمال نشر اکاذیب مطرح بود که منجر به صدور رای شد، رای هنوز قطعی نیست.
 
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: هر کسی هر نقدی درباره عملکرد من داشت فردی حق ندارد با خبرنگار تماس بگیرد مگر اینکه با من درمیان بگذارند و اگر صلاح دانستم با آن فرد تماس بگیرم.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره تخلف مدیرکل سابق ارشاد مازندران، افزود: فصل ۵ از اختیارات مدیرکل است و می‌تواند به موسسات فرهنگی کمک کند، بحث اختلاس مطرح نیست، نحوه اختصاص این مبالغ است که بازرسی ایراد گرفته است.
 
حسینی درباره طرح انتقال آب خزر به کویر، گفت: انتقال آب کار تخصصی و در حال مطالعه است و موافقان و مخالفانی دارد اگر در جمع بندی به این نتیجه برسند کار مناسبی نیست جلوگیری می‌کنیم اما اگر ثابت شود از نظر زیست محیطی مشکلی ندارد ما هم می پذیریم، نباید با این موضوع احساسی برخورد کرد ما و سازمان بازرسی در حال رصد هستیم.
 
دادستان ساری درباره جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، تصریح کرد: از مردم مازندران تقاضا داریم کمتر زمین‌های کشاورزی را بفروشند، این یک درد است، زمین‌های کشاورزی ذخیره آینده فرزندان شماست، وقتی زمین‌ فروخته شود دست‌هایی برای تبدیل آن به خانه و ویلا می‌شود، امسال بیش از ۳۰ فقره تخریب ساخت و ساز غیرمجاز داشتیم.
 
وی شماره تلفن همراه  ۰۹۱۱۲۲۹۳۲۴۰ را اعلام کرد و گفت: مردم موارد تخلف را به شکل مصداقی با پیامک به من اعلام کنند تا پیگیری کنم.
 
دادستان مرکز مازندران یادآور شد: در ۹ ماهه امسال ۱۷۲ هکتار از منابع ملی رفع تعرض شد.

 


  • چهارشنبه 12 دی 1397-18:0

    اقاي دادستان لطفا و خواهشا با قدرت پرونده ي آبفاي شهري رو پيگيري بفرماييد....منتظر اقتدار دستگاه قضايي هستيم...

    • سه شنبه 11 دی 1397-22:39

      پرونده ي مديران و معاونين آبفاي شهري استان به كجا رسيد آقاي دادستان؟؟


      ©2013 APG.ir