تعداد بازدید: 2902

توصیه به دیگران 1

شنبه 25 فروردين 1386-0:0

اطلاع رساني غيرشفاف

گزارش خبري روزنامه محلي "بشيرمازندران" درباره وضعيت اجراي مصوبات دولت در مازندران.


يكصد و بيست مصوبه با هدف كمك به توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مازندران ثمره چشم انتظاري 15 ماهه مازندراني ها و نتيجه جلسه 6 ساعته هيات دولت در مازندران بود.

به اعتقاد كارشناسان بسياري از مصوبات دولت در مازندران نتيجه اقدامات پژوهشي موثر و دقيق و ثمره بررسي هاي كارشناسي شده اي بود كه نشان دهنده ميزان عقب ماندگي اقتصادي استان مستعد اما محروم از توسعه مازندران است.

 مصوباتي نظير آزاد سازي سواحل، اختصاص 4 هزار ميليارد ريال تسهيلات از محل صندوق ذخيره ارزي جهت اجرا و توسعه طرح هاي اقتصادي و عمراني، اختصاص 10 ميليون دلار تسهيلات ارزي براي نوسازي بافت هاي فرسوده چند شهر استان، احداث نيروگاه 500 مگاواتي در غرب مازندران، احداث پالايشگاه و دهها مصوبه ديگر اين اميد را در ساكنان استان تقويت كرد كه بزودي شاهد تحول اقتصادي در وضعيت استان خواهند بود.

 ابوالقاسم روحي نماينده مردم ساري در مجلس، با تاكيد بر ضرورت پيگيري مسئولان استان در خصوص اجراي كامل مصوبات دولت در مازندران مي گويد : مازندراني ها بي صبرانه منتظر به فعليت رسيدن اقوال و مصوبات دولت در استان هستند.

 نماينده مردم ساري در مجلس با اشاره به مصوباتي نظير : احداث كارخانه خودروسازي، پالايشگاه، بازسازي كارخانه هاي نساجي، احداث كارخانه پتروشيمي و پژوهشكده دفاعي شمال كشور در مازندران و همچنين رفع ممنوعيت استقرار صنايع در استان مي گويد‌: تسريع در اجراي مصوبات دولت در استان خواسته موكد اينجانب و تمامي نمايندگان و مردم صبور استان است. روحي با اشاره به اطلاع يافتن رئيس جمهور و مسئولان عالي دولت از وضعيت اقتصادي استان گفت: از اين پس مجالي براي فراموشي نيست و مردم مازندران بر خواسته هاي بر حق شان اصرار دارند.


علي اكبر ناصري نماينده مردم بابل در مجلس نيز با تاكيد بر پيگيري اجراي كامل مصوبات دولت در استان و با اشاره به مصوبه دولت در رفع ممنوعيت استقرار صنايع در استانهاي شمالي گفت:‌اجرايي شدن مصوبات دولت در مازندران مرهمي بر نابرخورداري اين استان است. وي همچنين بر ضرورت همدلي و وحدت مسئولان استان در فرايند پيگيري و اجراي كامل مصوبات دولت در استان تاكيد كرد.


با اين وجود متاسفانه عدم اطلاع رساني دقيق از كيفيت اجراي مصوبات پرسش هايي را در اذهان افكار عمومي ايجاد كرده كه ضروري است مسؤولان ذيربط پاسخ هاي شفافي را براي آن ارائه نمايند.
اول آنكه؛ آيا برنامه زمان بندي خاصي براي اجراي مصوبات دولت در استان مازندران تعريف شده است؟
دوم آنكه؛ روند اجرايي 120 مصوبه دولت در استان هم اكنون به تفكيك در چه وضعيتي است؟
سوم آنكه؛ سرنوشت احداث تاسيسات صنعتي مادر نظير پالايشگاه، كارخانه سيمان، كارخانه خودروسازي و احداث گلخانه و دهكده بزرگ گل و گياه استان به كجا كشيده شد؟


آنچه مسلم است اجراي دقيق و زمان بندي شده مصوبات دولت در استان علي رغم ناكافي بودن براي جبران عقب ماندگي تاريخي استان مي تواند در كوتاه مدت حلال برخي از مشكلات شهروندان باشد اما آنچه كه اسباب نگراني ساكنان استان و كارشناسان مسايل استان است عدم اجراي دقيق همين مصوبات است كه به دلايل مختلف تنها زينت بخش صفحات كاغذ خواهد شد.


با اين وجود كمترين انتظار از مقامات دولتي و مسؤولان اجرايي استان آن است كه ضمن پيگيري اجراي مصوبات هيات دولت در مازندران، اطلاعات شفافي از روند اجرايي اين مصوبات را به اطلاع افكار عمومي برسانند.


بي ترديد ساكنان نجيب استان مستعد اما محروم مازندران از مديران استان انتظار دارند كه در اجراي درست و زمان بندي شده مصوبات مزبور اقدام عاجل را در دستور كار قرار دهند تا هر چه سريعتر شاهد ايجاد تحرك و پويايي در اقتصاد استان باشيم.



    ©2013 APG.ir