تعداد بازدید: 2447

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 8 اسفند 1397-13:4

اداره کل ارشاد مازندران از استاد خوشرو قدردانی می کند/اولین دوره جایزه قلم استاد ستوده برگزار می شود

طرح تکریم از چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر مازندران اجرایی و همایش حدیث نعمت خدا به پاس یک عمر فعالیت هنری استاد ابوالحسن خوشرو، ٢٠ اسفند در قائم‌شهر برگزار می شود/ طرح ملی نشان و جایزه قلم استاد ستوده در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات کشور مورد حمایت واقع شد.


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: همایش حدیث نعمت خدا به پاس یک عمر فعالیت هنری استاد ابوالحسن خوشرو در روز دوشنبه ٢٠ اسفند برگزار خواهد شد.

محمود شالویی اظهار داشت: طرح تکریم از چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر مازندران با اهتمام واحد پژوهش این اداره کل اجرایی می‌شود. در این طرح ابتدا چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر با کار پژوهشی و ضمن تعامل با انجمن‌های ادبی و هنری و طبق معیارهای اساسی شناسایی شدند.

وی افزود: در مرحله اول ٥٠ چهره برتر حوزه‌های فرهنگی و هنری مانند ادبیات، سینما، نقاشی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، عکاسی، هنرهای نمایشی، نویسندگی و پژوهش و دیگر حوزه‌ها تعیین شده و در مرحله دوم و پس از ماه‌ها بررسی، ١٠ چهره‌ ماندگار فرهنگی و هنری انتخاب شدند.

شالویی در ادامه افزود: همایش حدیث نعمت خدا در راستای تکریم اولین چهره ماندگار فرهنگی و هنری استان به استاد ابوالحسن خوشرو در حوزه موسیقی تعلق دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن مهم ارزیابی کردن روند تکریم و گرامی‌داشت هنرمندان و فرهیختگان به خصوص در زمان حیات‌شان افزود: این رویداد می‌تواند سرآغازی برای قدرشناسی جامعه از بزرگانی باشد که احترام و قدردانی جامعه را به چشم ببینند و شاهد باشند، اگرچه ما منکر اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت درگذشتگان فرهیخته نیستیم و برای آن نیز برنامه‌های لازم را اجرا خواهیم کرد، به نظر می‌رسد امروز ضرورت دارد تا به تکریم از فرهیختگانی بپردازیم که در حقیقت «حدیث نعمت خدا» در زمان حال هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: در طرح تکریم از چهره‌های ماندگار، ١٠ سالن و ١٠ خیابان مزین به نام این فرهیختگان می‌شود و نصب سردیس چهره‌ها در مجتمع‌های فرهنگی و هنری و چاپ پوستر چهره‌های ماندگار و نصب آن در مراکز فرهنگی و ادارات استان برای رؤیت عموم مردم از دیگر اهداف این طرح است.

گفتنی است در این همایش که در روز دوشنبه ٢٠ اسفند، ساعت ١٧ در مجتمع فرهنگی و هنری حر قائم شهر برگزار می شود، سالن همایش استاد خوشرو رونمایی خواهد شد.

اولین دوره جایزه قلم استاد ستوده برگزار می شود

طرح ملی نشان و جایزه قلم استاد ستوده در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات کشور مورد حمایت واقع شد.

به گزارش واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: طرح ملی نشان و جایزه قلم استاد ستوده با طراحی و پیشنهاد واحد پژوهش این اداره کل ارائه و در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات کشور مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد آیین اختتامیه آن به صورت مشترک با همکاری این پژوهشگاه در ماه آذر سال 98 برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت علمی این طرح پژوهشی، افزود: این حرکت ارزشمند علمی پژوهشی با هدف ترویج پژوهش و الگوسازی برای نسل های آتی است که بتوانند چهره های ماندگار و مفاخر علمی خود را شناخته و در شکوفایی بیش از پیش فعالیت های علمی پژوهشی کشور تاثیرگذار باشند.

شالویی همچنین افزود: در این طرح ملی، با تشکیل دبیرخانه، آثار تحقیقاتی پژوهشگران کشور پیرامون جغرافیای تاریخی گردآوری می شود، تا پس از بررسی آثار و انجام داوری، برگزیدگان معرفی شوند.

شایان ذکر است زنده یاد منوچهر ستوده؛ ایران‌شناس، جغرافی‌دان تاریخی، استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر برجسته مازندرانی بود که از او حدود ۶۰ جلد کتاب و نزدیک به ۳۰۰ مقاله به‌جا مانده‌است. او نخستین ایرانی است که اولین فرهنگ گویشی را به چاپ رسانید.

 


  • ایراد به نحوه گزارش پاسخ به این دیدگاه
    پنجشنبه 9 اسفند 1397-5:59

    گزارش بالا بدون ترتیب منظم شده است .


    ©2013 APG.ir