تعداد بازدید: 3837

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 26 فروردين 1386-0:0

نماينده ساري:وعده و وعيد تاكي؟

ابوالقاسم روحي گفت: مردم منتظر شنيدن خبر خوش داخلي هستند.خبر خوش داخلي آن زماني است كه خبر مهار تورم و گراني به گوش مردم برسد.


ابوالقاسم روحي وي خطاب به رييس جمهور گفت: بي‌شك خبر دستيابي به فناوري هسته‌اي خبري بسيار خوش براي ملت عزيز و شريف ايران است، اما مردم منتظر شنيدن خبر خوش داخلي هم هستند. خبر خوش داخلي آن زماني است كه خبر مهار تورم و گراني به گوش مردم برسد و قيمت كالاي اوليه و ضروري مردم كاهش يابد.  

نماينده مردم ساري در مجلس، دومين ناطق پيش از دستور جلسه علني امروز مجلس گفت: خداي متعال را سپاس مي‌گويم كه به يمن و بركت انديشه متخصصان متعهد و عالمان عالم اين مرز و بوم دگربار برتري خود را در عرصه‌هاي علمي و عملي به رخ كوردلان همواره كج‌فهم تاريخ كشانديم و علي‌رغم شيطنت‌هاي تبليغاتي امپرياليسم خبري دشمنان ملك و ملت بزرگ ايران دانش هسته‌اي را به فعليت رسانيده و برگي زرين از تاريخ سرافرازي اين كشور را ورق زديم.

ساري افزود: اين موفقيت عظيم چيزي نبود جز ماحاصل 3 دهه استقلال‌طلبي و آزادي‌خواهي اين مردم؛ باشد كه شاهد پيروزي بيشتر باشيم كه "نصر من الله و فتح قريب".

 

وي ادامه داد: ملت ايران امروز آگاه است، ملت ايران نيك مي‌نگرد، انتقاد و انديشه مي‌كند و آن‌گاه كه با پاسخ‌هاي منفي تاريخ مواجه مي‌شود ناچار فرياد مي‌كند. مطالبات خود را از مسوولان خود سوال مي‌كند و دريغا از آن روز كه پاسخي در شأن نجابتش دريافت نكند.

روحي افزود: مردم آگاه امروز جامعه ما مي‌پرسند مگر نه اين است كه تأمين معاش مسلمان از اوجب واجبات است و در تعاليم ديني و آموزه‌هاي شرعي از آن به جهاد في سبيل الله ياد شده است و ما نيز از خود مي‌پرسيم مگر مي‌توان بنيان‌هاي روحاني و معنوي خانواده را تقويت كرد در حالي كه بسياري از آن‌ها از دستيابي به قوت لايموت خود نيز محرومند.

عضو كميسيون اقتصادي خطاب به نمايندگان مجلس گفت: خوب مي‌دانيم كه ترادف معاني و مفاهيم واژه‌هاي فقر و فحشا در چيست. نيك مي‌دانيم كه معضل بيكاري به عنوان يك بيماري اجتماعي چيست؟ مردم حوزه‌هاي انتخابيه من و شما در برزخ روزمرگي ناشي از بيكاري از يك طرف و غول بي ‌ال و كوپال گراني و تورم از طرف ديگر قرار دارند.

روحي با طرح اين سوال كه وعده و وعيد تا به كي افزود: دولت‌ها و مجلس‌ها يكي پس از ديگري مي‌آيند و مي‌روند، ليكن هيچ‌يك نتوانسته‌اند حتي تلنگري ناچيز به پيكره هيولاي 7 سر فقر و بيكاري و تورم، فحشا و گراني و بي‌كفايتي و بي‌عدالتي وارد سازند، و ما نيز از خود مي‌پرسيم تا به كي منافع ملت مظلوم را در پاي مصالح گروهي و حزبي و جناحي ذبح شرعي نمودن؟ تا به كي عمل و فعليت را فداي شعار دادن و شعار ساختن كنيم، آن هم در سالي كه به فرموده سكاندار كشتي انقلاب سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي ناميده شده است.

روحي تصريح كرد: اي بسا انتخاب اين عنوان بامسما از سوي رهبري فرزانه انقلاب تذكري به جا به ما مسوولان است كه به خود آييم و بدانيم كه رمز هميشگي پيروزي انقلاب در وحدت كلمه و ايمان به شعار آسماني "و اعتصموا به حبل الله جميع و لا تفرقوا"ست.

نماينده‌ي ساري گفت: متأسفانه وعده‌هاي دولت محترم در سفر استاني به حوزه انتخابيه اين جانب تا به اين لحظه محقق نشده است.

وي ادامه داد: خبر خوش وقتي است كه قيمت كالاهاي اوليه و ضروري مردم كاهش يابد. قيمت مسكن و اجاره مسكن به نحوي كاهش يابد كه حداقل هر ايراني بتواند مسكن درخور شأن داشته باشد. خبر خوش آن زماني است كه معضل بيكاري حل و جوانان عزيز صاحب شغل شوند، خوش‌تر از همه در حال حاضر براي بازنشستگان و كارمندان دولت به ويژه قشر عزيز و زحمت‌كش فرهنگيان اجرايي شدن لايحه خدمات مديريتي كشور و يا همان لايحه معروف پرداخت نظام هماهنگ است.

اين نماينده‌ي مجلس افزود: در ايام تعطيلات نوروزي با درخواست تعدادي از فرهنگيان شهرستان ساري جلساتي با آن‌ها داشتم كه همگي از اجرايي نشدن اين لايحه گله داشتند.(mellat.majlis)



    ©2013 APG.ir