تعداد بازدید: 1926

توصیه به دیگران 0

شنبه 29 تير 1398-22:29

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد:

بزرگ‌داشت سال نوی تبری با جشن‌های بومی

عباس زارع گفت: در هفته‌ی جاری، به مناسبت آغاز سال جدید تبری، برنامه های پرنشاط و شاد بومی در سراسر مازندران برگزار می‌شود.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: دوم مردادماه برابر است با آغاز سال 1531 تبری و به همین دلیل چندین برنامه فرهنگی و هنری بومی، با هدایت ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها در سراسر مازندران برگزار می شود.

عباس زارع با بیان این که ایجاد روحیه‌بخشی و نشاط عمومی در فضای استان از برنامه های استاندار و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است، افزود: حلول سال نوی تبری فرصت مناسبی است تا ضمن احیا و پاسداشت فرهنگ و سنت‌های بومی، نسل جدید را نیز با تجربه‌ها، دیدگاه‌ها و رسم‌های نیاکان‌مان آشنا کنیم.

وی با اشاره به این‌که یکی از سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران، نشاط‌بخشی به جامعه از طریق احیای فرهنگ عامه و ترویج خرده‌فرهنگ هاست، تاکید کرد: به کمک جمعی از پژوهشگران و فعالان فرهنگی استان، ستادی تشکیل شده تا جشن‌های آغاز سال نوی تبری در مسیری کارشناسی شده به مرحله اجرا دربیاید.

این مسئول تصریح کرد: همه‌ی مازندرانی ها در هرکجا که هستند باید سال نوی خود را با اجرای برنامه‌هایی چون مادرمه، مهمانی، دورهمی و شب نشینی و موسیقی محلی جشن بگیرند.

وی یادآور شد: کارناوال آغاز جشن سال نوی تبری از ساعت 18 تا 19 روز 2 مردادماه 1398 از میدان ابن شهرآشوب تا بوستان ولایت ساری، آئین ها و موسیقی محلی را برای مردم به نمایش می‌گذارد.

زارع هم‌چنین گفت: علاوه بر برنامه‌هایی که در شهرستان‌ها برگزار می شود، ویژه برنامه‌ی آغاز سال 1531 تبری نیز از ساعت 18 روز 3 مردادماه در سالن سلمان هراتی اداره کل ارشاد مازندران برگزار می شود که در این مراسم شاهد موسیقی محلی، شعرخوانی، رونمایی از چند جلد کتاب و آلبوم موسیقی و پذیرایی با خوراکی های محلی و مانند این‌ها خواهیم بود.


  • میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپاپاسخ به این دیدگاه
    چهارشنبه 2 مرداد 1398-8:28

    با سلام و عرض ادب
    ضمن تبریک سال 1531 تبری خدمت همه مازندرانی های عزیز دلنوشته زیر تقدیم می شود:
    اول فردینه ماهه سال نوهه مازرون
    جم بهینه کوچه پسکوچه اسا پیر و جوون
    همه جا مشته خشی و لله و سرنای ونگ
    خنده خشحالی به راهه از بنه تا آسمون

    دل ارمون که همه سلامتی دارن
    mirhamzehtaheri@


    ©2013 APG.ir