تعداد بازدید: 3682

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 9 مرداد 1398-23:28

مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت مازندران :

دست دولت در زمینه سرمایه‌گذاری خالی است

حسینقلی قوانلو: دست دولت در زمینه سرمایه‌گذاری خالی است/ در مازندران باید ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود تا به رشد اقتصادی 8 درصدی برسیم.


 مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: علی اصغر یوسف‌نژاد در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل صنعت، معدن و تجارت مازندران، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد اقتصاد ما مربوط به بخش صنعت و معدن است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مساله امروز ما است، افزود: سر ریز مسائل اقتصادی را در آسیب‌های اجتماعی می‌بینیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی و سیل بیکاران مقطع دکترا و کارشناسی ارشد، از دیگر آسیب‌هایی است که از فضای اقتصادی نشات می‌گیرد.

وی ادامه داد: انجام کار توسط  یک دستگاه به تنهایی شدنی است و حلقه‌ای از دستگاه‌ها باید تعامل داشته باشند تا پیشبرد امور داشته باشیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همفکری و همدلی، امتیاز مثبت برای برون‌رفت از شرایط امروز است.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه در کار اداری باید به هم کمک کنیم، اظهار کرد: در مازندران شاهد هستیم دستگاه قضایی هم دنبال اشتغالزایی و این اتفاق مهمی بین دستگاه‌های استان است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: افراد زیادی برای تصدی پست مدیرکلی صنعت، معدن و تجارت مازندران معرفی شده بودند.

*ظرفیت‌های بنادر مازندران برای صادرات مورد توجه قرار گیرد

عبدالله رضیان در این جلسه اظهار کرد: قطب اقتصاد مازندران اگرچه کشاورزی است اما صنعت هم بخشی از اقتصاد این استان را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های صنعت و معدن، نیازمند رسیدگی بیشتر است، افزود: از مهمترین مشکلات ما در استان بحث صادرات است و مدیر جدید باید در این زمینه ورود کند.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: چه تولیدات صنعتی مازندران و چه تولیدات کشاورزی به ویژه مرکبات،  قابلیت صادراتی دارد و می‌تواند نقطه قوت اقتصاد استان باشد.

رضیان با اشاره به اینکه صنایع کوچک، بیشترین ظرفیت مازندران در حوزه صنعت است، ادامه داد: واحدهای صنعتی در شرایط سختی که داریم نیاز است مورد حمایت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه واحدهایی که در حال کار هستند می‌تواند کمک بزرگی در توسعه اشتعال و تولید باشد.

رضیان افزود: ظرفیت‌های بنادر مازندران برای صادرات مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آنچه اقتصاد استان را شکوفا می‌کند ظرفیت‌سازی برای صادرات و ظرفیت‌سازی برای صادرات برنج، موقعیت خوبی است.

*قله‌های تجارت خارجی را باید حفظ و حراست کنیم

محمد محمدپور عمران در سخنانی اظهار کرد: در جبهه جنگ اقتصادی قرار داریم و تمام عزت و شرف و وجود ایران و انقلاب عزیز ما در گروه حفظ اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در شعارهای سال مقام معظم رهبری، مفتخریم که اقتصاد و بخش صنعت مورد توجه ایشان است.

مدیرکل سابق صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: همانطور که در زمان جنگ باید اشراف اطلاعاتی داشتیم تا بر دشمن پیروز شویم اکنون هم باید جبهه‌های نبرد در حوزه اقتصادی را بشناسیم.

وی تصریح کرد: قله‌های تجارت خارجی را باید حفظ و حراست کنیم.

محمدپور ادامه داد: میانکاله و بندرامیرآباد به عنوان قطب گردشگری می‌توانند بخشی از اقتصاد ما را نجات دهند.

مدیرکل سابق صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: فولاد البرز ایرانیان از بهترین تکنولوژی برخوردار است و روزانه چند تریلی کالا از مازندران به استان‌های دیگر ترانزیت می‌شود و امیدواریم بتوان شمش را هم در استان تولید و نیاز روزانه ۲ میلیون تن شمش را رفع کنیم.



*باید ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود

در ادامه حسینقلی قوانلو اظهار کرد: به مازندران ناآشنا نیستم و سه سال از خدمتم را معاون فنی و معدنی معدن زغالسنگ سوادکوه فعالیت می‌کردم.

وی افزود: مشکل بخش صنعت در استان‌های مختلف، تشابه دارد و از مشکلات یکسانی برخوردار هستند.

مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: تلاشم بر بهبود فضای کسب و کار در استان است.

این مسئول با بیان اینکه دست دولت در زمینه سرمایه‌گذاری، خالی است، تصریح کرد: مدیران باید زمینه کار بخش خصوصی را با اصلاح فضای کسب و کار، فراهم کنند.

قوانلو با اشاره به اینکه متوسط زمان صدور مجوز در سازمان صمت، رو به کاهش است، ادامه داد: باید به این نقطه برسیم افراد با مراجعه به سامانه در مدت یک ساعت، مجوز دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: مازندران ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه کسب و کار دارد و فقط باید ریل‌گذاری کنیم.

مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه متوسط رشد اقتصادی در مازندران ۲۷.۵ درصد بود، اظهار کرد: این در حالی است که از سال ۹۲ تا ۹۴ رشد میانگین اقتصادی در سطح کشور،  ۲.۵ درصد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه شاعلان بخش کشاورزی در استان‌های شمالی رو به کاهش است، افزود: این‌مساله به دلیل مکانیزاسیون در بخش کشاورزی است.

قوانلو گفت: در مازندران باید ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود تا به رشد اقتصادی 8 درصدی برسیم که سه هزار میلیارد تومان سهم صنعت است.

* نظارت بر بازار باید کنترل شود

حسن خیریانپور در این مراسم اظهار کرد: در نقطعی که از آن جنگ اقتصادی یاد می‌شود و مردم با مشکلاتی مواجه هستند، مجموعه اداره کل صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت، معدن و تجارت خارجی، مسئولیت سنگین بر عهده دارد.

وی افزود:  با توجه به شرایط موجود تاکید می‌کنیم که کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد تنظیم بازار، کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای معادن و کمیسیون نظارت  مورد توجه مدیر جدید باشد.

معاون اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه مدیر جدید تعادل به وظایفی که بر عهده سازمان صمت است توجه کند، گفت: کمیته احیای واحدهای راکد راه‌اندازی شده و تملیک‌ واحدها توسط بانک را متوقف کرده‌ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۰۰ واحد با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان داریم، تصریح کرد: فرمانداران موظف هستند این واحدها را به بهره‌برداری برسانند.

خیریانپور با بیان اینکه نظارت بر بازار باید کنترل شود، ادامه داد: واحدهای بحرانی که شناسایی شده‌اند باید در وضعیت عادی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت تجارت خارجی بالایی برخورداریم، خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه ششم، صادرات سه میلیارد دلاری را هدفگذاری کردیم که برنامه‌ای قابل تحقق است.

خیریانپور با بیان اینکه میز تخصصی ماهیان خاویاری به مازندران اختصاص یافته است، اظهار کرد: پایانه‌های صادراتی محصولات کشاورزی باید به بهره‌برداری برسد.

معاون اقتصادی استانداری مازندران افزود: پایانه صادراتی برنج و گل و گیاه، ظرفیت بالایی است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جدید سازمان صمت مازندران، به مدیران شهرستانی تفویض اختیار کند، گفت: نیازمند بازسازی و نوسازی درون سازمانی در سازمان صمت مازندران هستیم.

این مسئول ادامه داد: در سرمایه‌گذاری سه اصل نیاز، اهلیت و استقرار را در نظر داریم و با رعایت این سه‌گانه در سرمایه‌گذاری، می‌توانیم به افق‌های بلند اقتصادی دست یابیم.

* تغییرات در سطح مدیریتی اجتناب‌پذیر است

محسن صالحی‌نیا  اظهار کرد: مازندران با مجموعه‌ای از صنایع مختلف مبتنی بر ظرفیت کارآفرینان است.

وی افزود: با توسعه در هر یک از بخش‌ها و با نوسازی و بهسازی و روش‌های پیشرفته بازاریابی و صادرات، می‌تواند بخشی از توسعه مازندران را رقم بزند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جذب منابع برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد در دستور کار است.

این مسئول تصریح کرد: تغییرات در سطح مدیریتی اجتناب‌پذیر است و این تودیع و معارفه از این جهت انجام شد.

صالحی‌نیا با اشاره به اینکه مازندران قابیت‌هتی بسیاری در حوزه صنعتی دارد، ادامه داد: زیرساخت‌ها در بخش صنایع کوچک باید تکمیل شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه این زیرساخت‌ها، نیازمند تملک زمین است، خاطرنشان کرد: به کارگیری ظرفیت‌ها می‌تواند به این موضوع کمک کند.

این مسئول افزود: اراضی صنعتی ما در مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی این استان، نسبت پایین‌تری به بقیه استان‌ها دارد اما ارزش افزوده بالاتری در این اراضی استخراج می‌شود و اگر برای اراضی در اختیار صنعت، تلاش بیشتری کنیم برای اشتغال و سطح تولید راه‌گشا خواهد بود.

 



    ©2013 APG.ir