تعداد بازدید: 2125

توصیه به دیگران 1

شنبه 1 ارديبهشت 1386-0:0

پرواز به ينگه دنيا

شنيده شده كه رحيم‌مشايى رئيس مازندراني ميراث فرهنگى و گردشگرى با يك پست جديد به آمريكا خواهد رفت.


سرانجام اسفندیار رحیم مشایی که مدت ها تحت فشار منتقدان خود در سمت سازمان میراث فرهنگی فعالیت کرده بود با انتصاب رییس جمهور به نیویورک خواهد رفت .

گفته مي شود به زودی ظریف نماینده ایران در سازمان ملل متحد جای خود را به رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی خواهد داد .

بنا بر گزارش درپي اتمام دوره ماموريت ظريف دكتر احمدي نژاد در صدد است مشايي که از دوستان نزدیکش می باشد رابه عنوان نماينده دايم ايران در سازمان ملل متحد منصوب كند.

از سوي ديگر رايزنيها براي جا يگزني مشايي در ميراث فرهنگي وگر دشگري در حال انجام است . درعين حال يك منبع آگاه از احتمال انتخاب محمد علي رامين به عنوان رييس جديد اين سازمان خبر داد . قبلا از پرویز سروری نیز به عنوان گزینه جدی رییس جمهور برای جایگزینی با مشایی نام برده می شد که البته وی طی حکمی به عضویت هیئت مدیره تیم پیروزی درآمد .

کارشناسان علت این انتصاب را دور کردن مشایی از صحنه انتقادات جدی نمایندگان اصولگرای مجلس می دانند .

اما يك منبع نزديك به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: رفتن اسفنديار رحيم مشايي از اين زمان مدت هاست كه قطعي شده است ولي مشكل پست جايگزين مانع از جابه جايي شده است.

وي كه نخواست نامش ذكر شود گفت: پس از تشديد فشارها بر رييس جمهور و ارائه مستنداتي از روي برخي افراد در درون سازمان و نيز از طرف تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، آقاي احمدي نژاد متقاعد شده است كه رحيم مشايي را از رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كنار بگذارد ولي براي حفظ احترام مشايي بناست كه وي به سمت ديگري منصوب شود. ولي با توجه به اينكه هنوز سمتي براي انتصاب وي به آن آن يافت نشده، اين مساله با كندي مواجه است.

وي درباره انتصاب مشايي به عنوان نماينده ايران در سازمان ملل نيز گفت: اين شايعه ، بيشتر به يك شوخي شبيه است زيرا جايگاه نمايندگي ايران در سازمان ملل به ويژه در شرايط حساس كنوني ، بسيار بالاتر از رياست سازمان ميراث فرهنگي است و مشايي هم تجربه اي در اين باره ندارد و قطعا رييس جمهور در اين خصوص ريسك نخواهد كرد .

وي گفت: جانشين آقاي ظريف در سازمان ملل مدت هاست كه مشخص شده و قرار است آقاي خزاعي به نيويورك برود كه گويا مأموريت وي درمراحل اداري و تهيه ويزا قرار دارد .

اين منبع آگاه افزود: البته شايعاتي هست كه مشايي به نيوريوك برود كه اگر اين اتفاق بيفتد احتمالا در حد يك ديلمات رده پايين عازم نمايندگي ايران در مقر سازمان ملل خواهد شد .

وي افزود: يكي از ويژگي هاي شحصي آقاي احمدي نژاد اين است كه به افراد دير اعتماد مي كند ولي پس از اينكه اعتمادش به كسي جلب شد مشكل بتوان او را از اين حسن اعتماد بازداشت. اين مساله درباره رحيم مشايي هم صادق بود. ولي گويا رحيم مشايي قدر اين اعتماد را ندانسته است و با عملكرد نامناسب خويش در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نه تنها موقعيت خود را به مخاطره انداخته بلكه باعث هزينه زايي براي رييس جمهور نيز شده است.

اين منبع آگاه درباره گزينه احتمالي براي جايگزيني رحيم مشايي گفت: افراد متعددي در اين باره مطرح هستند كه از جمله مي توان به آقاي رياض از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد كه گويا رييس جمهور درباره به كارگيري نمايندگان در بدنه دولت نظر مساعدي ندارد.

همچنين آقاي علي كردان كه هم اكنون رياست سازمان فني و حرفه اي را بر عهده دارد و پيش از اين هم معاونت سازمان صدا و سيما بود از گزينه هاي مطرح است كه در كميسيون فرهنگي مجلس نيز طرفداران پر و پا قرصي دارد. البته آقاي كردان براي و پست وزارت نفت جزو گزينه هاست و بايد ديد كه در نهايت به كدام يك از اين دو گزينه متمايل مي شود هر چند كه گويا خودش به وزارت نفت نظر مساعدتري دارد.

وي گفت:البته گفته مي شود كه احتمالا آقاي محمدعلي رامين تا قطعي شدن گزينه جايگزين ، سرپرست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خواهد شد .

در همين حال يكي از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در باره موضوع بركناري اسفنديار رحيم مشايي گفت: در همين هفته معاونان آقاي مشايي به كميسيون فرهنگي مراجعه كردند و توضيحاتي به ما داده اند كه بخشي از ابهامات تا حدودي برطرف شده و قرار است جلسه ديگري در اين ارتباط داشته باشيم كه با تكميل توضيحات آنها شايد پاسخ سوالات ديگر مجلس نيز شود.

ستار هدايت خواه افزود: در حال حاضر علامت و نشانه هايي مبني بر اينكه رييس جمهور قصد داشته باشد مشايي را از سمتش بركنار كند وجود ندارد .

در همين باره غلامرضا ميرزايي يكي ديگر از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس نيز به خبر نگار ما گفت:هنوز هيچ چيز درباره بركناري آقاي مشايي قطعي نشده و درباره آقاي كردان هم تا جايي كه مي دانم قرار است ايشان جايگزين وزير نفت شود.(nagofteha+asriran)



    ©2013 APG.ir