تعداد بازدید: 2318

توصیه به دیگران 1

شنبه 1 ارديبهشت 1386-0:0

دريابيگي:براي كارگران اشك تمساح نريزيد

نماينده كارگران مازندران گفت‌‏: روز جهاني كارگر يك روز ملي جهاني و اعتقادي است و نمي‌‏تواند خط و جناح سياسي خاصي در آن دخيل باشد.


"نصرالله دريابيگي" افزود‌‏: اول ماه مه مصادف با 11 ارديبهشت و مبارزات كارگران شيكاگو آمريكا و از دست دادن جان كارگران توسط سربازان آمريكايي به خاطر دستمزد و ساعات كار منصفانه است.


وي گفت‌‏: سازمان ملل متحد‌‏, سازمان بين المللي كار را شكل داد و اين روز ماندگار شد و براي همه دنيا، مهمترين اعلاميه سازمان بين المللي كار به نام اعلاميه فيلادلفيا به اساسنامه سازمان بين‌‏المللي كار تبديل شد.
دريابيگي تاكيد كرد‌‏: مهمترين مصوبه، اين جمله معروف بود كه كارگر كالا نيست و به آزادي‌‏هاي تشكلات كارگري و رفع تبعيض فقر اشاره كرد.

دريابيگي اضافه كرد‌‏: با وجود زمزمه هايي كه در گوشه كنار كشور توسط يك عده كه براي كارگران اشك تمساح مي‌‏ريزند و با حمايت‌‏هاي سوال برانگيز دولتي، به خط و جناح سياسي تبديل مي كنند، بايد تاكيد كرد كه ‌‏هفته و روز جهاني كارگر همانند سالروز پيروزي انقلاب (22 بهمن)، تابع خط , جناح و مسايل خاصي نيست و كساني كه اين زمزمه را در گوشه كنار كشور مي زنند، بايد بدانند كه كارگران ايران آگاه هستند و اشراف به مسايل دارند و بهتر از سالهاي گذشته در راهپيمايي روز جهاني كارگر و ديگر مراسم اين هفته شركت مي كنند.


وي تاكيدكرد: كارگران به شعارهاي دروغين خط بطلان مي كشند و از حقوق صنفي خود دفاع كرده و به همه مسوولين ثابت خواهند كرد كه قانون كار جمهوري اسلامي ايران بايد تقويت شود و به عدالت اجتماعي توجه كرد.


وي گفت‌‏: كارگران اجازه نخواهند داد ماده 27 قانون كار به نفع ثروتمندان تغييركند و از طرف ديگري در اين روز ضمن حمل پلاكاردهايي مبني بر دفاع از حقوق صنفي, معضلات قراردادهاي موقت‌‏كار، ميزان تعيين شده حداقل دستمزد و ضايع شدن حق كارگران، به صورت خودجوش و با هيچ منتي، از انقلاب, ولايت فقيه و دستاوردهاي كشور مثل دستاوردهاي فناوري انرژي هسته‌‏اي دفاع خواهند كرد.(ilna)



    ©2013 APG.ir