تعداد بازدید: 4142

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 4 ارديبهشت 1386-0:0

آقاي مشايي! ماندني هستي، اما از دادگاه لندن چه خبر؟

"محمدعلی رامین"گفت:جاي مشايي را نمي گيرم.


در پي تأكيد اسفنديار رحيم‌مشايي-معاون رامسري رييس جمهور- بر ماندني بودن خود در پست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، حجت‌الاسلام علي زادسر، نماينده جيرفت، در نامه‌اي خطاب به مشايي، از سخنان مكرر وي درباره پست خود و سخن نگفتن از دادگاه لندن، به شدت انتقاد كرد.

زادسر كه در حاشيه خبر سخنان مشايي در سايت «بازتاب»، يادداشتي را به رئيس كنوني سازمان گردشگري نگاشته، باطل ساختن حكم حراج اشياي قيمتي جيرفت را شرط استحقاق مشايي بر كرسي رياست اين سازمان دانسته است.

حكم دادگاه لندن درباره حراج اشياي عتيقه ايران، از آن رو اهميت دارد كه مي‌تواند بنا بر اصل پذيرفته‌شده وحدت رويه در سيستم قضائي اروپا، زمينه‌ساز تاراج حجم عظيمي از ميراث فرهنگي و تاريخي ارزشمند ايران شود.

از سوي ديگر «محمدعلی رامین» فعال سیاسی نزدیک به «محمود احمدی‌نژاد» خبر انتصاب خود به سمت ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را یک «شایعه» بیان کرد و خواستار اجتناب رسانه‌ها از انتشار این قبیل شایعات شد.

گفتنی است که پیش از این برخی سایت‌های اینترنتی و مطبوعات در خبری مدعی شده بودند که رامین قرار است به زودی جانشین «اسفندیار رحیم مشاعی» رئیس کنونی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شود.

این در حالی است که شخص رامین با «تکذیب تلویحی» این خبر،‌ گفت: رسانه‌ها و فعالین سیاسی باید در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» نام گرفته، بیش از گذشته از شایعه پراکنی اجتناب کنند.

گفتني است اسفنديار رحيم‌مشايي درباره شايعه بركناري‌اش، تاكيد كرده بود: اين مساله صحت ندارد و پرداختن به آن از طريق عده‌اي، ريشه سياسي دارد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: شايعه‌پراكن‌ها مي‌خواهند، با ايجاد چنين فضايي موجب اختلال رواني سرمايه‌گذاران شوند و آنها را از سرمايه‌گذاري برحذر دارند.

وي تصريح كرد: آنها وقتي مي‌بينند، سياست من در جهت حمايت از گردشگري است، مي‌خواهند با شايعه‌ بركناري من به اهداف خود برسند. بنده در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قطعا خواهم بود و شايعه‌پراكنان بدانند كه رشد و رونق گردشگري در ايران قطعي است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ادامه داد: كار ما در دو بخش صورت مي‌گيرد؛ يكي براساس مطالعات جهاني است، با اين عنوان كه آيا رطوبت اثر مي‌گذارد يا نه؟ رطوبت چقدر تاثير مي‌گذارد؟ چگونه مي‌توانيم مانع تاثير آن شويم؟ بخش ديگر كار به اين صورت است كه ما پس از آب‌گيري، ميزان رطوبت را سنجيده و كنترل خواهيم كرد.

معاون رييس جمهور تاكيد كرد: هيچ سدي در كشور بدون نظر كارشناسي ميراث فرهنگي ساخته نخواهد شد.

مشايي درباره‌ شكايت عده‌اي از وزير نيرو و نيز تجمع برخي دانشجويان در مقابل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در اعتراض به آب‌گيري سد سيوند، بيان كرد: ما از حساسيت‌هاي عموم طبقات جامعه نسبت به آثار تاريخي تشكر مي‌كنيم. حساسيت مردم نسبت به آثار تاريخي، پشتوانه‌ مديريتي سازمان ميراث فرهنگي است؛ ولي كار ما براساس نظر كارشناسي انجام مي‌شود و سليقه‌اي برخورد نمي‌شود.

وي افزود: ممكن است، گروه‌هايي كه مخالف جمهوري اسلامي‌اند، از اين ماجرا مساله‌اي عليه كشور طراحي كنند؛ اما نخواهند توانست ما را از كار كارشناسي عقب برانند.

مشايي تاكيد كرد: ما در كارشناسي تحت تاثير حزب، جريان، مديريت و ترافيك نبوده‌ايم، بلكه مطالعات فقط به‌دليل مصالح تاريخي و فرهنگي صورت مي‌گيرند.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اين‌كه احداث سد سيوند كار دولت نهم نيست، اظهار داشت: شايد اگر كار دست ما بود، جاي ديگري را براي ساخت آن سد انتخاب مي‌كرديم.

مشايي تصريح كرد: كساني كه تا ديروز طراحي و ساخت اين سد در زمان آنها انجام شد و ميلياردها تومان پول هزينه كردند، امروز حزب‌شان بيانيه وانفسا صادر مي‌كند. اين امر، نگاه سياسي را به اين قضيه نشان مي‌دهد، نه اين‌كه به ديدگاه فرهنگي مربوط باشد.

او افزود: سازمان ميراث فرهنگي تحت تاثير بيانيه و تظاهرات قرار نخواهد گرفت و معتقديم كار كارشناسي بايد از كار سياسي جدا شود.(baztab+isna+aftabnews)



    ©2013 APG.ir