تعداد بازدید: 2937

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 18 ارديبهشت 1386-0:0

انتقام تحقيرشده ها

 دانشجويان بازداشت شده دانشگاه مازندران باكروبي ديدار کردند.کروبي:كساني كه درگذشته تحقيرشدند امروز جاهلانه انتقام مي‌گيرند.


مهدي کروبي دبيرکل حزب اعتمادملي در ديدار دانشجويان دانشگاه مازندران که اخيراً پس از يک هفته حبس با قرار وثيقه آزاد شدند، از وضعيت دانشگاه هاي کشور ابراز نگراني کرد. مهدي کروبي در اين ديدار با ابراز تاسف از حوادثي که در دانشگاه مازندران رخ داد، گفت؛ امروز برخي که در ميان نخبگان و دانشگاهيان جايگاهي ندارند، متاسفانه به اين روش ها (برخورد با دانشجويان) متوسل شده اند. وي افزود؛ عده يي هستند که در دوره قبل تحقير شدند و امروز به صورت جاهلانه دارند انتقام مي گيرند. کروبي در ادامه گفت؛ دانشجويان بايد هوشيار باشند تا بهانه به دست ديگران ندهند.

در اين ديدار سيدمهدي شريف النسب از دانشجويان بازداشت شده دانشگاه مازندران با بيان اينکه حوادث تلخي را در اين روزها شاهد بوديم، گفت؛ «از آنجايي که جنابعالي يکي از دلسوزان و بزرگان نظام جمهوري اسلامي هستيد، خدمت شما آمديم تا نسبت به آنچه در دانشگاه مازندران گذشت، گزارشي ارائه دهيم تا جلوي اتفاقاتي که ممکن است در آينده براي دانشجويان اتفاق بيفتد گرفته شود و حداقل کسي باشد که به فرياد دانشجويان برسد.»

وي افزود؛ اعتراضاتي که باعث شد اين وضعيت رخ دهد، کاملاً صنفي بود. بنده به عنوان مسوول صنفي دانشجويان از مسوول حراست در مورد ورود ماموران به دانشگاه و بازداشت تعدادي از دانشجويان سوال کردم و ايشان اظهار بي اطلاعي کرد و رئيس دانشگاه هم از دادن پاسخ طفره مي رفت.

شريف النسب تصريح کرد؛ «روز 25فروردين سه تن از دانشجويان تصميم به تحصن و اعتصاب غذا گرفتند و روز يکشنبه تعداد دانشجويان به حدود 800 نفر رسيد که با ما ابراز همدردي کردند. به علت نداشتن امنيت و تهديد لباس شخصي ها شب اول را که 15 نفر بوديم، در دانشگاه سپري کرديم.

 چون بنده دبير صنفي دانشجويان بودم در چارچوب قانوني قضيه را از طريق مسوولان دانشگاه پيگيري کردم که متأسفانه از دادن جواب امتناع کردند.» وي افزود؛ «از ميان 15 دانشجوي بازداشت شده، دو نفر را شبانه در منزل دستگير کردند، يک نفر آقاي صباغ زاده را از قبل گرفته بودند و 12 نفر ديگر را ساعت 3 بامداد با ضرب و شتم در دانشگاه دستگير کردند. در بازجويي نيز سعي داشتند به ما که از خانواده هاي مذهبي هستيم، برچسب مارکسيست بزنند.»

همچنين نبوي ديگر دانشجوي بازداشت شده نيز در اين ديدار گفت؛ موارد اتهامي من تشکيل جلسات فلسفي، توهين به مسوول آموزش و اتهام واهي روزه خواري بوده است. وي افزود؛ از من سوال کردند آيا در تجمع 16 آذر حضور داشتيد که بنده گفتم آري و اين هم ديگر مورد اتهامي من بوده است.

سعيد يعقوب نژاد ديگر دانشجوي بازداشت شده در حوادث دانشگاه مازندران نيز با اشاره به برخي ناملايمتي ها گفت؛ متأسفانه در اين دولت باب شده است که اگر اشتباه هم بکند از موضعش کوتاه نمي آيد. خواسته ما از مسوولان دانشگاه چهار مورد بود؛روشن شدن وضعيت آقاي صباغ زاده، دانشجوي دستگير شده، برگزاري جلسه پرسش و پاسخ و توضيح رياست دانشگاه در خصوص حوادث اخير، لغو احکام تعليق سه دانشجو که غيرقانوني صادر شده بود و اجازه فعاليت به تشکل هاي دانشجويي در دانشگاه.(etemaad)


  • پنجشنبه 20 ارديبهشت 1386-0:0

    در اصل موضوع با آقای کروبی موافق هستم. به عنوان کسی که سال های در فضای چپ و راست حضور فعال داشتم اینگونه موضعگیری را یک موضعگیری حزبی تلقی می کنم. اما آقای کروبی یک روحانی است و انصاف یک روحانی عزیزی چون آقای کروبی حکم می کند که چشم بسته حرف نزند. آیا آقای کروبی ماهیت عمل این دانشجویان را بررسی کرده اند؟ یا یک طرفه به قاضی رفته و راضی برگشتند. اگر برای مدیر یا کسانی که صحیح یا غلط اقدام به اجرای حکم کمیته انظباطی نموده (به صحیح یا غلط بودن حکم کاری ندارم) آیا آقای کروبی می تواند در پیشگاه خدا روسفید باشد که به مسیر خطایی نرفته و برای دانشجویان خطاکار فداکاری نکرده اند؟ اگر ماهیت و عملکرد این دانشجویان که نزد ایشان مظلوم نمایی کرده اند باز شود میزان پایبندی آنها برملا خواهد شد و خدای ناکرده به دست خود بر شاخ نمی نشستند و بن را نمی بریدند؟ البته در روحیه حق طلبی و حقیقت جویی و ظلم ستیزی آقای کروبی تردیدی نیست ولی بهتر است اول مسئله را از دو طرف به شکل واقعی دریافت نمایند و بعد آن را تبدیل به یک موضعگیری حزبی بفرمایند.

    • اسماعیل علیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 19 ارديبهشت 1386-0:0

      ما از شما حمایت میکنیم


      ©2013 APG.ir