تعداد بازدید: 2957

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 24 ارديبهشت 1386-0:0

صلح احمدي نژاد با راست سنتي

يک سايت خبري از انتصاب قريب الوقوع دکتر علي کردان به سمت وزير نفت ايران،به عنوان مصالحه رييس جمهوري با راست سنتي ياد کرد.


شکرالله عطارزاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که «علی کردان» معاون سابق اداری و مالی صدا و سیما به زودی به عنوان وزیر نفت معرفی خواهد شد. 

وی با طرح انتقاداتی از عملکرد «وزیری هامانه» درباره علت تغییر مدیریت در وزارت نفت گفت: آقای هامانه در شرایط اضطراری به عنوان وزیر انتخاب شد تا کارهای وزارت نفت عقب نماند. 

بحث درباره تغییر وزیر نفت از ابتدای سال جاری بالا گرفت و مخالفان و موافقان جدی‌ای را وادار به انتقاد یا حمایت از وزیری هامانه کرد. در حالی که موافقان وزیر کنونی نفت بحث درباره عزل او را نوعی فضاسازی حلقه اطرافیان احمدی‌نژاد برای تسلط بر این وزارتخانه بسیار مهم می‌دانستند، مخالفان او تاکید می‌کردند که عزل احتمالی هامانه یک اقدام غیرسیاسی برای افزایش کارآمدی دولت نهم است.

به همین ترتیب، در شرایطی که برخی از دست‌اندرکاران و نمایندگان در صف مخالف وزیر با اطمینان تاکید می‌کنند که هامانه عزل خواهد شد، تعداد دیگری معتقدند که این خبر از اساس کذب و برای تضعیف و یا ضربه وارد کردن به وزیری مطرح شده که تن به توقعات برخی از دوستان دولتی خود نداده است. 

اما aftabnews نوشت: یک نکته مهم و غیرقابل انکار وجود دارد؛ با توجه با وابستگی سیاسی کردان به جناح راست سنتی که از سوی احمدی‌نژاد نادیده گرفته شده است، معرفی وی به عنوان وزیر نفت می‌تواند به یک مصالحه بسیار مهم میان جناح راست سنتی و حامیان محمود احمدی‌نژاد تعبیر شود. مصالحه‌ای که در آستانه انتخابات بسیار پر معناست.

خبر ديگر ما را در اين زمينه اين جا بخوانيد:http://www.mazandnume.com/?PNID=V7084



    ©2013 APG.ir