تعداد بازدید: 4027

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 1 خرداد 1386-0:0

کلنگ و الاکلنگ!

چندخبر دريافتي از دانشگاه مازندران.


 

1- در هفته گذشته دانشجويان دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري يك جلسه براي بررسي مسائل صنفي گذاشتند كه در اين جلسه رئيس دانشگاه مازندران و مسئولان مجتمع حضور داشتند.

 2- سوالات زيادي پيرامون مسائل صنفي دانشجو شد ولي مجري برنامه كه از دانشجويان دانشگاه كشاورزي بود مسئله را به سمت سياسي سوق و سعي در تحريك دانشجو به سمت اين مسئله نمود. البته با بهانه هاي صنفي

 3- دو تن از نيروهاي اصلي انجمن اسلامي كه دوران مسئوليت آنها در انجمن به پايان رسيده و با بهانه هاي مختلف دوست دارند همچنان در قدرت باقي بمانند سوالات تنش زايي را عليه رئيس دانشگاه بيان كردند كه موجب عصبانيت شديد رئيس دانشگاه گرديد.

4- رئيس دانشگاه در جواب سوال يكي از اعضا انجمن كه پرسيده بود وقتي سرپرستي شما به رياست تبديل نمي شود و حرف شما خريداري ندارد و استانداري شما را به عنوان يكي از ضعيف ترين دستگاههاي اداري معرفي مي كند آيا بهتر نيست مسئوليت را به ديگري بسپاريد، گفت: چشم من استعفايم را به شما تسليم مي كنم.

 5- انتخابات انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري در تاريخ 31/2/86 برگزار خواهد شد. گفتني است دست اندركاران انجمن در يك اقدام عجيب به جاي فرم تقاضاي كانديداتوري براي عضويت در شوري مركزي انجمن توسط تعدادي از دانشجويان فرم ديگري را كه مربوط به عضويت كتابخانه انجمن بود به آنان داده و آنها هم بدون اينكه متوجه شوند در اثر شعبده بازي هايي كه اعضا حاضر انجمن انجام دادند، فرم مربوطه را به عنوان تقاضا براي شوراي مركزي پر مي كنند ولي بعد از اينكه نتايج بررسي دانشگاه براي تعيين صلاحيت مي آيد به اين دانشجويان گفته مي شود كه شما اصلاً فرم مربوطه را پر نكرديد و فقط فرم تقاضاي عضويت در كتابخانه را پر كرده ايد. اين هم يك ترفند جديد اعضا سابق انجمن است كه در دور بعد بتوانند در محيط بدون رقيب فقط از نيروهايي كه خودشان دوست دارند را داشته باشند. چه كسي مسئول رسيدگي به اين تخلف يا تقلب است؟

 6- اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري بسته هايي را كه در آن با استناد به برخي از كلمات قصار امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب مديران موظف به برخورد با مسائل مختلف در دانشگاه شناخته شدند، مديران را تهديد كردند كه به وظايف خود در ارتباط با رعايت حجاب توسط دانشجويان عمل كنند و با دانشجويان خاطي برخورد شديد بنمايند ودر صورت عدم برخورد خود وارد عمل خواهند شد.

7- استاندار مازندران به طور سر زده از خوابگاه برادران دانشگاه علوم كشاورزي بازديد كرد و از نزديك در جريان مشكلات دانشجويان مستقر در خوابگاه قرار گرفت. استاندار قول داد براي آسفالت مسير خوايگاه تا 25% از شهرداري ساري تخفيف بگيرد.

 8- دكتر بابائيان رئيس دانشگاه مازندران طي حكمي آقاي دكتر صادقپور را به جاي آقاي دكتر رنجبر نوعي به عنوان معاون اداري و مالي دانشگاه منسوب كرد. گفته مي شود ايشان در صدد بود از آقاي دكتر رنجبر نوعي به عنوان رئيس مجتمع صنعتي بابل استفاده كند كه با مقاومت دكتر جانعلي زاده روبرو شد. دكتر جانعلي زاده يكي از كساني بود كه در روي كار آمدن دكتر بابائيان سنگ تمام گذاشته بود ولي اكنون اختلافات عميقي بين آنها بروز كرده است. آيا دكتر بابائيان جرئت جابه جايي دكتر جانعلي زاده را دارد يا در اين راه موقعيت خود را از دست خواهد داد؟

9- در مراسم بزرگداشت هفته معلم كه در دانشگاه مازندران برگزار شد، يكي از معاونان دانشگاه در هنگام ارائه گزارش نحوه انتخاب استادان نمونه آن چنان دچار التهاب و تپش قلب شده بود كه صداي لرزش صدا و لرزيدن دست ها و پاهاي ايشان از دور مشخص بود. بيچاره در نهايت گفت كه من اصلاً نمي توانم سخنراني كنم.

 10- برخي از استادان دانشگاه هاي تازه استقلال يافته اعتقاد دارند مسولان دانشگاه مازندران تعمداً در جهت عدم تفكيك اين دانشگاهها سنگ اندازي مي كنند و مانع تراشي هاي زيادي را انجام مي دهند. رئيس دانشگاه مازندران عملاً هيچ كمكي به جريان استقلال دانشگاه نكرده است ولي هر بار كه پيگيري ها با توفيقي همراه شد خود را به عنوان عامل آن توفيق جا مي زند.

 11- عده اي اعتقاد دارند رئيس دانشگاه مازندران در اجراي پروژه هاي عمراني دانشگاه بسيار كند و بطئي عمل مي كند و در اين رابطه نيرويي فوق العاده ضعيف و بي انگيزه است. نامبرده در حضور وزير علوم براي توجيه كندي خود گفت ما حركت هاي خودمان را قانون مند انجام مي دهيم و به مين دليل مقداري كند هستيم. برخي اقدامات زمان ايشان را با آقاي دكتر ميرنيا رئيس قبلي مقايسه مي كنند و ايشان را بسيار ضعيف ارزيابي مي كنند.

12- دانشجويان دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري از نبود امكانات رفاهي و آمفي تئاتر گلايه مند هستند و دكتر بابائيان قول داد كه ظرف مدت كوتاهي كلنگ آمفي تئاتر موقت 300 نفره را به زمين بزند. برخي از دانشجويان مي گويند كلنگي زدن كه اين قدر طول مي كشد ساخت آن چقدر طول مي كشد؟! الآن 4-3ماه است كه مي خواهند كلنگ بزنند. واقعاً كه!!!

 



    ©2013 APG.ir