تعداد بازدید: 3711

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 8 خرداد 1386-0:0

5 قلو پس از سه سال نازايي

يك خانم 24 ساله آملي پس از 3 سال نازايي در نخستين زايمان خود 5 قلو به دنيا آورد.


 5 قلو‌ها كه 4 پسر و يك دختر هستند هر كدام در زمان تولد به ترتيب دو نوزاد يك كيلو و 400 گرم، يك كيلو و 200 گرم و نوزاد دختر يك كيلو و 500 گرم وزن داشتند.
اين رويداد كه نخستين پديده 5 قلو زايي در شهرستان آمل بوده، موجب تعجب كادر پزشكي بيمارستان امام علي، خانواده و اطرافيان نوزادان شده است.


سرپرست تيم پزشكي در اين باره گفت: مدت بارداري مادر 5 قلو‌ها را 31 هفته اعلام كرد و گفت: زايمان 5 قلو‌ها زودتر از زمان مقرر و در پي درد‌هاي زايماني و پاره شدن كيسه آب بيمار انجام شده است.


مهدخت سلطاني افزود: بيمار با توجه به اين شرايط بلافاصله در بيمارستان امام علي (ع) آمل عمل سزارين شد و خوشبختانه نوزادان درشرايط قابل قبولي متولد شدند.


وي زمينه‌هاي خانوادگي، مصرف برخي از داروهاي غير ضروري در زمان بارداري و سن بالاي خانم‌ها را در حاملگي از مهم‌ترين عوامل در پديده‌هاي چند قلوزايي بيان كرد.


اين پزشك متخصص زنان و زايمان پديده‌هاي دو قلو زايي و حداكثر 3 قلو زايي را تا حدي قابل قبول خواند و تصريح كرد: با افزايش نوزادان از 3 قلو بيشتر براي خانواده‌ها نيز همواره مشكل آفرين است.
پدر 5 قلوها كه پس از چند سال صاحب فرزندان 5 قلو شده بود گفت: از اينكه صاحب فرزنداني سالم شده‌ام خدا را شكر مي‌گويم، ولي نگران آينده فرزاندانم هستم.


مرتضي جعفري بلافاصله براي 5 قلو‌ها اسم‌هاي محمد، طاهر، ابوالفضل، علي و فاطمه را نامگذاري كرده است.
وي با بيان اين‌كه كشاورز و ساكن روستاي ميله از بخش دابوشت شهرستان آمل است از مسئولان و خيران نيكوكار خواست با توجه به مشكلات مالي وي را ياري كنند.
پزشكان حال عمومي مادر و 5 قلو‌ها را رضايت بخش اعلام كردند.(farsnews)



    ©2013 APG.ir