تعداد بازدید: 2627

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 8 خرداد 1386-0:0

زمين خوارى به کجور رسيد

گزارش خبري درباره زمين خواري در منطقه کجور.


كجور منطقه اى است كه شهرهاى نوشهر، نور و ۶۰ روستاى ديگر را شامل مى شودو روستاى كجور نيز در اين منطقه قرار دارد. اين منطقه در امتداد جاده كندوان به سمت چالوس قرار گرفته و بسيار خوش آب و هواست. در منطقه بسطام كجور مدتى است كه فروش زمين به شكل گسترده اى رونق گرفته و تعرض به جنگل هاى اين منطقه ادامه دارد.

ياسر انصارى دبيركل كانون عالى گسترش فضاى سبز و حفظ محيط زيست ايران در اين باره مى گويد: «مدت هاست تعاونى هاى مسكن وشركت هاى مختلف با درج آگهى و تبليغات و وعده خريد قطعه اى در خوش آب و هواترين مناطق ايران، مردم را به كجور مازندران رهنمون مى سازند.
 
 البته اين موضوع مشكل چندانى را به وجود نمى آورد چرا كه سازمان حفاظت محيط زيست به اين منطقه اشراف دارد، اما آنچه مايه نگرانى است، اين كه افرادى با خريد بخش هايى از اراضى منطقه بسطام به بهانه حصاركشى، وارد جنگل شده اند و در برخى از موارد حتى با قلع و قمع درختان، بخشى از جنگل را ضميمه اراضى خود كرده اند و همين اراضى به بهاى هر متر ۵۰ الى ۶۰ هزار تومان به فروش مى رسد.»
 
 البته اين درست است كه با توجه به قانون، مالكان مى توانند ملكى كه سند دارد را خريد وفروش كنند اما مى توان با تدوين قانون، نظارت كامل از اين اراضى انجام داد تا شاهد از بين رفتن جنگل ها و مراتع نباشيم. انصارى در اين باره مى گويد: «نمى دانم آيا حريمى براى ساخت و ساز در جنگل وجود دارد يا خير؟
 
اگر كسى در داخل جنگل هم زمينى سنددار دارد نبايد درخت آن را قطع كند. دردل پايتخت اگر كسى در خانه خود هم درختى را قطع كند بايد جوابگو باشد. بايد چنين نظارتى در جنگل هاى كجور نيز به وجود آيد تا شاهد پيدايش جنگل تراشى نباشيم. جنگل هاى كجور يكى از غنى ترين ذخاير ژنتيكى است، كه حتى مى توانستيم سال هاى قبل گوزن و حتى پلنگ را در آن ببينيم، اما امروز ديگر هيچ حيوانى در اين منطقه ديده نمى شود.
 
در صورتى كه مسئولان از اين منطقه بازديد كنند، شاهد خواهند بود كه حتى بلندترين ارتفاعات جنگلى از قطعه بندى زمين خواران در امان نمانده، آن ها حتى اين ارتفاعات را هم براى فروش به مشتريان پيشنهاد مى دهند.(iran-newspaper)

  • محسن ملکی میرکلاییپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 9 خرداد 1386-0:0

    دیگر جنگلی نمانده که بخواهیم غصه از دست رفتن آنر در کجور بخوریم حالا باید منتظر جنگلی از ساختمانها باشیم

    • سه شنبه 8 خرداد 1386-0:0

      زمین خواری سالهاست که کجور را به جنگلی از ساختمانها تبدیل کرده است ولی افسوس کسی نیست که جلوی زمین خواران رابگیرد


      ©2013 APG.ir