تعداد بازدید: 2075

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 3 تير 1386-0:0

شايعات براي دو سيد حسيني مازندراني!

يادداشت روزنامه محلي بشيرمازندران.


در عصر پر تلاطم و دنياي پيچيده ارتباطات و اطلاعات هراز گاهي شاهد پخش و انتشار اخبار و رويدادهاي خلاف واقع از سوي محافل و مجامع خبري، رسانه اي و گروهي هستيم كه گاه يا وابسته به ساختار حكومتي اند يا متكي به بخشهاي عمومي و غير دولتي و در خدمت منافع شخصي، گروهي و جمعي اين و آن! البته اگر اخبار صحيح و واقعي از كانال هاي رسمي آن از جمله روابط عمومي هاي دستگاهها يا از زبان سخنگويان سازمانهاي عمومي و دولتي گفته و جاري شود جلوي انتشار شايعات از پايه بي اساس و نا معتبر گرفته مي شود.

متأسفانه هر چند يكبار مرضي در استان سرايت مي شود كه عده اي براي جمع آوري مخاطب يا بازار گرمي و از سر تفنن و تفريح يا براي ارضاء اميال دروني و مطرح شدن شروع به پخش و انتشار اين قبيل خبرها مي كنند.
اين رويكرد بيشتر زماني مشهود و محسوس است كه با تغيير دولت بحث جابجايي يا تعيين نيروها و مديران جديد در دستور كار قرار مي گيرد اگر چه برخي از اين مسايل را تا حدودي مي توان طبيعي و عادي قلمداد كرد اما در فضاي با ثبات، آرام و عادي كار و مديريت در مازندران ظهور چنين رفتارهاي رسانه اي از سوي برخي بنگاههاي خبر پراكني بنظر مي رسد با هدف به كرسي نشاندن گزينه هاي مدنظر يا به تعبير امروزي ها (ويژه خواري) است. از جمله اين شايعات را مي توان به طرح جابجايي، تغيير و يا بر كناري مقامات ارشد استان اشاره كرد تا جاييكه مدتها وقت، نيرو و توان مديران مصروف خنثي و بي اثر كردن اين شايعات شده بود.
در طي روزهاي اخير به موازات برخي اقدامات عادي و طبيعي در حوزه مديريت تربيت بدني و كار و امور اجتماعي مازندران، شايعات داغ غير واقعي مبني بر تغيير مديركل، تعيين جانشين و روز معارفه بر سر زبانها جاري مي شود.
به نظر مي رسد كه اين نوع رويكرد رسانه اي به مسايل مديريتي استان باعث آسيب رساندن و تضعيف موقعيت و جايگاه مديريت مي گردد. علاوه بر آن فضاي كاري را نا امن و مشكل دار مي سازد ضمن آنكه به دليل تنوع و تكثر فعاليت هاي كاري در سازمان كار و امور اجتماعي و تربيت بدني بخصوص وجود هيأتهاي ورزشي از اين شايعات هر روز منتشر مي شود اما اثري هنوز از آن نيست و به تعبيري چهار سال است كه دارند شايعه مي كنند! كه بايد طرح چنين اخبار احتمالي بدون وجود برخي زمينه ها و شرايط ذهني و عيني كه يك اقدام غير متعارف و ناپخته كاري در عرصه اطلاع رساني يا هدايت افكار عمومي محسوب مي شود مورد بازنگري و تعديل قرار گيرد.


  • يکشنبه 3 تير 1386-0:0

    مطلبی را در روزنامه بشیر تحت عنوان "شايعات براي دو سيد حسيني مازندراني"خواندم برام خیلی جالب بود که روزنامه بشیر میاید و در این خصوص تحلیل مینویسد.بشیری که end تمام شایعات در استان است
    مثل اینکه فراموش کرده بعد از رو کار آمدن دولت نهم هر بار یک استاندار معرفی میکرد مثل استاندار شدن" نیاز ، ابراهیم زاده ،..."و کاسبی های آنچنانی که با این ابزار میکند .یک روز با یک تیتر مدیرکلی را کیسه کش حمام میکند و با چراغ سبز نشان دادن او را به عرش اعلاء میرساند بهر حال این هم یک فنی توی کاسبی ...


    ©2013 APG.ir