تعداد بازدید: 2136

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 4 تير 1386-0:0

هميشه اصولگرا

تحليلي از وضعيت انتخابات مجلس هشتم در حوزه انتخابيه بابلسر ، فريدونكنار ، بهنمير و كله بست-يادداشتي از:حسام الدين سعيدي.

 


با نزديك شدن مجلس هشتم شوراي اسلامي در كشور و استان،چهره هاي شاخص  حوزه هاي انتخاباتي دست به كار شده اند . در اين ميان بعضي ها به طور قطع از حالا عزم شان را جزم كرده اند و عده اي هم دارند با مطرح كردن خود، اوضاع را مي سنجند . جلسات مخفيانه هم با به اصطلاح سرپل ها و اشخاص اثر گذار شديداً آغاز شده است .

 

به هر حال با اينكه حال و هواي انتخاباتي هنوز بر فضاي كشور حاكم نشده ، بعضي ها حسابي سرشان شلوغ است . شهرستان بابلسر نيز از اين قاعده مستثني نيست . شهرستاني كه در تمامي ادوار، تنور انتخاباتي اش حسابي داغ بوده تا جايي كه در انتخابات هفتم، اين آتش از تنور بيرون زد و اتفاقات ناميموني رخ داد!

 

 نگارنده قصد قلم زني در مورد آن اتفاقات شوم را ندارد؛ هرچند براي صاحب قلم روشن است كه اين جريانات از كجا نشات گرفت . آرزو مي كنيم كه در اين شهرستان شهيد پرور كه سرداراني همچون حاج بصير و حميد رضا نوبخت را با افتخار تقديم اين انقلاب كرده، هيچ وقت مسائلي را كه باعث شود اين نظام مقدس دچار چالش شود، به وجود نيايد .

 

در راستاي اين موضوع بايد در نظر داشت كه بزرگان اين شهر به خصوص بابلسر و فريدونكنار در آغاز كار يك اصل را مورد توجه داشته باشند و آن اينكه در يك رقابت دوستانه و برادرانه و عاري از هرگونه تنش و نا آرامي حركت كنند .

 

 شايد اين نكته به نظر شعاري مي رسد ولي با توجه به اتفاقات گذشته براي جبران مافات هم كه شده همه دست به دست هم داده تا رقابت در اين انتخابات طوري طراحي شود كه زينت نظام جمهوري اسلامي باشد  و دست كساني كه اختلافات در شهر براي شان سودآور و نان آور است قطع شود .

 

مطابق اطلاعات واصله دو رقيب اصلي از اين دو شهر ( مقداد نجف نژاد و حجت ا... روحي ) قصد شركت در اين رقابت را دارند . با توجه به حضور افراد مطرح ديگر، به نظر مي رسد باز رقابت اصلي بين اين دو نفر  است. لذا به جاست كه اين دو بزرگوار از همين حالا اشخاص سود جو و متشنج را از اطراف خود كنار گذارند . احساس وظيفه و حس عدالت خواهانه نگارنده را متعهد كرد كه موارد فوق را به عنوان دغدغه همه شهروندان و دلسوزان به نظام يادآور شود .

 

 

***

 

    بابلسر و بخش هاي وابسته به آن از دير باز به عنوان يك شهرستان سياسي مطرح و هميشه صحنه رقابت جناح هاي سياسي حاكم بر كشور بود .

 

در اين دوره نيز به نظر مي رسد اين جريانات بيكار نباشند؛ هر چند بعد از اتفاقات گذشته كه باعث خلق حوادثي شد، جناح ها( به خصوص يك جناح خاص) با مخفي شدن ، رقابت جناح ها را به رقابت شهرها و مقابله مردمي تبديل كرد .

 

 به اين ترتيب كه شهرستان بابلسر به عنوان يكي از شهرهاي مذهبي و ولايت مدار هميشه ايام به دور از همه اختلافات ، نيروهاي ارزشي و دين مدار را روانه مجلس مي كرد . به طور مثال اشخاصي چون مرحوم مهندس مجدآرا در سه دوره به عنوان يك نيروي كارآمد و ارزشي و دو دوره نيز مقداد نجف نژاد به عنوان فرمانده سپاه شهرهاي مختلف استان وارد مجلس شدند .

 

در مقطعي كه بيشتر  شهرهاي كشور اصلاح طلبان را روانه مجلس كردند ، بابلسري ها كاملا" برعكس عمل نمودند و مقداد  نجف نژاد را به عنوان اقليت مجلس ششم روانه پايتخت كردند.عملكرد وي به عنوان يك نيروي ارزشي در مجلس ششم، دلسوزان به انقلاب و نظام را راضي كرد تا جايي كه نگارنده  شنيده است بعضي از بزرگان مجلس و نظام  مقداد نجف نژاد را "خفيه الهي" در مجلس دانستند.

 

 البته اين عملكرد از شخصي همانند نجف نژاد انتظار هم مي رفت اما اين يك طرف قضيه است. عملكرد او به عنوان يك نماينده تاثيرگذار در قانون گذاري در سطح كلان مملكت و كارهاي عمراني در سطح استان و شهرستان نيز بر كسي پوشيده نيست.

 

 از طرف ديگر مردم اين شهرستان در انتخابات مجلس هفتم اين بار نيز يك نيروي متخصص را روانه مجلس كردند.(حجت الله روحي)  از ظواهر معلوم بود كه اصلاح طلبان در آن دوره دنبال شخص ديگري بودند ولي معلوم شد كه اين جريان قبل از آن كه دنبال فرستادن نيروي خود به مجلس باشند، بيشتر به دنبال اين هستند كه تحت هر شرايطي نماينده قبلي به مجلس نرود!

 

در ادامه  با حمايت پشت صحنه از بعضي اشخاص، توانستند به خواسته خود كه رويارويي شهري  يا همان مقابله  توده هاي مردمي باهم بود، برسند . به اين ترتيب كه فريدونكناري به فريدونكناري ، بابلسري به بابلسري ، بهنميري به بهنميري راي دهد و با يك طراحي زيركانه (بخوانيد  خيانتكارانه) به خواسته خود رسيدند؛ تا جايي كه نمي شود گفت منتخب مردم چپ است يا راست .

 

روحي يك نيروي متخصص (داراي دكتراي الكترونيك و مخابرات) در وزارت دفاع كشور و در صنايع موشك سازي و ماهواره مشغول خدمت به نظام بودكه در آن سازمان بسيار تاثير گذار هم بود؛ تا جايي كه شنيده ها حاكي است كه خود ايشان هم بيشتر مترصد خدمت در حيطه تخصص خود است كه به حق در اين زمينه باعث افتخار همشهريانش مي باشد .

متاسفانه روحي در سنگر مجلس نتوانسته انتظارات را برآورده كند و از ايشان به عنوان نماينده اي خنثي نام برده مي شود، تا جايي كه همشهريانش هم درباطن از او راضي نيستند و در اين دوره براي اشخاص ديگري فعاليت مي کنند، مانند سردار ولي ا... نانواكناري - فرمانده نيروي انتظامي استان كرمان و جانشين فرماندهي انتظامي استان تهران- كه  بسيار خوشنام  است.

 

آخرين خبرها حاكي از آن است كه اين سردار خوشنام هم منصرف شده است و كماكان روحي شخص اول فريدونكناري ها است . اما بابلسري ها هم چون گذشته فقط يك نفر را  مي پسندند و آن كسي نيست جز مقداد نجف نژاد.

 نجف نژاد سوابقي همچون فرماندهي سپاه برخي شهرستان هاي استان نظير رامسر ، تنكابن و بابلسر ، نيز مسئول جهاد خودكفايي سپاه پاسداران ، نماينده مردم بابلسر در ادوار پنجم و ششم مجلس شوراي اسلامي و مدير عاملي باشگاه استقلال  را در پرونده کاري خود دارد .

 

به نظر مي رسد با توجه به مشكلاتي كه در باشگاه استقلال، مافياي فوتبال براي مقداد به وجود آوردند، كار سختي را  پيش دارد . او كه نزديک بود مشكلات اين باشگاه را با استفاده از توانايي و توانمندي مديريتي خود حل كند، با مخالفت هاي سودجويان كه مراكز قدرت را نيز در اختيار دارند، اين فرصت را از دست داد.آن ها همه مشكلات را به او نسبت دادند،اما مردم و علاقه مندان به فوتبال ملاحظه مي كنند كه پس از ماه ها استعفاي نجف نژاد، مافياي قدرت اجازه نداده كه اين باشگاه رنگ آرامش را به خود بگيرد. نگارنده در نظر دارد به اين مقوله در فرصت هاي بعدي به طور خاص بپردازد .

 

   اما جريانات جديدي نيز با توجه به فضاي حاكم بر كشور خيال رقابت را دارند تا به ظن خودشان يك جريان ديگري را به غير از اين دو جريان (مقداد - روحي) مطرح كنند. در پي اين گمان اشخاصي را نيز مطرح كرده اند. جناحي كه گفته مي شود طراحي هايش از ميدان پاستور شكل مي گيرد و به نام اصولگراي كارآمد حامي دولت معروفند. اشخاصي كه خود را منتسب به اين جريان مي كنند كساني نيستند كه ياراي مقابله با اين دوشخص (مقداد - روحي) را داشته باشند .

 

 البته لازم به يادآوري است كه اكثر گروه هاي اصول گراي اين شهرستان همه از نزديكان نجف نژاد هستند. به نظر مي رسد براي اتحاد اصول گرايان كسي به جز مقداد نجف نژاد توان مقابله با ديگران را ندارد و اصولگرايان در اين شهرستان هركس ديگري را مطرح كنند مانند نجف نژاد  بين نيروهاي ارزشي و اصولي محبوبيت ندارد . به عبارتي:

" آنجا كه عقاب پر بريزد" ...

براي نگارنده هيچ چيزي مهم تر از وحدت و همدلي جريانات اصول گرا نيست. بهتر است از اختلافات اصلاح طلبان در زمان سوار بودن  بر اريكه قدرت و مقطعي كه بر قواي مجريه و مقننه مملكت حكمراني مي كردند  درس عبرت بگيرند و اختلافات بي ارزش را كه خداي ناكرده از روي نفس و قدرت طلبي است و در شان اسم اصولگرايي نيست كنار بگذارند. ان شاء ا...  


  • دوشنبه 7 ارديبهشت 1388-0:0

    به نظر من نوسنده فقط نظر خودشون رو نوشتند و به مردمی که در این حوزه حضور دارند کاری نداشتند.

    • چهارشنبه 14 شهريور 1386-0:0

      نگارنده اين متن ظاهرا آقاي دكتر رحمت الله قلي پور استاد دانشگاه تهران را فراموش كرده اند. و اين خاطره را كه ايشان يك ماه قبل از انتخابات دوره هفتم با انصراف خود را از نامزدي انتخابات اعلام كردند تا از همشهري خود دكتر روحي حمايت نمايد.و در حال حاضر كانديداي اصلي مردم منطقه فقط دكتر قلي پور مي باشد چون دكتر روحي انصراف خود را اعلان كرده است.

      • شنبه 9 تير 1386-0:0

        hame in neweshtehea zamine chini baraie har che bishtar nezami kardane jamehe ast

        • پنجشنبه 7 تير 1386-0:0

          غلط نکنم این آقا بعد از آنکه به رستوران حاج حسن رفته و با دوستان ششلیک زده تو رگ این مقاله را نوشته است

          جعفر بی کله و مصطفی بی مخ

          • پنجشنبه 7 تير 1386-0:0

            دست نوسنده درد نکند حال کردم بخدا

            • پنجشنبه 7 تير 1386-0:0

              نوسینده نشان داد به مسایل سیاسی منطقه احاطه کامل دارد امیدوارم باز هم ما را از مطالب خود بهره مند سازد

              • پنجشنبه 7 تير 1386-0:0

                مقاله بسیار جالبی است از نویسنده کمال تشکر را دارم

                فرزانه محمدی از بابلسر

                • پنجشنبه 7 تير 1386-0:0

                  با تشکر از مازند نومه خواستم از ارایه چنین تحلیل های دقیق و روشنگر سپاسگزاری کنم

                  احمد از ساری

                  • چهارشنبه 6 تير 1386-0:0

                    in ham shod be estelah "tahlil

                    • سه شنبه 5 تير 1386-0:0

                      من هم بانظرع-ن موافقم وفكرميكنم حضرت آقاي حسام الدين عزيز دريك اطاق بسته به اين تحليل رسيده اند وظاهرا اين تحليل راهم بايد مردم قبول داشته باشند.

                      • سه شنبه 5 تير 1386-0:0

                        ضمن عرض خسته نباشی به جناب آقای نگارنده که با این دفاعیات بسیار بی طرف و بی غرض خود ما را مستفیض فرمودند می خواستند حداقل یکی یا دو نمونه از کارهای آقای نجف نژاد را هم ذکر می کردند خالی از لطف نبود و وظیفه (دین) خود را به ایشان ادا می کردند
                        با تشکر


                        ©2013 APG.ir