تعداد بازدید: 2827

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 18 تير 1386-0:0

مخم و مخم،مخالفم!

رييس شوراي شهر قائم شهرگفت:با برپايي هر روزه بازارهاي محلي به شدت مخالفم.


رييس شوراي اسلامي شهر قائم شهر از برپايي هر روزه بازارهاي محلي در نقاط مختلف اين شهر انتقاد كرد.

"كميل گران اوريمي" با تاكيد بر حل اين معضل در اسرع وقت به IRNA گفت : با برپايي بازارهاي محلي به‌صورت هرروزه در سطح شهر كه باعث ايجاد مسايل و مشكلاتي براي اقشار جامعه و ساكنين محلات مي شود بشدت مخالف هستيم.

وي افزود : در ديگر شهرهاي استان تنها در يك روز از هفته بازار محلي برگزار و در آن محصولات كشاورزي محلي به فروش مي‌رسد.

در قائم شهر نيز در روز چهارشنبه برپايي اين بازار صورت مي‌گرفت كه با عنوان چهارشنبه بازار معروف است و در بافت مركزي شهر واقع است.

رييس شوراي شهر قائم شهر ادامه داد : از سال ‪ ۱۳۸۱‬بازارهاي محلي به صورت روزانه در نقاط مختلف شهر قائم شهر با هدف كاهش بار ترافيكي مركز شهر و دسترسي راحت تر اهالي مختلف محلات به بازار تشكيل مي‌شود ولي امروزه اين بازارها خود مشكل افرين شده‌اند.

به گفته وي تشكيل هرروزه اين بازارها نه تنها باعث كاهش ترافيك و رفت و آمد به مركز شهر نشده است بلكه تشكيل اين بازارها كه در كنار خيابانهاي اصلي شهر برپا مي‌شود منجر به ازدحام جمعيت و بروز مشكلاتي در تردد وسايط نقليه و ترافيك شديد مي‌شود.

"گران" گفت : در اين بازارها اغلب افرادي از ديگر شهرها و حتي استانهاي ديگر اقدام به فروش محصولات خود مي‌كنند.

وي ادامه داد : تشكيل اين بازارهاي محلي منجر به اين شده كه بازار كسب و كار بسياري از بازاريان و مغازه داران اين محلات به حالت ركود درآمده و درآمدهاي آنان كاهش پيدا كند.

رييس شوراي شهر قائم شهر از برگزاري نشستهايي با مسوولان ذي ربط جهت حل اين معضل خبر داد و گفت : كليه مسوولان ذي ربط بر جمع كردن اين بازارها در اسرع وقت تاكيد داشتند و اين كار نيز در آينده نزديك انجام خواهد شد.

فرمانده نيروي انتظامي قائم شهر نيز چندي پيش در گفت وگو باخبرنگار ايرنا گفته بود : برپايي بازارهاي محلي روزانه در زمينه مسايل امنيتي ، انتظامي و ترافيكي مشكلاتي را براي اين شهر به وجود آورده است.

سرهنگ "محمود رحماني" همچنين اضافه كرده بود : با وجود اين بازارها زمينه مشكلاتي نظير سرقت و كيف قاپي نيز مهيا است.

در هريك از شهرهاي استان مازندران بر اساس سنت گذشته در يك روز از هفته بازاري با عنوان همان روز هفته برگزار مي‌شود تادر روز برپايي بازار ، روستاييان با حضور در اين بازارها اقدام به فروش محصولات خود نمايند.

گفتني است گران رييس سه دوره شوراي شهر قائم شهر است که معلوم نيست چرا تاکنون نسبت به اين قضيه واکنش نشان نداده است!مگراين مشکلات اخيرا" به وجود آمده است؟!

همان موقع که بساط بازارهاي روزانه به وسيله شهرداري وشوراي شهر -که گران هم عضوي از آن بود-پهن شد،کارشناسان وآگاهان آن را پرهزينه وناکارآمد دانسته بودند.



    ©2013 APG.ir