تعداد بازدید: 6970

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 20 تير 1386-0:0

فيلترينگ ilna در مازندران

خبرگزاری کار ایران(ilna) در نخستین دقایق چهارشنبه بیستم تیر 86 فعالیت خود را مجدداً از سر گرفت اما در برخي شهرهاي مازندران از جمله بهشهر،ساري و قائم شهر فيلتر شده است.



ایلنا در پی مشکلات به وجود آمده ، از روز سیزدهم ماه جاری به روز نشده بود .

هر چند برخی رسانه ها ادعا کرده اند علت توقف فعالیت های ایلنا ، "مسائل فنی" بوده است ولی دلیل اصلی این مسأله ، فشارهای بیرونی بر این خبرگزاری غیر دولتی بوده است که در نهایت منجر به استعفای اجباری "حیدری" مدیر عامل ایلنا و توقف یک هفته ای فعالیت خبرگزاری کار ایران شد .
گفته می شود در صورتی که مسوولان این خبرگزاری در مقابل فشارها مقاومت و همچنان حیدری را حفظ می کردند، احتمال توقيف ایلنا منتفی نبود .

با اين حال خبرهاي رسيده از برخي شهرهاي استان حاكي از آن است كه خبرگزاري كار ايران با مشكل فيلتر مواجه شده است.

در نخستین خبر پس از بازگشایی مجدد ایلنا ،مديرعامل جديد ابراز اميدواري كرده است كه اين خبرگزاري بتواند در دوره جديد فعاليت خود مؤثرتر از گذشته حركت كند.

«سيدابوتراب فاضل»، با تأكيد بر اينكه «ايلنا مولود فضاي باز سياسي است و بدون ترديد در چنين فضايي نيز مي‌‏تواند اثرگذار باشد»، گفت:«ايلنا در دوره حيات خود و طي حدود پنج سال فعاليت خود توانسته است، به‌‏درستي كاركرد يك رسانه مؤثر و فعال را داشته باشد و علي‌‏رغم همه محدوديت‌‏هاي ايجادشده، اين وظيفه را به خوبي ايفا كرده است.»

فاضل تصريح‌‏كرد: «با توجه به پتانسيل موجود و همچنين تجربه چندين سال گذشته، به طور مسلم «ايلنا» در دوره جديد مؤثرتر از گذشته حركت خواهد كرد.»

فاضل در پايان ابراز اميدواري كرد كه «ايلنا» همچنان از گزند هر آسيبي مصون بماند.



©2013 APG.ir