تعداد بازدید: 3163

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 27 تير 1386-0:0

رد صلاحیت،بزرگ ترين دغدغه ماست-احمدي فولادي

مسئول انجمن اسلامی معلمان استان مازندران گفت:در مازندران احزاب وزن داری که حرفی برای گفتن داشته باشند تاکنون نداشته ایم.


مهدی احمدی فولادی گفت : در استان هیچ نگاهی به فعالیت احزاب و گروه های سیاسی وجود ندارد و حتی از فکر و اندیشه نیروهای منصف اصولگرا هم به دلیل نبود همسویی با جریانات فکری حاکم استفاده نمی شودکه ناشی از انتقاد ناپذیری مدیریت سیاسی استان است .

احمدی فولادی با اشاره به سوابق و فعالیت های انقلابی خود گفت:در استان احزاب وزن داری که حرفی برای گفتن داشته باشند تاکنون نداشته ایم و اکثر نیروها به صورت خودجوش و بر اثر تعصبات سیاسی وارد صحنه می شوند اما از چند سال قبل با فعال شدن برخی از احزاب ، حزب پذیری در حال شکل گیری است و احساس می شود در انتخابات مجلس هشتم جایگاه احزاب پر رنگ تر نشان داده شود .

وی افراط و تفریط برخی از گروه های سیاسی را عاملی برای شکل نگرفتن احزاب در استان دانست و گفت : با این حال دورنمای روشنی برای فعالیت احزاب وجود دارد و یکی از شرایطی که می تواند این دورنما را زودتر نمایان سازد حمایت مالی از احزاب است چرا که بسیاری از افراد علی الخصوص اصلاح طلبانی که مایل به فعالیت های سیاسی هستند از نظر مالی و مادی زمینه مساعد و مناسبی ندارند و نیاز است همانند کشورهای مختلف دنیا احزاب مورد حمایت مالی قرار گیرند .


وی تصریح کرد : معتقدم که این زمینه در نیروهای زیرمجموعه به صورت بسیار قوی وجود دارد ، منتهی احزاب تاکنون نتوانسته اند آن طور که باید و شاید خود را در صحنه های سیاسی نشان داده و باعث ترغیب این نیروها شوند ، البته این پیش بینی وجود دارد که بعد از انتخابات مجلس هشتم احزاب فعال تر از گذشته و در قالب یک تشکیلات منجسم نیروها را ساماندهی و به صورت یک نیروی قدرتمند به حرکت در آورند .

مسئول انجمن اسلامی معلمان مازندران در خصوص بی برنامگی هایی که باعث افول فعالیت احزاب می شود گفت : با توجه به شکست هایی که در انتخابات گذشته احزاب اصلاح طلب و اصولگرا متحمل شده اند این زمینه در آنها ایجاد شده است که برای گریز از شکست های احتمالی برنامه منسجمی داشته باشند چرا که اشکال در عدم توانمندی برنامه ریزان و سیاست مدارانی است که حزب را تشکیل می دهند و در زیرمجموعه ها این مشکل وجود ندارد چرا که در مجموعه نیروهای جوان و مستعد دارای اندیشه سیاسی ، این زمینه وجود دارد که در قالب یک حزب وارد عرصه سیاسی شوند اما ناتوانی در احزاب است که به جای آنکه اهداف حزب را تبیین کنند از شخصیت ها تبعیت می کنند . 

رييس سابق آموزش و پرورش مازندران به وجود تفکر و اندیشه هایی که مخالف شکل گیری احزاب هستند اشاره کرد و گفت : این مسأله چه در دوره های حاکمیت جناح اصلاح طلب و چه در دوره حاکمیت اصولگراها وجود داشته است .

وی با انتقاد از برخی ائمه جمعه که با حزب پذیری مخالفت می کنند گفت : وقتی از تریبون هایی که در دست نظام است با حزب و حزب پذیری مخالفت می شود چگونه می توان به شکل گیری احزاب و توسعه سیاسی امیدوار بود؟ وقتی از این تریبون ها به اعضای حزب های مختلف که اکثر آنها افرادی متدین ، متعهد و جزو یاران مستقیم و غیرمستقیم حضرت امام (ره) هستند ، تهمت بی بند و باری ، ملهد و مشرک بودن زده می شود ، چگونه احزاب شکل بگیرد؟

احمدی افزود : مانع بزرگ بر سر راه ما افکار و اندیشه هایی است که به صورت بالقوه و بالفعل جهت دهنده اصلی نظام بوده ولی به حزب و حزب پذیری معتقد نیستند حتی در دوره آقای خاتمی هم مراکز قدرت در دست آنها بود به طوری که دولت آقای خاتمی در هر 10 روز شاهد یک بحران بود .

وی ادامه داد : چه در دوره حاکمیت و چه در دوره افول گروه های اصلاح طلب با حزب و حزب پذیری از تریبون های مختلف مخالفت شده است و اگر احیاناً با احزاب موافق بودند همان حزب کم رشد بی رمقی بود که افکار و اندیشه های خودشان را ترویج می کرد .


ریاست سابق سازمان آموزش و پرورش مازندران با اشاره به کم توجهی مدیریت سیاسی استان به احزاب و گروه های سیاسی گفت : در دوره اصلاحات ما شاهد تغییرات کمتری در بدنه دستگاه های اجرایی بوده ایم و اعتقاد داشتیم کسی که بتواند کار کند و در مسیر اهداف یک سازمان سنگ اندازی نکند با وجود تعارض فکری و جناحی باید از وجودش استفاده شود به طوری که آنهایی که در جناح مقابل هم بوده اند به این تغییرات اندک اذعان داشته اند ولی در حاکمیت جدید اصولگرایان نیروهایی را که وقتی با مسئولین قبلی همکار ی داشته اند بدون در نظر گرفتن تجربیات و توانمندی آنها حذف کرده اند به طوری که تغییرات گسترده ای را شاهد بوده ایم.

  البته وجود نیروهای متعهد و ایثارگر با میانگین هشت ماه جبهه در مقایسه با نیروهای با میانگین سه ماه جبهه در حاکمیت فعلی ، از ویژگی های دولت اصلاحات بوده است .

احمدی فولادی در خصوص اجماع و وفاق جناح اصلاح طلب گفت : با توجه به افتراقات قبلی ، وفاقی بین شخصیت های بزرگ اصلاح طلب شکل گرفت که در انتخابات شوراها مشهود بوده که به تبع آن اصولگرایان نیز به اتحاد و اتفاق جمعی دست یافتند .

مسئول انجمن اسلامی معلمان استان مازندران با اظهار امیدواری نسبت به اینکه اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم بتوانند با ارائه لیست مشترک و حضور شخصیت های برجسته ای چون آقایان هاشمی ، خاتمی و کروبی حضور موثری داشته باشند ، افزود : احزاب باید بتوانند با ارائه برنامه های منسجم ، افراد را تحت تأثیر اندیشه های خود قرار دهند .

وی بزرگترین دغدغه اصلاح طلبان را رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب توسط شورای نگهبان عنوان کرد و با بیان اینکه جناح مقابل هیچ دغدغه ای در این زمینه ندارد افزود : متأسفانه هیچ دورنمای درستی برای کاندیداهای اصلاح طلب نمی بینم زیرا غالب رد صلاحیت ها بدون هیچ دلیلی انجام می گیرد .

وی بر اعتقاد اصلاح طلبان به عدم حضور افراد مخالف نظام در ارکان مملکت تأکید و تصریح کرد : متأسفانه جناح مقابل هیچ منطقی برای رد صلاحیت ها ندارد ، شاید افزایش آگاهی ها در آینده باعث شود که رد صلاحیت ها کم رنگ تر شد اما تا زمانی که اعضای شورای نگهبان از یک اندیشه و تفکر انتخاب می شوند این دغدغه ها وجود دارد .

احمدی فولادی در خاتمه تنها امید اصلاح طلبان را ورود لیدرهای اصلاح طلب به عرصه و انجام مذاکره برای جلوگیری از رد صلاحیت های گسترده عنوان کرد و گفت : اگر این امر تحقق نیابد نیروهای رده چهارم اصلاح طلب نیز رد صلاحیت خواهند شد.(isna)


  • شنبه 30 تير 1386-0:0

    ا گه صلاحيت داري پس چرا دغدغه ؟ !!!!

    اگه نداري واي به حال آن معلمان اسلامي كه تو .....!!!!!!!!!!!!!!

    • پنجشنبه 28 تير 1386-0:0

      من فكر ميكنم كه آقاي احمدي فولادي مدتهاست كه جلوي آينه نرفته است چون اگر مي‌رفت و ريش سفيد خود را ميديد اينهمه دروغ نميگفت بخدا من يك مدير دبيرستاني در يك روستا بودم اما بلافاصله بعد از دوم خرداد ابلاغ مرا لغو كردند. حتي در ناحيه دو ابلاغ چند خدمتگزار را لغو كردند. ولي الان در ناحيه يك ساري هنوز معاون اداري و مالي و رئيس حسابداري و مسئول گزينش و مشاركتهاي مردمي دوم خردادي دوآتشه بكار اشتغال دارند و تعداد مديران دبيرستان تغيير كرده در ساسر استان به تعداد انگشتان دست هم نمي رسد. رئيس ناحيه دو هم كه از اعضاي فعال ستاد روزبهي بوده و معاونانش غير از يك نفر همه توسط آقاي روحي نماينده و رئيس حزب همبستگي استان انتخاب شدند.

      • پنجشنبه 28 تير 1386-0:0

        آقای فولادی.ازاینهمه سیاست بازی دست بردار.چراقضاوت قبل ازمحاکمه یاقبل ازجرم میکنی؟
        مردم ماهوشیارترازاین حرفهایندکه سیاست بازانی مثل شما بخواهندبرایشان خط مشی تعیین کنن
        بروخداروزیت راجای دیگرحواله کند

        • چهارشنبه 27 تير 1386-0:0

          آقاي محترم شما كه دوره قبل صلاحيتت تائيد شد چند تا راي آوردي دوران سياه بازي ديگر گذشته است.


          ©2013 APG.ir