تعداد بازدید: 4029

توصیه به دیگران 1

شنبه 30 تير 1386-0:0

مجهولاتي که معلوم شد

هيأت باستان شناسى گمانه زنى كاخ جهان نما در فرح باد سارى در پژوهشى ميدانى كه به مدت ۴۰ روز به طول انجاميد موفق به كشف بسيارى از مجهولات مورد نظر كارشناسان اين طرح شد.


يزدان نورانى، كارشناس باستان شناسى و سرپرست طرح گمانه زنى كاخ جهان نماى سارى با اعلام اين خبر افزود: نتيجه اين طرح كشف پديده هاى فرهنگى با ارزشى چون، عناصر معمارى، وجود سفالينه هاى شاخص دوره صفوى، قطعات زيباى كاشى تزيينى با نقوش گياهى و نقاشى زيبا بر روى گچ بوده است.


نورانى يادآور شد: تنوع، كثرت و غناى يافته هاى فرهنگى نشان از اعتلاى فرهنگى قابل توجه و شهرى آباد و پيشرفته در گذشته (دوره صفويه) در اين منطقه دارد.


نورانى ابراز اميدوارى كرد: در آينده نزديك با اجراى برنامه هاى پژوهش باستان شناسى زمانبندى شده و سيستماتيك بتوانند به اسناد و مدارك معتبرى دست يابند تا به مدد آن به ويژگى هاى هنر، معمارى، كاشيكارى و صنعت سفال سازى در عصر صفوى دست يابند.(iran-newspaper)


  • علیرضا فرزامپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 18 دی 1388-0:0

    با سلام از زحمات حضرتعالی در ایجاد و این سایت که باعث شناسایی دیار اجدامان و فرهنگ و سنتهای زیبای دیارمتن فرح آباد گشته کمال تشکر رادارم. به امید روزی که همه با هم باعث شگوفایی دیارمان فرح اباد شویم التماس دعا

    • قربانعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 13 مرداد 1388-0:0

      بسمه تعالی
      مطالعه گوشه هائی از وبلاک جنابعالی که حاصل زحمات بی حد و وافر شما بوده خصوصا" یادآوری خاطرات سی سال پیش در آغاز نهضت انقلابی امام خمینی ( قدس سره) و یاد آوری بزرگانی که در گرایش شما به باورهای اسلامی نقش داشته اند .
      بنده افتخارم این است برادری دارم که تلاش صادقانه اش برای ارزشهای اسلامی در دوران بلوغ در زمان طاغوت که عمده جوانان گرفتار ابتذال فرهنگی از پیش تعین شده رژیم ستم شاهی میشدند با درایت و هوشیاری خودش در راهی گام برداشت که راه بزرگان دین و باوجود نوجوانی گوش به فرمان مولای و رهبر بزرگ انقلاب حضر ت امام خمینی داشته و همواره درتمام فراخانیهای مرجع خود درصف مقدم بوده و لذا به برادری با این اوصاف که قلم و زبانم قادر به توصیف آن نیست افتخار می کنم وبه برادری با او برخود می بالم .
      برادرت قربانعلی رنجبر


      ©2013 APG.ir