تعداد بازدید: 2374

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 1 مرداد 1386-0:0

عيب هاي سهميه

گزارش خبري isna درباره اثرات سهميه بندي بنزين بر کاهش مسافر به مازندران.


سهمیه بندی بنزین علی رغم منافع فراوان در زمینه حفظ سرمایه های ملی متأسفانه معایبی نیز داشته است که با شناسایی ، تجزیه و تحلیل و برخورد صحیح می توان نسبت به رفع این نواقص اقدام و به اهداف مورد انتظار از این اقدام دست یافت .

مطمئناً آنچه منجر به اتخاذ تصمیمی صحیح در جهت رفع مشکلات مردم و مناطق مختلف در زمینه سهمیه بندی بنزین می شود انعکاس دقیق و واقعی اطلاعات و تصمیم گیری بر اساس آن است که متأسفانه در بعضی موارد بر اساس مصالح خاصی آمار واقعی ارائه نمی شود .

شاید یکی از اثرات مهم سهمیه بندی بنزین در استان مازندران کاهش مسافر و درآمدهای استان مازندران از محل گردشگری باشد که در همین خصوص مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در جلسه ستاد تسهیلات و توسعه سفر استان از کاهش 40 درصدی مسافر و رئیس جامعه هتل داران استان هم از لغو 45 درصدی رزرو آژانس های مسافرتی و هتل ها در ماههای مرداد و شهریور خبر داد .


باباخانی-فرماندار رامسر-  گفت : سهمیه بندی بنزین تأثیری در کاهش گردشگر به شهرستان رامسر نداشته است و از این بابت دغدغه ای نداریم .

وی افزود : با توجه به وجود وسایل حمل و نقل و تعاونی های مسافربری مردم این شهرستان مشکلی از بابت ایاب و ذهاب خود ندارد و فقط آژانس های مسافر بر در این زمینه با مشکل مواجه شده اند که به زودی مشکل آنها رفع خواهد شد .

هر چند فرماندار رامسر اشاره ای به مستندات و مطالعات انجام شده در خصوص سهمیه بندی بنزین در شهرستان مذکور نکرد اما خبرنگار ایسنا در گفتگو با چند تن از هتل داران این شهرستان با دوگانگی ها فاحشی روبرو شد .

در این گفتگو سیاریان مسئول روابط عمومی هتل رامسر از کاهش 30 درصدی مسافر ، مسئول هتل کوثر از کاهش 100 درصدی و مسئول هتل صفاتیان از کاهش 50 درصدی مسافران هتل های خود خبر دادند .

همچنین کریم خانی مسئول روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رامسر نیز با تأیید خبر کاهش ورود گردشگر به شهرستان رامسر گفت : متأسفانه سهمیه بندی بنزین به صنعت توریسم این شهرستان لطمه زده است .

او اظهار امیدواری کرد که با تمهیداتی که مسئولان امر می اندیشند این مشکل رفع شود .

آنچه یقییني به نظر می رسد این است که مردم از مسئولین انتظار بیان واقعیت ها و تلاش برای رفع مشکلات را دارند و می خواهند که مسئولین با آنها صادق باشند، مطمئناً پنهان کردن واقعیات جز دامن زدن به مشکلات مردم و ایجاد بد بینی در آنها را به دنبال نخواهد داشت و در جایگاهی که بالاترین رکن نظام به اطلاع رسانی دقیق و صحیح به جامعه تأکید دارند ضرورت دارد که مسئولین ذی ربط با این گونه بی مسئولیتی ها در خصوص عدم بیان واقعیات برخورد کنند.


    ©2013 APG.ir