تعداد بازدید: 2289

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 9 مرداد 1386-0:0

سحر نزديك است؟

ياددشتي درباره تشكيل شوراي راهبردي اصلاح طلبان مازندران.


مازندنومه:در جلسه‌اي كه با حضور اصلاح طلبان مازندران در ساري تشكيل شد، نمايندگان گروه‌ها و احزاب استان، شخصيت‌هاي با نفوذ اصلاح طلب و نمايندگان شهرستان هاي مازندران با تشكيل شوراي راهبردي اين گروه ها در استان به رياست جعفر رحمان زاده استاندار سابق زنجان به توافق رسيدند.

در اين جلسه كه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد 11 نفر از حاضران به عنوان اعضاي اصلي اين شورا انتخاب شدند تا استراتژي اصلاح طلبان را تهيه و تنظيم كنند.

شنيده شده است در اين جلسه ،داوود كشاورزيان استاندار سابق مازندران، جعفر رحمانزاده، معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران و استاندار سابق زنجان، فرمانداران سابق بابل، رامسر و جويبار، علي كريمي مله معاون سابق سياسي و امنيتي استاندراي مازندران و استاد علوم سياسي دانشگاه مازندران،يدالله طاهر نژاد عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي كشور و نماينده سابق شهر چالوس، رحماني خليلي نماينده سابق نكا و بهشهر، احمدغلامي رييس مشارکت استان، شيخ رجايي مديرکل سابق فرهنگ وارشاد استان و احمدي فولادي رييس سابق سازمان آموزش وپرورش مازندران حضور داشتند.

يادداشت زير را امروز روزنامه محلي بشيرمازندران،در همين زمينه چاپ کرده است:

----------------------

روز جمعه پنجم مرداد ماه 1386 روز خاطره انگيز و تعيين كننده اي براي اصحاب اصلاحات و بزرگان چپ گرا استان مازندران بود كه سرانجام پس از مدتها انتظار و دوري از يك اجتماع ناپايدار و موقتي، اين بار بزرگترها پا پيش نهادند و در يك روز نسبتاً گرم تابستاني در بلوار طالقاني مركز استان مازندران گردهم آمدند و نتيجه اين حاصل شد كه با هم انديشي، رايزني و تفاهم دوستان دوم خردادي و پيشتازان جبهه اصلاحات و خط امام، شوراي راهبردي اصلاح طلبان مازندران اعلام موجوديت كرد.

تركيب اين شورا را عناصري معتدل، ميانه رو، خردورز و در عين حال با انباني از تجربه و كار و فعاليت جمعي تشكيل مي دهند. به علاوه اين شورا نمايندگي احزاب، گروهها و جريان هاي سياسي فعال دوم خردادي و اصلاح طلب مازندران را تشكيل مي دهد.


اين شورا كه برآيند و تلفيق دو جريان تجربه گرا و جوان گرا اصلاح طلبي است قصد دارد اين بار در آستانه برگزاري انتخابات حساس، تعيين كننده و پرشور مجلس هشتم هدايت و زعامت جريان دوم خرداد و اصلاحات را در مازندران به خوبي و به درستي برعهده گيرد تا اصلاح طلبان بار ديگر بتوانند در يك انسجام و هماهنگي و همگرايي حداكثري بتوانند صاحب كرسي هاي مجلس هشتم شوند و دوباره به قدرت باز گردند.

 مدتها بود كه تريبون هاي رسمي و غيررسمي وابسته به جناح حاكم (اصولگرايان) از طريق رسانه هاي در اختيار حتي متعلق به مردم، چنين تبليغ و وانمود مي كردند كه بين اصلاح طلبان اختلاف، انشعاب و درگيري و تفرقه است اما نشست صميمي، صريح و در عين حال جدي و رسمي اصلاح طلبان مازندران با محوريت پيش قراولان و پيشتازان اين جبهه كه ماهها قبل از دوم خرداد 76 در ستاد انتخاباتي سيدمحمد خاتمي در ساري گردهم مي آمدند، اين نويد را به همه علاقه مندان و هواداران اصلاحات داد كه «اندكي صبر، سحر نزديك است».

اينك اصلاح طلبان (فرقي نمي كند) ميانه روها، سنتي ها و اصلاح طلبان پيشرو مي توانند حول منافع و مصالح عمومي اين جريان به ائتلاف و اتحاد دست يابند تا بار ديگر به اين نقطه و نكته مهم برسند كه در سايه سار وحدت، همراهي، همدلي و همزباني مي توانند موانع احتمالي را يكي پس از ديگري برداشت و به قله هاي موفقيت و پيروزي دست يافت.

 اميدواريم كه اين شوراي راهبردي بتوانند با اتخاذ سياست هاي مدون حساب شده و منطقي و با لحاظ ائتلاف حداكثري و بدون سهم خواهي و با در نظر گرفتن واقعيات، مقتضيات و مصالح امور در هدايت جبهه اصلاحات به سمت گزينش و انتخاب نامزدهاي اصلاح انتخابات مجلس هشتم با هوشمندي، درايت و تدبير عمل كند و ان شاءالله مجلس هشتم نيز مانند مجلس ششم به دست اكثر اصلاح طلبان و نيروهاي خط امامي بيفتد تا آرمان هاي ارزنده اصلاح طلبي در پرتو انديشه هاي تابناك امام راحل (س) و اهداف بلند انقلاب شكوهمند اسلامي ايران و اصول مترقي قانون اساسي كه همانا حمايت از محرومين و مستضعفين جامعه مي باشد تحقق يابد.

ضمن آنكه پيشنهاد مي شود كه به منظور حفظ انسجام و دوري از هر گونه تفرقه يا تشتت آرا ناشي از مداخله برخي افراد و جريان هاي غير مسؤول يا موازي كار اين شوراي راهبردي از ميان خود يك نفر سخنگو بعنوان بيان كننده و انعكاس دهنده تصميمات و سياست هاي راهبردي تعيين و به جبهه اصلاح طلبان مازندران معرفي نمايند.(bashirnews)

 



    ©2013 APG.ir