تعداد بازدید: 2293

توصیه به دیگران 1

شنبه 13 مرداد 1386-0:0

مچ گیري

رئیس جبهه مشارکت استان مازندران گفت: زمانی که معاون سیاسي – امنیتی استاندار در آغاز فعالیتش اعلام می کند « امروز علویان بر امویان پیروز شده اند » آیا می توان به فضای فعالیت حزبی دوستانه امیدوار بود؟!


رئیس جبهه مشارکت استان مازندران گفت : بزرگترین شعار ما این است که سیاست های ما در سطح داخلی و بین المللی باید تحت الشعاع منافع ملی باشد و ما با درک نیازها و مشکلات استان و در صورت تعامل دوستانه مدیران عالی استان و احزاب برای رفع مشکلات حاضر به همکاری هستیم .

دکتر علی اصغر غلامی کم فروغ بودن دانشگاه های استان در فعالیت های سیاسی ، کمبود نیروهای سیاسی استان که به وزارتخانه ها راه یافته باشند ، افرادی از استان که مسئولیت اجرایی دارند اما جایگاه و فعالیت سیاسی کمتری دارند ، روحانیونی که کمتر وارد فضای سیاسی می شوند ، نبود روزنامه ای که به فعالیت سیاسی در سطح استان بپردازد و مشکلات مالی و ناتوانی احزاب در انتشار روزنامه حزبی را از جمله عوامل رکود فعالیت هاي سياسي در استان عنوان کرد .

وی تغییر نگاه مدیریت کلان استان نسبت به فعالیت احزاب علی الخصوص اصلاح طلبان را گام نخست در جهت بهبود فعالیت احزاب در استان مازندران عنوان کرد و با طرح این سوال که زمانی که معاون سیاسي – امنیتی استاندار در آغاز فعالیتش اعلام می کند « امروز علویان بر امویان پیروز شده اند » آیا می توان به فضای فعالیت حزبی دوستانه امیدوار بود ، افزود : در کشوری که یارانه احزاب را قطع می کنند ( سال 85 ) چطور می توان انتظار فعالیت موثو حزبی را داشت ؟

وی گفت : ما نمی گوییم کشوری که بر پایه فعالیت های حزبی اداره می شود به  سوی مدینه فاضله پیش می رود بلکه می گوییم اگر بر پایه فعالیت های حزبی اداره شود درصد خطاها کمتر شده و کمتر در سطح بین المللی و نیز در سطح کلان کشور ضرر و زیان خواهیم داشت البته اینها تجربه کشورهای توسعه یافته است .

دکتر غلامی افزود : در صورت نبود احزاب قوی و فعال، « حزب پادگانی یا اشخاصی پرنفوذ» روي كار می آیند و از نفوذ شخصی خود کار حزبی انجام می دهند که در نتیجه مسئولیت حزبی ندارند و حرف های آنها نیز وابسته به مکان و زمان عوض می شود .

وی تصریح کرد : نگاه مسئولین کشور نسبت به احزاب نه تنها دوستانه نیست بلکه مچ گیرانه است .

رئیس حزب مشارکت گفت : نگاه مسئولین کلان استان نسبت به فعالیت حزب مشارکت منفی است ، باید یک سری زمینه ها برای فعالیت ما آماده باشد لذا با این نگاه موجود کار حزبی مانند راه رفتن در زمین مین گذاری شده است که هر لحظه ممکن است یکی را به کام خود بکشاند .

وی با بیان اینکه برای شکل گیری و فعالیت احزاب باید مدیریت استان کمک کند تا خانه احزاب شکل گیرد افزود : مدیریت سیاسی استان باید در مقابل کسانی که جلسات احزاب را به هم می زنند بایستد تا احزاب برای فعالیت اطمینان خاطر داشته باشند .

دکتر غلامی افزود : ما در انتخابات گذشته پیروزی دکتر احمدی نژاد را پذیرفتیم، مسئولین حزب ما در کشور اعلام کردند که از بزرگترین اقدامات مثبت دولت نهم همین سهمیه بندی بنزین است و چون مسئله ای ملی است ما هم کمک می کنیم هرچند با آنچه که در برنامه چهارم آمده متناقض است .

وی افزود : یکی از مهمترین صحنه های ارزیابی عملکرد احزاب انتخابات است، ما علاقه مندیم در تمام زمینه ها انرژی مصرف نشده خود را در چارچوب قانون و رعایت حداقل مسائل اخلاقی در انتخابات آینده مجلس صرف کنیم .

وی همچنین از نشست اصلاح طلبان در چند روز قبل با حضور نمایندگان گروه های اطلاح طلب و تشکیل شورای 21 نفره اصلاح طلبان در سطح کشور خبر داد و گفت : شورای 11 نفره ای نيز در سطح استان تشکیل شد که در تعامل کامل با شورای 21 نفره مرکز است .

غلامی مهمترین نگرانی این حزب در سطح کشور و استان را « ندیدن افق روشن برای برگزاری عادلانه انتخابات » عنوان کرد .

وی افزود : ما با توجه به مرامنامه حزب ، قانون اساسی ( ولایت فقیه ، شورای نگهبان و ... ) را قبول داریم لذا به شرط عادلانه بودن ، آزاد بودن و سالم بودن انتخابات حضوری فعال خواهیم داشت حتی اگر شکست بخوریم و امیدواریم که مسئولین نظام ، شورای نگهبان و دوستان در وزارت کشور تدبیری بیندیشند که دغدغه های ما به عرصه ظهور نرسد .

رئیس حزب مشارکت استان مازندران خواستار تحقق شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی شد و افزود : انتخابات مجلس هشتم عرصه اعتقاد عملی به این شعار است در غیراین صورت عدم اعتقادشان را به این شعار در عمل به اثبات خواهند رساند.(isna)

  • شنبه 13 مرداد 1386-0:0

    از اینکه آقایان معتقدند که توسعه سیاسی مقدم بر همه چیز است و در اول مصاحبه از همین سنخ صحبت داشتند حال من بهم میخورد.


    ©2013 APG.ir