تعداد بازدید: 5648

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 14 مرداد 1386-0:0

هاشم حسینی:فرماندار آمل از رابطه خویشاوندی خود با معاون استاندار،سوء استفاده مي کند

 منتخب اول شوراي شهرآمل گفت:کسانی در استان بر اریکه قدرت هستند که شعار آنها با عمل تطابق ندارد .


انتخاب شهردار اصلی ترین وظیفه شورای شهر است که هم اکنون در بسیاری از شهرهای کشور با چالش هایی روبه رو است. آمل یکی از این شهرهاست که انتخاب شهردار آن دغدغه هایی را در سطح شهرستان و استان ایجاد کرده است .

شورای شهر آمل در 22 اردیبهشت آقای سید هاشم حسینی را با اکثریت آرا ( چهار رأی از هفت رأی ) به عنوان شهردار انتخاب کرد که این انتخاب موجب تنش هایی در میان اعضای شورا شد و فرمانداری آمل نیز ایراداتی را به مصوبه شورا گرفت ازجمله ارسال مصوبه بعد از مدت قانونی و متفاوت بودن مصوبه تایپ شده با پیش نویس آن به لحاظ نداشتن امضای تمام اعضا که نهایتاً منجر به انتخاب مجدد شهردار توسط شورای شهر آمل شد و آقای حبیب اله رمضان زاده به عنوان شهردار با پنج رأی مثبت انتخاب شد .

سید هاشم حسینی منتخب اول شورا با بیان شمه ای از سوابق اجرایی خود گفت : کسانی در استان بر اریکه قدرت هستند که شعار آنها با عمل تطابق ندارد .

وی در خصوص نحوه انتخاب خود به عنوان شهردار آمل گفت : 17 اردیبهشت ماه طی دعوتی به شورای شهر آمل رفتم و برنامه های خود را در پنج محور ارائه دادم و در همان جلسه نظر مثبت اکثر اعضا را جلب کردم .

حسینی با بیان اینکه پنج روز بعد ساعت 21 به شورا دعوت شده و اعضای شورای شهر آمل با چهار رأی مثبت من را به عنوان شهردار انتخاب نمودند افزود : متأسفانه فرماندار و معاون سیاسی – امنیتی استاندار با این انتخاب قانونی ، شرعی و عرفی شورا به شدت مخالف بودند و اعضای شورا توسط فرماندار تهدید شدند که باید از رأی خود عدول کنند .

وی از استقبال عمومی نسبت به انتخاب خود یاد کرد و افزود : متاسفانه پلاکاردهایی که مردم در حمایت از انتخاب این جانب نصب کرده بودند توسط فرمانداری جمع آوری شد و حتی یکی از دلایل مخالفت با انتخاب من را مخالفت مردم عنوان کردند که به هیچ  وجه صحت نداشت.

وی با اشاره به اینکه همین مخالفت ها سبب شد که مصوبه شورا در خصوص انتخاب شهردار بعد از مهلت قانونی به فرمانداری ارسال شود گفت : مسبب اصلی این موضوع خود فرمانداری بود و در همین خصوص نیز ایراداتی بر مصوبه گرفته شد که شورای شهر آمل به آن پاسخ داد .

حسینی با بیان اینکه انتخاب شهردار و شورای شهر سیاسی نیست افزود : پیگیری های مختلف از طریق دفتر معاون سیاسی و امنیتی استانداری هم بی نتیجه بود .

وی با انتقاد از « سوء استفاده فرماندار آمل از رابطه خویشاوندی با معاون سیاسی و امنیتی استانداری » گفت : فرماندار آمل از من خواستند که استعفا بدهم تا به نوعی وجهه شورا نیز تخریب شود .

حسینی خاطر نشان کرد : پس از دو ماه طی جلسه ای در شورای شهر برای کسی که حتی یک رأی هم نیاورده بود پنج رأی ساخته و به شورا تحمیل شد و او را شهردار کردند .

وی « قانون شکنی فرماندار را بدعت و داغ ننگی بر تاریخ انتخاب شهردار آمل دانست » و گفت : اینگونه اقدامات دموکراسی و مشروعیت رأی مردم را زیر سوال می برد .

حسینی جمهوری اسلامی را دارای وسیع ترین پایگاه مردمی دانست و افزود : جمهوری اسلامی بر روی دریایی از آرای مردم قرار دارد و نقش کسانی را که به انقلاب لطمه می زنند باید مشخص کرد .

حسینی در پایان تصریح کرد : چیزی که عجیب است اینکه پس از انتخاب من به عنوان شهردار ، رایزنی هایی از سوی فرماندار با من انجام شد که می خواستند مرا مجاب کنند تا باب میل آنان رفتار کنم و بنده از این امر امتناع کردم .

لازم به ذکر است آقای حسینی دارای کارشناس ارشد باستان شناسی و بافت های تاریخی است که ريیس اداره فرهنگ و ارشاد و شهرستان نور ، کاندیدای پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی ، دبیر جامعه اسلامی کارمندان استان و عضو شورای مرکزی کارمندان کشور را در سوابق خود دارد.

درهمين راستا سید محمد پژوهان رئیس شورای شهر آمل هم با اشاره به مراحل انتخاب شهردار آمل با بیان اینکه 22 اردیبهشت ماه آقای سید هاشم حسینی با چهار رأی موافق و سه رأی مخالف به عنوان شهردار انتخاب شد افزود : پس از رأی گیری و نوشتن پیش نویس جلسه با عکس العمل شدید اعضای مخالف مواجه شدیم به نحوی که جلسه را مقداری ملتهب کرد و موافقان مایل بودند که رأی را فعلاً اعلام نکنیم زیرا پیش نویس باید تایپ می شد و مخالفان نیز آنرا امضاء می کردند که از این کار امتناع می کردند و همین موضوع یکی از ایرادات فرمانداری به مصوبه بود .

رئیس شورای شهر آمل افزود : در پی ایراد فرمانداری به مصوبه شورا دوباره برای آقای حسینی رأی گیری شد که اینبار ایشان حائز سه رأی شد و از اکثریت افتاد لذا انتخاب اولیه و تثبیت بر آن اعتباری نداشت و ما مجدداً انتخاب شهردار را در دستور کار قرار دادیم .

وی یکی از دلایل اصلی عدول اعضاء از رأی اول خود به آقای حسینی و انتخاب آقای رمضان زاده را مخالفت افکار عمومی شهر با انتخاب آقای حسینی و هجمه شدید مردم خصوصاً اقشار تحصیلکرده و علمی شهر عنوان کرد .

وی در پاسخ به اینکه آیا اعمال فشاری از سوی فرمانداری برای انتخاب شهردار به اعضای شورای شهر وارد شده است گفت : اعضای شورا از رأی خود عدول کردند و این یعنی اعضای شورا نظر مساعدی به استفاده از آقای هاشم حسینی ندارند .

رئیس شورای شهر آمل یادآور شد : دلیل اینکه آقای رمضان زاده در انتخابات مرحله اول رأی نیاورد استعفای شفاهی ایشان بود که این مسئله در انتخابات مرحله دوم وجود نداشت .

پژوهان تأکید کرد : ما تلاش زیادی برای استفاده از آقای حسینی به عنوان شهردار نمودیم و باعث کدورت هایی هم با فرماندار شده است ولی در نهایت من به عنوان رئیس شورای شهر می بایست این موضوع را به سمت و سویی می بردم که در کمال آرامش این مشکل رفع شود .

وی با تأکید بر اینکه فرماندار هیچ اعمال نظر و فشاری در خصوص انتخاب شهردار نداشته است گفت : فرماندار در انتخاب شهردار هیچ دخالتی نداشت هرچند ایشان در خصوص انتخاب رئیس شورا دخالت کردند و نظر ایشان کسی جز من به عنوان رئیس شورا بود .

وی در پایان از رمضان زاده به عنوان شهرداری توانمند یاد کرد و گفت : ایشان به لحاظ روابط انسانی و مدیریت مبتنی بر روابط عاطفی انسان توانمندی است و در حال حاضر نیز وظیفه من این است که از ایشان حمایت کنم .

لازم به ذکر است آقای حبیب الله رمضان زاده دارای لیسانس مدیریت وبرنامه ریزی شهری است که فعالیت در شهرداری و استانداری به عنوان کارشناس مسائل شهری را در سوابق کاری خود دارد . (isna)



    ©2013 APG.ir