تعداد بازدید: 2195

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 16 مرداد 1386-0:0

دست و پنجه زدن هاي دقيقه 90 بعضي از نمايندگان!

آقايان نماينده،حالا دير شده است؛چرا ديروز و پريروز در قبال عملكرد دولت يا دستگاه هاي اجرايي در استان شفاف و صريح موضع گيري نمي كرديد؟


اين روزها به موازات نزديك شدن به زمان برگزاري هشتمين دوره انتخابات مجلس هشتم، نماينده هاي فعلي مردم مازندران در مجلس هفتم كه از قرار معلوم عزم خود را براي كانديداتوري دوره آينده جزم كرده اند، در صحن علني مجلس با استفاده از تريبون عمومي و انتشار وسيع نطق هاي پيش از دستور و تذكرات آيين نامه اي به وزيران، دولتمردان و مديران دستگاههاي اجرايي درصدد بر آمده اند تا كم تحركي و بي اعتنايي به وظايف نمايندگي را در طول چهار سال را جبران كنند يا به حداقل برسانند.

حضور در برنامه هاي زنده راديويي و تلويزيوني و مجادله با جريان راديو و تلويزيون و يا انتقاد شديداللحن از عملكرد دولت و يا طرح برخي مسائل جديد داراي اهميت و اين دقيقه 90 حكايت از دست و پنجه زدن هاي ممتدي است كه اين قبيل نماينده ها براي جلب آراء مردم و ابقاء در سمت نمايندگي است.

البته حق مسلم و طبيعي هر نماينده مجلس يا فعال سياسي كه براي جذب رأي هاي مردم از هر وسيله اي بخصوص از امتيازات نماينده بودن استفاده كند. اما حالا دير شده است چرا كه ديروز و پريروز در قبال عملكرد دولت يا دستگاههاي اجرايي در استان شفاف و صريح موضع گيري نمي كردند؟ چرا ديروز نمي گفتند و پيگيري نمي كردند كه سياست هاي غير منطقي باعث خارج شدن شمال كشور از چرخه توليد برنج مي شود؟ چرا ديروز به طور جدي و تعيين كننده وارد نمي شدند و از وزيران و مسؤولان نمي خواستند كه از تدوين برنامه توسعه كشاوزي با محور خودكفايي خبري نيست؟


چرا ديروز و قدري دورتر اعلام نمي كردند كه شهرك صنعتي قائم شهر سالهاست مثل توپ فوتبال بين فرمانداري، استانداري، منابع طبيعي و امور اراضي پاس كار مي شود؟


چرا براي رفع مشكلات و گرفتاري هاي حوزه انتخابيه در سطح خردتر و استان مازندران در سطح وسيع تر نمي گفتند كه اين مشكلات بصورت غده سرطاني و چركين در دامن حوزه انتخابيه در آمده است؟ مگر وظيفه نمايندگان مجلس غير از قانون گذاري و تدوين و تنظيم و وضع مقررات و قوانين، نظارت بر حسن اجراي قوانين نيست؟ چرا اين قبيل نمايندگان فارغ از هر جناح و جريان فكري سياسي نتوانسته اند حتي يك وزير دولت را در جريان استيضاح از دولت خارج كنند تا بلكه بتوانند برخي از دغدغه ها و نگراني هاي ناشي از چركين و سرطاني بودن مشكلات حوزه انتخابيه را كاهش يا مهار كنند؟


اگر گفته مي شد كه كارگران مظلوم كارخانجات ماه ها است كه حقوق نمي گيرند، چرا تاكنون اقدام عاجل و عملي براي حل اين مشكلات از سوي نمايندگان و ساير مسؤولين بر داشته نشد؟ و پرسش هاي ديگر كه مجال طرح همه آنها در اين مقال نمي گنجد.


هر كسي كه رأي اعتماد مردم را متوجه خود كرده است بايد براي تحقق خواسته هاي مردم از طريق فرايند برنامه ريزي، تصميم گيري و نظارت بتواند در راستاي كاهش مشكلات، حل نارسايي ها و جبران كمبودها در يك تعامل سازنده متقابل با دولت، مطبوعات و رسانه ها عمل كند اما اين اقدامات و اظهارات دقيقه 90 قطعاً بار سياسي خواهد داشت چرا كه يك فرصت ارزنده چهار ساله از ميان رفت و ديگر جبران آن خسارات وجود ندارد يا كمتر وجود دارد.(bashirnews)



    ©2013 APG.ir