تعداد بازدید: 3271

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 12 شهريور 1386-0:0

دقیق و بی طرفانه

يادداشتي از:قاسم جند، نایب رئیس شورای شهر زیراب،درباره کارکرد رسانه هاي بومي در جهت شناسايي ومعرفي کاندیداهای انتخابات مجلس. 


 

هر چه به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک تر می شویم رسالت روزنامه ها و سایت های خبری جهت شناساندن ومعرفي واقعی کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات به مردم بیشتر می شود .

 با توجه به قانون جدید مجلس شورای اسلامی در مورد ممنوعیت تبلیغات به صورت پوستر و پرچم کاندیدای شرکت کننده برای انتخابات،نامزدها جهت شناساندن خود و افکار و عملکردشان به مطبوعات و سایت های خبری پناه آورده اند .

  مردم نيزبراي شناختن چهره و عملکرد واقعی کاندیدای مجلس به اخبار روزنامه ها و سایت هامراجعه کرده و به این اخبار اعتماد می کنند.

 این مطلب،کار را برای افراد دلسوز در حوزه مطبوعات و رسانه سخت تر کرده است و مسئولیت سنگینی بر دوش اصحاب رسانه و مطبوعات جهت اطلاع رسانی صحیح و صادقانه انداخته است.

 خوشبختانه امروزه مردم مازندران همچو ن سایر ایرانيان از نعمت روزنامه و سایت های خبری خوب و پر محتوا بهره مند هستند؛ اما متاسفانه برخی از این سایت ها و روزنامه های محلی و یا ویژه نامه های روزنامه های سراسری توزیع شده در سطح برخی شهر ها ی مازندران از اخبار خود به عنوان یک منبع درآمد برای خود استفاده می کنند یا به اصطلاح تیتر فروشی و یا خبر فروشی می کنند و به انتشار خبر له یا علیه کاندیدای خاصی اقدام می کنند.

متاسفانه در برخی مواقع نظارت دقیق و فارغ از جناح بندی های سیاسی توسط ارگان های مسئول بر سایت های خبری و روزنامه ها اجرانمي شود که این کار باعث سردرگمی بیش از حد مردم در شناخت کاندیدای اصلح می شود؛ مردمی که جهت شناخت کاندیدای مورد نظر خود ابزاری جز مطبوعات و سایت های خبری ندارند.

 این اندک اصحاب مطبوعات و رسانه با بزرگ جلوه دادن آدم های ضعیف و یا ضعیف نشان دادن آدم های قوی و کارآمد ناخواسته باعث تاثیرگذاری بر رای مردم به نفع یا ضرر کاندیدای خاص می شوندکه در نهايت ناخواسته برای 4 سال افراد ضعیف به عنوان نماینده مردم وارد مجلس مي شوند.(نمونه این نماینده ها در دوره های مختلف مجلس شورای اسلامی وجود داشته است)

 در خاتمه بايد از اطلاع رسانی سریع ، صحیح و صادقانه سایت های خبری و روزنامه های استان مازندران قدردانی شود. خوشبختانه اخبار انتخاباتی منتشر شده در سایت های خبری مازندران مانند " شمال نیوز " ، " مازند نومه " و روزنامه " بشیر " فارغ از این گونه مشکلات است و این اعتماد مردم مازندران را به سایت های خبری و روزنامه بیش از پیش و مسئولیت مدیران این سایت خبری و روزنامه در نظارت بر اخبار این سایت ها را بیشتر کرده است .

اميدواريم اين رسانه ها با اطلاع رسانی دقیق و شناساندن بی طرفانه کاندیداهای مختلف باعث انتخاب افرادی دلسوز و کارآمد برای دوره جدید مجلس از حوزه های مختلف انتخاباتی استان مازندران شوند. این کار یعنی داشتن نمایندگان قوی که خود گامی بلند جهت پیشرفت و حرکت رو به توسعه استان مازندران است.

فرستنده:حسن - (tash_sema@yahoo.com)


  • جعفر قربانپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 19 آذر 1386-0:0

    با سلام و احترام
    جدیدا روزنامه های محترم ذکر شده فقط اسامی کاندیداهای جناحهای سیاسی را چاپ می نمایند و از ذکر اسامی کاندیداهای مستقل و مردمی خودداری می شود و اینکار با رسالت مطبوعاتی سازگار نیست !
    اینجانب جعفر قربانپور کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم بوده ام و در حال حاضر بعنوان کاندیدای فرهنگی مستقل شهرستان ساری اعلام آمادگی می نمایم . با تشکر

    • دوشنبه 12 شهريور 1386-0:0

      www.sanayenews.com


      ©2013 APG.ir