تعداد بازدید: 2694

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 14 شهريور 1386-0:0

احمدي فولادي:عملكرد شورای نگهبان قابل پيش بيني نيست

عضو شورای منطقه مشارکت مازندران گفت:من که حاضرم برای بقای نظام جان خود و فرزندانم را بدهم چرا باید رد صلاحیت شوم؟

 


عضو شورای منطقه مشارکت مازندران گفت: در مسئله تعیین صلاحیت کاندیداها عملكرد شورای نگهبان قابل پيش بيني نيست و معتقدیم که شورای نگهبان از یک خط سیاسی تبیعت می کند و می کرد.

مهدی احمدی فولادی افزود: در سال 76 مردم به دنبال تغییر و تحول در مشی سیاسی، اجتماعی و معیشتی خود بودند و شعار آزادی ابتدای انقلاب را جستجو می کردند و وقتی آرمان های شان را از زبان خاتمی شنیدند اقبال عظیمی به سید بزرگوار کردند که در تاریخ انقلاب سابقه نداشت و از مجموع 30 میلیون واجد شرایط رای دادن 20 میلیون رای به نام خاتمی به صندوق ها ریخته شد.

رئیس انجمن اسلامی معلمان مازندران خاطر نشان کرد: علی رغم تمام مشکلاتی که دولت گذشته در پیش روی خود داشت سنگ اندازی های که جناح مقابل انجام می داد و به قولی هر 9 روز یک بحران را تدارک می دید، معتقدیم دولت اصلاحات تاثیر گذاری بیشتری در بعد اقتصادی همانند شعار تثبیت قیمت ها و همچنین در بعد سیاست خارجی همانند ارتباط با کشور های قدرتمند اروپایی و نیز بازنمودن فضای گفتمان داخلی برای انتقاد کردن و شنیدن مهیا ساخت.

فولادی با اعلام اینکه متاسفانه جناح مقابل از شعار های آزادی خاتمی سوء استفاده کرد گفت: بیش از 50 درصد مراکز اقتصادی دولت در دست جناح مقابل بود و مرکز تصمیم گیری نیز مربوط به آنان می شد و گروه های فشار هم با ایجاد ناامنی در جامعه نوعی بدبینی را برای مردم ایجاد می کردند و همه این ها چهره اصلاحات را خدشه دار می کرد.

این فعال سیاسی یادآور شد: برای اقتصاد سالم باید سیاست شفاف باشد و آن را زیر بنای اقتصاد می دانیم چون سرمایه گذار وقتی ریسک می کند که امنیت سرمایه اش تضمین شده باشد به عنوان مثال مجموع سرمایه گذاری ایرانی های خارج از کشور برابر با 50 سال بودجه کل کشور است و آنها زمانی ورود می یابند که احساس امنیت کنند در حالی که گروه های فشار با سنگ و چماق از سرمایه گذاران استقبال می کردند و حدود 7 میلیارد دلار را از ایران فراری می دادند که معتقدم آنها مخالف کشور و اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری در کشور 317 میلیارد دلار بوده در حالی که سوریه 500 میلیارد دلار داشته است افزود: اصلی به نام هزینه و فایده وجود دارد که میزان تاثیر گذاری تصمیمات را روشن می سازد، به عنوان مثال برگزاری همایش هولوکاست در تهران چه منفعتی برای مردم داشت در حالی که اروپا را در دامان آمریکا انداختیم و با هزینه بسیار هنگفت فایده بسیار کمی نصیب کشور کردیم این نشان می دهد که فعالیت ها کارشناسی نیست و عواقب سختی برای کشور و نظام دارد.

عضو شورای منطقه مشارکت مازندران درباره نحوه تعیین صلاحیت ها توسط شورای نگهبان خاطر نشان کرد: برای مثال از هر کسی سوابقم را سوال کنید کوچکترین نقطه کوری در فعالیتم نداشتم و از 17 سالگی برای نظام مبارزه کردم و با توجه به اینکه 6 سال در سطح عالی آموزش و پرورش خدمت کردم به دلایلی استعفا دادم رد صلاحیت می شوم که اعلام می شود به دلیل عدم التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جالب است که ساواک مرا به عنوان اولین سازمان دهنده تظاهرات دستگیر می کند و بسیاری از دوستانی که در حال حاضر در راس قدرت هستند به هیچ عنوان سابقه چندانی در مبارزه ندارند اما من به همین دلایل واهی رد صلاحیت می شوم.

وی در ادامه افزود: من که حاضرم برای بقای نظام جان خود و فرزندانم را بدهم چرا باید رد صلاحیت شوم پس چه تضمینی وجود دارد که همانند مجلس هفتم 7 هزار نفر از همفکرانم را رد صلاحیت نکنند.

سخنگوی شورای راهبردی اصلاح طلبان مازندران با اشاره به تاکتیک انتخاباتی حزب خود اظهار داشت: در شهرستان های مختلف تا سه برابر ظرفیت کاندیدای مورد نیاز را تعیین کرده ایم تا از فیلتر شورای نگهبان رد شوند چون اگر آنها احساس خطر کنند مطمئناً رد صلاحیت خواهند کرد پس از آن گروه منصف و بی غرض و بدون تمایل خاص را کاندیدا خواهیم کرد تا با نظر سنجی دقیق علمی در شهر و روستاها کاندیداهای اصلی را برگزینند و به مردم معرفی کنند.

فولادی با انتقاد از شرایطی که آنان را مجاب به انجام چنین کاری می کند یادآور شد: وقتی امام می فرمایند میزان رای ملت است و یا در کتاب های شهید مطهری آمده که مردم در انتخاب مسئولانشان آزاد بگذارید حتی اگر صد بار اشتباه کنند پس چرا باید 7-6 نفر قیم 70 میلیون نفر باشند و برای آنها تصمیم بگیرند، مردم در فضای رقابتی سالم تمایل به حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: شعار اصولگریان رای کمتر و موفقیت بیشتر است اما ما معتقدیم این موضوع برایمان با آرای بیشتر اتفاق می افتد.

عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان مازندران درباره فضای سیاسی استان گفت: مردم همیشه خواهان تغییر و تحول در اجرا هستند و لاجرم باید جناح مقابل بر بستر کار می آمد تا مردم آن را تجربه کنند چون از تاریخ گریزی نیست و حالا می بینیم که شعارهای شان ناموفق بوده است، مثلاً در مجلس هفتم درباره شعار تثبیت قیمت شکست خوردند چون برخی کالا ها تا 400 درصد افزایش پیدا کرده است در حالی که دولت هشت ساله این رقم کمتر از 200 درصد بوده و حتی دولت در شعارهایش همانند پول نفت بر سر سفره مردم، سیاست خارجی و تورم نیز موفق نبوده است.

فولادی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: شعاری را اصولگرایان مطرح کردند که هر کس طرفدار اصلاح طلبی باشد با دین و نظام قرابتی ندارد اما باید بگوییم که این گونه نیست و حتی رده های پایین تر از اصلاح طلبان نیز پایبند به نظام هستند، من اصل شورای نگهبان را قبول دارم اما منتقد رفتار و اعمالش هستم و معتقدم این نظام جز در پناه اسلام و دین راه دیگری ندارد و پیامبر و امام علی نشان دادند که اسلام در بعد سیاسی، اجتماعی، معیشتی و اقتصادی حرف های بی نظیری دارد و کسانی که امروز چنین انگ هایی را به اصلاح طلبان می زنند فقط به خاطر موقعیت سیاسی و اقتصادی خودشان است.(norooznews)


  • کاظم سورتچیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 15 شهريور 1386-0:0

    عضو شورای منطقه مشارکت مازندران گفت:من که حاضرم برای بقای نظام جان خود و فرزندانم را بدهم چرا باید رد صلاحیت شوم؟

    دلیل : چون نفرمودید که آیا خانمتون هم حاضره جان خودشون رو برای بقای نظام بده یا نه ؟ فکر کنم دلیل کاملی باشه برای رد صلاحیتتون .

    • چهارشنبه 14 شهريور 1386-0:0

      to digheh harf nazan haleman beham mikhorad

      • چهارشنبه 14 شهريور 1386-0:0

        اين بابا 8 سال تمام مخالفانش را با انگ مخالف 000، 000، 20 راي بدر كرد هنوز هم در خلسه آن دوران بسر ميبرد.


        ©2013 APG.ir