تعداد بازدید: 3116

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 25 شهريور 1386-0:0

صالح آبادی:نماينده نوشهر شاهد بود اما از او سئوال نکرديد

 جلسه رسیدگی به اتهامات مدیر مسئول روزنامه همبستگی، در مورد درگیری لفظی خبرنگار همبستگی و ريیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزارشد.


  جلسه رسیدگی به اتهامات علی صالح آبادی، مدیر مسئول روزنامه همبستگی صبح امروز در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی شایسته و با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.

علی صالح آبادی گفت: در سال 84 خبری در مورد درگیری لفظی خبرنگار همبستگی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در روزنامه همبستگی به چاپ رسید که بر این اساس بنده از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدم.

وی افزود: پس از ابلاغ رأی، بنده در لایحه ای به دیوان عالی کشور اعلام کردم که با توجه به اینکه این درگیری لفظی در حضور نماینده چالوس و نوشهر صورت گرفته بود، بنابراین لازم بود دادگاه قبل از صدور رأی از این نماینده مجلس تحقیق لازم را انجام می داد، در حالی که شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران چنین کاری را انجام نداد.

مدیر مسئول روزنامه همبستگی ادامه داد: استدلال دیگر بنده در رد محکومیت صادره این بود که زمانی که مطلبی علیه یک فرد در نشریه ای به چاپ می رسد آن فرد می تواند با استناد به ماده 23 قانون مطبوعات جوابیه ای به میزان دو برابر مطلب منتشر شده به دفتر روزنامه  ارسال کند تا به چاپ برسد. طبق قانون مطبوعات اگر آن نشریه از چاپ جوابیه خودداری کرد این حق برای فردی که مطلب علیه او به چاپ رسیده، وجود دارد که از روزنامه به دادگاه شکایت کند.

صالح آبادی تصریح کرد: در این  خصوص نیز جوابیه ای از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دفتر روزنامه واصل نشد.

وی یادآور شد: بر اساس لایحه تجدیدنظرخواهی ما، دیوان عالی کشور رأی صادره از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران را نقض و پرونده را به شعبه هم عرض یعنی شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع کرد که این شعبه نیز امروز را تاریخ جلسه دادگاه اعلام کرد.

مدیر مسئول روزنامه همبستگی گفت: بر اساس احضاریه ای که دریافت کرده بودم، صبح امروز در شعبه 79 دادگاه کیفری حاضر شدم و دلایل خود در رد محکومیت صادره از سوی شعبه 76 را به طور مشروح بیان کردم.

صالح آبادی، اتهام خود در این پرونده را "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اضرار به غیر" عنوان کرد و با بیان اینکه جلسه دادگاه در فضایی خوب و صمیمانه برگزار شد، گفت: در این جلسه آخرین دفاع از بنده اخذ شد و پرونده آماده صدور رأی است.(mehrnews)


  • یوسف نژادپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 26 شهريور 1386-0:0

    عکس صالح ابادی اشتباه است این عکس مدیر بورس کشور صالحابادی است


    ©2013 APG.ir