تعداد بازدید: 2816

توصیه به دیگران 1

شنبه 28 مهر 1386-0:0

سردرگمی اصلاح طلبان

میری -نائب رئیس حزب مشارکت استان-گفت:مسئله تأیید صلاحیت ها جناح ما را سردرگم کرده است. 


عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان استان مازندران گفت:جناح های سیاسی کشور طبقات اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهند و مخاطبین خاص خود را دارند.

 

امیری در گفتگو باisna با بیان اینکه نگاه بدبینانه به احزاب عامل بازدارنده ای برای توسعه سیاسی و مشارکت حداکثری است ، تصریح کرد : مشارکت حداکثری لوازمی دارد و باید گروه های سیاسی که در راستای منافع ملی حرکت می کنند مورد حمایت باشند .

 

احمدمیری افزود : اگر واقعاً می خواهیم در جهت سخنان مقام معظم رهبری حرکت کنیم باید مشارکت حداکثری شکل بگیرد و لازمه آنان این است که مردم احساس نمایند که مشارکت آنها تأثیرگذار است .

 

وی گفت : زمانی احزاب می توانند در این مشارکت نقش داشته باشند که فرصت برابر برای همه آنها وجود داشته باشد .

 

میری با انتقاد از رسانه ملی گفت : سازمان صدا و سیما عملاً در جهت تخریب جریان اصلاح طلب فعالیت می کند .

 

وی همچنین با بیان سردرگمی در اردوی اصلاح طلبان به دلیل مسئله تأیید صلاحیت ها وضعیت جناح رقیب را از این نظر بهتر خواند .

 

نائب رئیس حزب مشارکت استان عنوان کرد : احزاب می توانند به تحکیم حاکمیت کمک کنند و در واقع آنها منافع مشترک طبقات اجتماعی را ساماندهی می کنند و این مهمترین وظیفه مشترک احزاب است .

 

 

عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان در خصوص بدبینی های موجود درباره احزاب گفت : آنهایی که معتقدند احزاب عامل جدایی هستند نگاه سنتی به احزاب دارند .

 

وی با مثبت ارزیابی کردن تجربه احزاب در کشورهای توسعه یافته ، حرف آن دسته از افرادی که احزاب را عامل تفرقه می دانند غیرکارشناسی و غیرمعقول خواند .

 

میری احزاب را ماشین دموکراسی و بستر مشارکت سیاسی عنوان کرد که می توانند موتور متحرکه توده ها به سمت همبستگی و وحدت ملی باشد .

 

وی ادامه داد : وقتی می گوییم وحدت ملی یعنی شعار همه با هم نه همه با من، وقتی سیاست همه با هم باشد نهایتاً احزاب هم نمی توانند جدا از روند کلی مملکت و منافع ملی حرکت کنند و در واقع این به اقتدار نظام سیاسی و مشروعیت سیاسی نظام کمک و همچنین به حیات آن تداوم می بخشد .

 

نائب رئیس حزب مشارکت استان مازندران گفت : ایران قالیچه اقوام است و احزاب می توانند در هدایت این قومیت ها به سوی وحدت ملی و انسجام اسلامی نقش مؤثری را ایفا کنند .

 

وی افزود : به نظر بنده اگر احزاب واقعاً در فکر منافع ملی باشند هیچ وقت نمی توانند قومیت ها را از حاکمیت ملی جدا کنند و مردم خیلی زود نسبت به این مسئله حساسیت و واکنش نشان می دهند .

 

میری لازمه حضور فعال و مثبت احزاب در صحنه سیاسی را امنیت کافی احزاب در بیان خواسته های مردم دانست و گفت : اگر احزاب تریبونی برای بیان خواسته ها نداشته باشند مسلماً انگیزه فعالیت های سیاسی را از دست خواهند داد و کسی هم رغبت نمی کند که به سمت احزاب برود .

 

وی در پایان احزاب را مهمترین نهاد مدنی کشور خواند که می توانند در بسیج نیروها و امکانات جامعه در راستای وحدت ملی قدم بردارند . (isna)



    ©2013 APG.ir