تعداد بازدید: 2063

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 1 آبان 1386-0:0

همه گوشه كنار صفا بيشتي

رفسنجاني در ساري گفت:اوايل ما را بسيار اذيت کردند،چون فکر مارکسيستي در دنيا حاکم بود.


 

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در دانشگاه آزاد اسلامي کسي مالک چيزي نيست و اين دانشگاه به بيت‌المال تعلق دارد و هيچکس در اين دانشگاه سهمي ندارد. 

 آيت‌الله هاشمي رفسنجاني طي سخناني در افتتاح مجتمع آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري افزود: امکانات تحصيلي متکي به تقاضاي مردم مي‌باشد و جواب دادن به تقاضاي آنان حقي است که دولت بايد آن را فراهم کند و هر مسوولي تا جايي که امکان دارد تلاش کند تا پاسخگوي تقاضاي کسب فهم و دانش افراد جامعه باشد.


وي با اشاره به شروع فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي با بيان اين‌كه " اوايل ما را بسيار اذيت کردند چون فکر غالب طوري بود که همه چيز بايد دولتي باشد و فکر مارکسيستي در دنيا حاکم بود" خاطرنشان كرد: در ايران نيز علي‌رغم پيروزي انقلاب اسلامي تا مدتي تفکر دولتي بودن که برداشت از مکتب سوسياليستي بود، وجود داشت.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين‌كه " در آن زمان دانشگاه آزاد را نوعي عقب‌گرد از ارزش‌هاي انقلابي مي‌دانستند" تصريح کرد: اما امام (ره) رهنمود کردند و نيروهاي انقلابي به دليل اين‌که پيرو امام بودند حرفي در اين مورد به ميان نياوردند.


وي ادامه داد: تقاضاي جامعه عامل مهم موفقيت دانشگاه آزاد اسلامي بوده است" گفت: کمک حضرت امام(ره) به دانشگاه آزاد اسلامي که ارزش مادي و معنوي بسياري داشت بابي را در دولت گشود تا کساني که علاقه به ادامه تحصيل داشتند و نمي‌توانستند در دانشگاه‌ها قبول شوند، به ادامه تحصيل بپردازند.
هاشمي‌رفسنجاني اظهار کرد: در بدو تاسيس دانشگاه آزاد، کلمه اسلامي را به آن اضافه کرديم چون وقتي بچه‌هاي ما درس مي‌خوانند بايد هم عالم باشند و هم روي ايمان آن‌ها کار شود.

حاشيه نوشته‌هاي سفر رئيس مجلس خبرگان به استان مازندران
هاشمي رفسنجاني در بدو ورود در دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان ساري مورد استقبال دانشجويان قرار گرفت كه استقبال تعدادي از اين دانشجويان با لباس سنتي مازندراني بود. 


*مجري مراسم افتتاح پروژه هاي عمراني دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان ساري در بخشي از مراسم آغازين استقبال با اشعار محلي مازندراني به استقبال رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام رفت.
در بخشي از اين شعر آمده است:


امه شهر كه پا بيشتي /همه گوشه كنار صفا بيشتي
خله خش بيمويي رفسنجاني /قدم به دشت لاله ها بيشتي(!)


*در بخش ديگري از برنامه هاي رئيس مجلس خبرگان رهبري، تعداي از علماي استان نظير آيت الله نظري با وي ديدار و گفتگو كردند. هم چنين هاشمي رفسنجاني در بخشي از برنامه هاي يك روزه خود به شهرستان ساري در جمع منتخبان دانشجويي قرار گرفت و به مشكلات آنان گوش داد.

دانشجويان منتخب در اين نشست خواستار افزايش وام هاي طولاني مدت، ايجاد شعبه علوم و تحقيقات، توجه ويژه به دانشجويان بي بضاعت، راه اندازي معاونت فرهنگي در مجموعه دانشگاه آزاد، توجه به دانشجويان ممتاز شهرستان ها شدند.

*هاشمي بزرگ مردي است كه بهشتي زمانه ماست.دكتركيومرث نيازآذري رئيس دانشگاه آزاداسلامي واحدساري ضمن اعلام مطلب بالاگفت:هاشمي رفسنجاني مظلوم،محكم وپابرجاست وخستگي نمي شناسد. وي باتجليل ازمقام آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود:دلسردي اورا ازكاربازنمي دارد. وي درادامه سخنان خودازدكترجاسبي به عنوان استثنائي تمام عياردرعرصه مديريت علمي نام برد.

* دكترجاسبي از قول يکي از فرماندهان نيروي انتظامي کشور گفت:وضعيت اخلاقي دانشجويان دانشگاه آزادبسيار بهتر از دانشجويان دانشگاه هاي دولتي است.(isna+farsnews+sanayenews+irib)



    ©2013 APG.ir