تعداد بازدید: 2089

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 1 آبان 1386-0:0

عضو اعتمادملی: لاریجانی خودش استعفا نداد!


«محمد صادق جوادی‌حصار» عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی معتقد است؛ استعفای علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به سفر پوتین به تهران مربوط می‌شود.


جوادی حصار  گفت: نتیجه راهی که لاریجانی طی دو سال گذشته ادامه داد، رسیدن به روشی بود که در دوران خاتمی پیگیری می‌شد و آن گفت‌وگوی تفاهمی با اروپا که این روش با مشی و مرام دولت نهم سازگاری نداشت.

وی با تاکید بر اینکه «استعفای لاریجانی به سفر پوتین در تهران مربوط می‌شود»، اظهار داشت: احتمالا در جریان سفر پوتین به تهران و گفت‌وگوهای او بود که تهران به این نتیجه رسید که روش خود را منطبق‌تر با آژانس ادامه دهد و برای حل مشکلات فی‌مابین بیشتر به نظر آژانس تن دهد که در این صورت احتمالا گشایش‌هایی برای تیم مذاکره کننده در پی خواهد داشت.

به اعتقاد وی، به دلیل اینکه لاریجانی این روش را پیش برده بود اگر با حضور لاریجانی این مساله خاتمه می‌یافت به عنوان یک پیروزی در پرونده او ثبت می‌شد و چون احمدی‌نژاد به لاریجانی به عنوان یک رقیب انتخاباتی نگاه می‌کند نمی‌خواهد این پیروزی در پرونده مدیریتی لاریجانی ثبت شود، طبیعتا باید ادامه این پیروزی در سبد احمدی‌نژاد قرار گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار داشت: با توجه به مواردی که گفته شد به نظر می‌رسد که مناسب بود لاریجانی نباشد و اینکه گفته می‌شود لاریجانی خودش استعفا کرده، جز سخن دیپلماتیک معنای دیگری ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لاریجانی و احمدی‌نژاد هر چند هر دو در طیف اصولگرایان قرار دارند اما تفاوت‌های اندیشه‌ای عمیق‌تری دارند. بنابراین به نظر می‌رسد که دولت در موضوع هسته‌ای با یک شیوه و رویکرد جدید، همان روش قبلی را ادامه می‌دهد منتهی اگر توفیقی حاصل شد، باید در پرونده احمدی‌نژاد ثبت شود

امروز هم چنين با خبر شديم نامه‌ای با بیش از 200 امضا در تقدیر و تشکر از علی لاریجانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی از سوی نمایندگان تهیه شده که با اینکه متن این نامه در رسانه‌ها آمد ولی هنوز این نامه از سوی هیات رییسه قرائت نشده است. نمایندگان نیز از این عدم قرائت نامه اظهار بی‌اطلاعی کردند.(aftabnews)



    ©2013 APG.ir