تعداد بازدید: 2648

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 2 آبان 1386-0:0

ميان ماندن و رفتن درنگ مي کشدم!

 استعفای منوچهر متکی- وزیرشمالي کابينه- از واقعيت تا شايعه.



«کاظم جلالی» مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم در حالی که شایعات استعفای وزیر امور خارجه به صورت جدی مطرح است، اعلام کرد نباید دیپلماسی کشور را متزلزل کرد.

نماینده شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی گفت: در جلسه هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مقولات مختلفی مورد بحث قرار گرفت از جمله نوع تعامل کمیسیون امنیت ملی با مجموعه دولت خصوصا وزارت امور خارجه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی.

وی اظهار داشت: به همین دلیل روز یکشنبه آینده از وزیر امور خارجه خواسته تا در جلسه کمیسیون حضور یابد و سه‌شنبه آینده نیز دبیر شورای عالی امنیت ملی برای حضور در کمیسیون دعوت شده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد استعفای متکی وزیر امور خارجه، اظهار داشت: در مقوله سیاست خارجی متزلزل نشان دادن موقعیت مسئولانی که در خط مقدم دیپلماسی کشور هستند در راستای صیانت از منافع ملی ارزیابی نمی‌شود آن هم در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری یک مساله مهم و ملی به نام انرژی هسته‌ای است و در حال گفتگوهای فشرده با اروپاییان است.

مخبر کمیسیون امنیت ملی افزود: در چنین شرایطی همه کسانی که ملی می‌اندیشند ضروری است که از مسئولان دیپلماسی کشور خصوصا وزیر امور خارجه و دبیر شورایعالی امنیت ملی دفاع کنند.


اما کاظم جلالی امروز در جمع خبرنگاران نسبت به انتشار خبر تغییر وزیر خارجه از قول وی واکنش نشان داد.

 کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به انتشار خبر تقدیم استعفای متکی به رئیس جمهور واکنش نشان داد و گفت: از خبرگزاری ایسنا به علت انتشار این خبر از قول اینجانب و طلایی نیک شکایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که مذاکرات حساس هسته ای توسط تیم سیاست خارجی کشور در حال پیگیری است انتشار این اخبار شیطنت آمیز باید به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

بنابراین گزارش وی در تماس مستقیم و فوری با یکی از مسئولان خبرگزاری ایسنا نسبت به انتشار این خبر انتقاد کرد و گفت: اعلام می کنم ما دو نفر با هیچ خبرنگاری پیرامون استعفای وزیر خارجه صحبت نکرده ایم.
عذرخواهی ایسنا
در این زمینه خبرگزاری دانشجويان ايران « ایسنا » ذیل انتشار خبر تکذیب استعفای متکی اعلام کرد : ایسنا صبح امروز خبري را در مورد شنيده‌هاي داخل مجلس درباره احتمال استعفاي وزير امور خارجه روي خروجي خود قرار داد كه در آن به اشتباه نام دكتر كاظم جلالي و رضا طلايي نيك به عنوان منبع خبر ذكر شده بود؛ به اين وسيله از مخاطبان محترم به دليل درج اين خبر (كه مدت بسيار كوتاهي بر روي سايت قرار گرفت) و از اين دو نماينده محترم به دليل اشتباه صورت گرفته عذرخواهي مي‌شود.(aftabnews+fardanews)



    ©2013 APG.ir