تعداد بازدید: 2376

توصیه به دیگران 1

شنبه 5 آبان 1386-0:0

شايعه بر سر ميز صبحانه

در چند ماه اخیر که شایعه استعفای وزیر خارجه در بین پرسنل وزارت خارجه پیچیده بود، روحیه کاری در کلیت مجموعه دچار افت شده بود.


 یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه درباره شایعه استعفای منوچهر متکی گفت: از چندی پیش برخی جریانات سیاسی داخلی و حتی خارجی وجهه همت خود را تولید شایعات هدفدار درباره دستگاه دیپلماسی کشور قرار داده اند تا بلکه از این طریق به مجموعه ای که بار اصلی ارتباطات بین المللی کشور بر دوش آن است، لطمه بزنند.

وی افزود: هرچند شایعاتی مثل استعفای وزیر خارجه به مدت ها پیش بر می گردد، ولی تا پیش از این مقاماتی که باید در این باره اظهار نظر می کردند، از جمله آقای احمدی نژاد و آقای متکی ترجیح داده بودند سکوت کنند که این مسئله به تقویت چنین شایعاتی کمک می کرد، ولی با موضعگیری صریح رئیس جمهور و وزیر خارجه که چنین استعفایی را تکذیب کردند، این خط تخریبی با شکست مواجه شد.

وی اذعان داشت: در مدت چند ماه اخیر که شایعه استعفای وزیر خارجه در بین پرسنل وزارت خارجه پیچیده بود، روحیه کاری در کلیت مجموعه دچار افت شده بود لکن با این اظهار نظر رئیس جمهور که آقای متکی با قدرت و نشاط به کار خود ادامه خواهد داد، فضای عمومی وزارت خارجه به آرامش رسید.

این مقام آگاه در وزارت خارجه افزود: اکنون که معاون وزیر خارجه که معتمد و همکار نزدیک آقای متکی است، در راس دبیر خانه شورای عالی امنیت قرار گرفته، بهترین شرایط برای همگرایی و هماهنگی بیشتر بین وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی پیش آمده است و کسانی که از این بابت ناخرسند هستند، می کوشند با انتشار چنین شایعاتی در مسیر این تعامل سنگ اندازی کنند.

وی درباره روابط احمدی نژاد و متکی نیز گفت: تا آنجاکه من اطلاع دارم، این دو، روابط خوبی با یکدیگر دارند هرچند که ممکن است در برخی مسائل با یکدیگر مباحثاتی نیز داشته باشند ولی در مجموع، هماهنگی کامل برقرار است و وزارت خارجه خود را موظف به حرکت در چارچوب رویکردهای کلان دولت به عرصه بین الملل می داند.

خبرها حاکيست عوامل انتشار شايعه كذب اخير استعفاى منوچهر متكى، وزير امور خارجه ۲ عضو فراكسيون اقليت مجلس بوده اند.

 اخيراً يكى از اعضاى فراكسيون اقليت در ميز صبحانه، از استعفاى متكى خبر مى دهد و بعد از آن يكى ديگر از اعضاى اين فراكسيون، اقدام به انتشار اين شايعه كذب مى كند.پس از پخش اين شايعه توسط اين نماينده ۲ خبرگزارى داخلى، نسبت به رسانه اى كردن اين طرح جنگ روانى عليه دولت اقدام مى كنند.

 

همچنين در جلسه اخير كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس كه با حضور وزير امور خارجه برگزار گرديد، يكى از اين نمايندگان اقليت صراحتاً به پخش شايعه كذب استعفاى متكى از سوى خود، تأكيد كرده است.(asriran+iran-newspaper)


    ©2013 APG.ir