تعداد بازدید: 2367

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 5 آذر 1386-0:0

مهر بورزيم

نماينده آمل :جريانات سياسي براي هيچ و پوچ با هم برخورد نکنند.


 


عضو فراكسيون اكثريت مجلس با تاكيد بر پرهيز گروه‌ها و جريانات سياسي از جنجال آفريني در كشور، گفت: آشتي ملي گروه‌ها به نفع كشور است.

عزت الله يوسفيان نماينده آمل در مجلس  با اشاره به طرح آشتي ملي كه از سوي علي لاريجاني دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي مطرح شد، گفت: در كشورهاي پيشرفته دنيا هر چه احزاب نقطه نظرات خود را نزديك و تشكل‌ها قوي‌تر و بزرگتر باشند، هم تكليف مردم در جريان انتخابات و رفراندوم‌هاي سياسي روشن است و هم موفقيت احزاب بيشتر مي‌شود.

وي افزود: كشورهايي كه توانستند 2 حزب بزرگ را در خود جاي دهند همواره حاكميت 2 حزب دست به دست مي‌شد مانند آلمان، فرانسه، ايتاليا، آمريكا و انگلستان. به عكس كشورهايي مثل كشورهاي جهان سوم كه ناگهان با كثرت احزاب و گروه‌هاي قارچ گونه مواجه شدند در تعيين سرنوشت خود و مردم، قدرت چانه‌زني را نداشته و قادر به كسب قدرت و كرسي لازم نيستند.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در كشور ايران به بركت آزادي احزاب گوناگون بوجود آمد، خاطرنشان كرد: اگر چه اين احزاب مي‌توانند در 2 گروه اصولگرا و دوم خردادي تجميع شوند، ولي در عمل اين گروه‌ها اختلافات فاحشي با يكديگر دارند كه در آستانه انتخابات اين اختلافات بروز و ظهور مي‌يابد. در اين شرايط و در اين روند يك بازنگري و به اصطلاح آشتي ملي ناشي از قهري كه چندان پايه و اساسي ندارد، ضروري است.

يوسفيان اعتقاد به ولايت فقيه و قانون اساسي را 2 اصل كلي محور وحدت و اتحاد گروه‌ها دانست و ياد آورشد: وقتي گروه‌ها به اين 2 اصل اعتقاد داشته باشند، اختلاف سليقه چندان مهم نيست.‌

وي افزود: در چنين شرايطي حركت يك شخصيت مقبول سياسي نظير دكتر لاريجاني و يا هر شخصيتي در اين رده براي تجميع و تفريق گروه‌ها و احزاب و جريانات سياسي نه تنها مفيد است، بلكه اين نقطه بلوغ سياسي كشور خواهد بود و تجميع بايد از افراد معتدل و موثق از همه جريان‌هاي و تفريق از افراط و تفريط و كساني كه در چارچوب تند و كند حركت مي‌نمايند، صورت گيرد.

نماينده آمل در مجلس شوراي اسلامي افزود: اعلام طرح آشتي ملي يك حركت مبارك و ميمون بوده و اميد است مورد توجه همه ايران دوستان و مدافعان انقلاب اسلامي قرار گيرد.

يوسفيان خطاب به گروه‌ها و جريانات سياسي و با تاكيد بر اينكه بايد واقع‌بين بود، اظهار داشت: آنها نبايد براي هيچ و پوچ با هم برخورد كنند بلكه بايد اصل ولايت فقيه و قانون اساسي را در سرلوحه خود داشته و از تنفر و انزجار نسبت به يكديگر جداً اجتناب كرده و پذيراي يكديگر باشند ولو از جريان مخالف هم باشند.

وي خواستار مهرورزي گروه ها نسبت به يكديگر شد.(farsnews)


 



    ©2013 APG.ir