تعداد بازدید: 2398

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 5 آذر 1386-0:0

فريب ظاهر زيباي مازندران را نخوريد

گزارشي از اردوي منطقه‌اي جوانان مشاركت در مازندران.


چهارمين اردوي منطقه‌اي شاخه جوانان جبهه مشارکت ايران اسلامي در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه گذشته به ميزباني شاخه جوانان منطقه مازندران برگزار شد.

 اين اردو به علت توقف اتوبوس حامل اعضاي شاخه جوانان مرکز و منطقه تهران جبهه مشارکت که «الهه کولايي» عضو شوراي مرکزي اين حزب و نماينده مردم تهران در مجلس ششم را نيز در کنار خود مي‌ديدند، توسط نيروهاي انتظامي ساري با چند ساعت تاخير آغاز شد.

 در ابتداي اردو، مجري مراسم با انتقاد از توقف چند ساعته اتوبوس حامل اعضاي جبهه مشارکت، خواستار کم‌هزينه‌تر شدن فعاليت‌هاي حزبي در کشور و افزايش تحمل مسئولان شد.

سپس قاسمي مسئول شاخه جوانان منطقه مازندران که ميزباني مراسم را برعهده داشت، به اعضاي مناطق مختلف جبهه مشارکت که از استان‌هاي مختلف به مازندران آمده بودند، خيرمقدم گفت.

در ادامه، غلامي رئيس شوراي منطقه مازندران نيز در سخناني گفت: «فريب ظاهر زيباي مازندران را نخوريد زيرا فقر موجود در لايه‌هاي اين استان بيداد مي‌کند».

وي همچنين ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي جبهه مشارکت منطقه مازندران و ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در اين استان، بر لزوم ائتلاف حداکثري مجموعه اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هشتم تاکيد کرد.

پس از خوش‌آمدگويي ميزبانان، «سيد شهاب‌الدين طباطبايي» رئيس شاخه جوانان جبهه مشارکت نيز طي سخنان کوتاهي از مسئولان و اعضاي شاخه جوانان و شوراي منطقه مازندران بابت قبول ميزباني اين اردو تشکر کرد.

اما اصلي‌ترين بخش افتتاحيه سخنان «الهه کولايي» عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت بود. نماينده مردم تهران در مجلس ششم در اين اردو گفت: «وظيفه همه ما اين است كه منافع ملي را بر منافع حزبي در كشور ارجح بدانيم».

وي افزود: «تفاوت در آرزو و خواسته‌هايمان اين است كه در بسياري از مواقع جاي همديگر را مي‌گيرند و تمايلات به جايي مي‌رسند كه هيچگاه قابل دسترسي نيست».

کولايي اظهار داشت: «ظرفيت‌سازي و يا همان دمكراتيزه شدن جامعه به مقتضاي توانايي، ارزش‌ها و استعدادهاي خدادادي است تا تلاش براي توزيع اين منابع در سطح قلمرو ملي انجام گيرد كه خوشبختانه تجربيات بسيار خوبي هم در اين رابطه وجود دارد».

عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت بيان كرد: «راه عملياتي كردن و تحقق بخشيدن به خواسته‌ها را بايد بيابيم تا با نگاه پيشين و واقع‌بينانه به شرايط بين‌المللي و ملي مسائل حل گردد».

وي تاكيد كرد: «يكي از مشکلات فعاليت احزاب در كشور،‌وجود نداشتن تعريف جامع و کاملي از منافع ملي است كه براي حل آن در جامعه ايران نيازمند زمان هستيم؛ اما در هر صورت بايد منافع ملي را بايد بر هر امر ديگري ارجح دانست».

اين استاد علوم سياسي دانشگاه تهران در بخش ديگري از سخنانش اضافه كرد: «ما ديديم شكافها، بي‌مهريها و عقب‌ماندگيها چگونه ما را در هدفي واحد دچار تشتت ساخت تا ديگران با ايجاد شكاف در ميان ما به اهدافشان دسترسي پيدا كنند».

وي در همين زمينه ادامه داد: «به عنوان مثال در انتخابات رياست جمهوري نهم آمار مجموعه اصلاح طلبان 17 ميليون نفر بود. آيا نمي‌توانستيم در چارچوب سياستي متمركز و در سطحي نازلتر و سرعتي‌تر حركتي منسجم براي انتخابات داشته باشيم؟».

وي اظهار داشت: «بياييد نقش جوانان را پررنگ تر كنيم و از تجربه گذشتگان استفاده كنيم».

كولايي گفت: «تقويت نگاه واقع‌گرايانه با درس گرفتن از تجربه ديگران بايد در دستور كار قرار گيرد زيرا امكان ندارد نماينده‌اي بخواهد كاري بنيادي در مجلس انجام دهد اما پشتوانه حزبي نداشته باشد».

نماينده مردم تهران در مجلس ششم گفت: «وظيفه دمكراتيزه ساختن از درون تنها ابزاري است كه به ما امنيت مي‌دهد و ما را نسبت به تمام توطئه‌ها كه در مرزهاي ايران بسيار جدي هستند كاملا ايمن مي‌كند».

وي تاکيد کرد: «هيچ مسيري كم‌هزينه‌تر از مسير اصلاحي نيست و ما تجربيات بسياري به همراه هزينه‌ها و دستاوردها داريم و بايد از جايي آغاز كنيم و اين مسئله از طريق رعايت حقوق خانواده‌ها آغاز خواهد شد».

كولايي خاطرنشان كرد: «ما در منطقه‌اي زندگي مي‌كنيم كه در پيرامون ما تحولات اساسي اتفاق افتاده و با انقلابي كه در آمريكا روي داده (11 سپتامبر) روند منطقه را دستخوش تغيير كرده است».

كولايي در پايان اشاره كرد: «ما بايد زيربناها را براي جامعه تقويت كنيم و از همه نيروها و امكانات خود براي تعالي جامعه استفاده كنيم».

پس از سخنان کولايي، لوح تقديري از جانب منطقه مازندران جبهه مشارکت به وي به علت تلاش‌هايش در راه استيفاي حقوق ملت و زنان ايراني در دوران نمايندگي مجلس ششم اهدا شد.

همچنين لوح‌تقديرهاي ديگري از جانب «محسن ميردامادي» دبيرکل جبهه مشارکت به روساي شاخه‌هاي جوانان مناطق سيستان و بلوچستان، فارس، همدان و مازندران به علت ميزباني اردوهاي منطقه‌اي شاخه جوانان اين حزب اهدا شد. گفتني‌است که اردوي شاخه‌هاي جوانان مناطق جبهه مشارکت، ‌روز جمعه با برگزاري نشست تخصصي در رابطه با انتخابات مجلس هشتم به کار خود پايان داد. (norooznews)

 


  • سه شنبه 6 آذر 1386-0:0

    خدا بيامرز سليم بهرامي به من گفت در جلسه غيرعلني مجلس خانم الهه كولائي با تمام توان فرياد ميزد كه چرا به آمريكا جاده و تسهيلات نمي‌دهيم تا راحتتر به عراق حمله كند و حتي در نظر داشتند با طرح سه‌فوريتي ملت ايران را براي هميشه از انرژي هسته‌اي محروم كنند حتي آقاي كروبي مي‌گفت چند نفر از نمايندگان مشاركتي مجلس در سفر همراه من به خارج از كشور اصلاٌ نماز نمي‌خواندند و طرح خروج از حاكميت آنها هم را كه همه مي‌دانند حالا چطور در فكر طرح حاكميت افتادند خدا مي‌داند.


    ©2013 APG.ir