تعداد بازدید: 2279

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 5 آذر 1386-0:0

آقای رييس جمهور من نگرانم...

يادداشتي از:دکتر علی کریمی مله، عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران.


از آغازین روزهای جلوس ريیس جمهور نهم بر کرسی ریاست جمهوری و بویژه در ماه های اخیر از ناحیه وی حوادثی رخ داده و گفته هایی بر زبان جاری شده که تأمل در باره آنها نمی تواند مایه نگرانی صاحبان دغدغه فرهنگی نباشد.

آقای رئیس جمهور: به صراحت می گویم نگرانم اما این بار جنس نگرانی من متفاوت است. نگرانی من از گرانی، تورم، بیکاری، افزایش سرسام آور نقدینگی و روند نزولی بسیاری از شاخص های کلان اقتصادی نیست. نگرانی من از تضییع انباشت تجربه مدیریتی و به حاشیه رانی بسیاری از نیروهای خدوم، کارشناس و توانمند و اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و بدون پشتوانه کارشناسی در پوشش نوآوری و ابداع نیست.

نگرانی من از رفتارهایتان در سیاست داخلی یا خارجی نیست که بعضا" بدون محاسبه هزینه ها و عواید صورت می پذیرد و.... اما نگرانی ام از آن است که رفتارها و گفتارهای تان، اولا" و بالذات نامتناسب با رفتار و کردار اهالی منطق و استدلال بویژه دینداران و متشرعان و ثانیا" نشینندگان در جایگاه ریاست جمهوری و شاغلان در حرفه ذی قیمت دانشگاهی و اساسا" رفتار و گفتاری ضدفرهنگی و واجد بدآموزی هایی است که چه بسا در آینده حرمت شکنی هایی را به بار آورد که متأسفانه بانی آن خودتان بوده اید.

 به قول شاعر: اگر ملک ز باغ رعیت خورد سیبی برآورند/ غلامان درخت از بیخ

 آقای رئیس جمهور: حتی اگر با اما و اگرهای فراوان به صداقت بیانیه دفترتان بنگرم که واژه" بزغاله" را در باره منکران مهدویت و نه مخالفان سیاسی اتان به کار برده اید، من نگرانم استعمال چنین واژه هایی، ضمن این که با آیه شریفه قرآن که همگان را به مجادله احسن فراخوانده است متعارض است، به شیوع کاربرد کلماتی مشابه در گفتارها، نوشتارها، رقابت ها و مجادلات روزمره سیاسی بینجامد.

آیا نامنزه سازی و آلوده کردن ادبیات وگفتارهای سیاسی جای نگرانی ندارد؟ آقای رئیس جمهور من هم از منتقدان سفرهای استانی با این صورت و سیرتم، اما این نگرانی ام ناظر به اصل سفر نیست، بلکه به تصویرسازی و خبرپراکنی نادرستی است که به اعتقادم تخم ناراست گویی را در جامعه نهادینه می کند.

باور اینکه رييس جمهور صبحگاهان آن هم سرزده از یک روستا در استان اردبیل بازدید کند و اتفاقا" همه اهالی به طور اتفاقی پلاکارد و عکس در دست مشتاق دیدارتان باشند چه قدر آسان است؟ آیا خبرسازی و ناراست گویی آن هم از رسانه دولتی جای نگرانی ندارد و درس خلاف گویی را به جامعه دیکته نمی کند؟

 اخیراٌ کتابی با عنوان " تجلی هویت ایرانی در نیویورک" در وصف به اصطلاح فتح الفتوح شما از سوی مرکز اسناد و پژوهش ریاست جمهوری منتشر شده است، که فارغ از ایرادات محتوایی آن، این شائبه را ایجاد می کند که برخی زیردستان شما در صدد قهرمان سازی یا کیش شخصیتند.

 آقای ريیس جمهور: آیا هم وزن کردن هشت سال دفاع قهرمانانه و مظلومانه ملتی مقاوم و سرفراز با یک سفر اداری- هر چند به زعم طرفداران تان پرثمر نیز بوده باشد- و تخفیف و تصغیر آن حماسه بی نظیر و بزرگ نمایی ناموجه دستاوردهای این سفر، و از آن مهم تر سکوت یا رضایت شما جای نگرانی جدی ندارد؟

 آیا چنین رفتارهایی درس خودبزرگ بینی و کم ارج نمایی خدمات دیگران را به اذهان متبادر نمی کند؟ و اخیراٌ در سخنرانی اتان در دانشگاه علم و صنعت جمله ای بیان کرده اید مبنی بر اینکه یقین داشتید مولا امام زمان (عج) در جلسه دانشگاه کلمبیا خواهد آمد.

آیا این نگرانی به حق نیست که چنین ادعاهایی_ که ما طبق صراحت روایات شریفه موظف به تکذیب مدعی آن هستیم- به گسترش گروه ها و شبه گروه های امام زمانی بینجامد که با نوعی ظاهرگرایی به اصالت اعتقادات مردم لطمه می زنند؟

 آیا اولیای دیگری در جامعه نیستند که توفیق درک محضر آن معصوم(ع) را داشته و دارند اما مجاز به تظاهر بدان نیستند؟ آقای رئیس جمهور به اندازه فهم خود نسبت به مخاطرات فرهنگی رفتارهایتان نگرانم و همین اشارت را برای بیان نگرانی هایم کافی می دانم که اگر در خانه کس است، یک حرف بس است.

در پایان به عنوان یک شهروند تقاضا مندم شما که داعیه جسارت دارید بیایید با تأسی به سیره رهبر فقید انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و با صراحت تمام و با صدایی رسا بر مروجان فرهنگ مداحی، شخصیت پردازی، چهره سازی و قهرمان پروری و مبلغان ظاهرگرایی نهیب زنید و به همگان تفهیم کنید که اصول گرایی شعار نیست بلکه شعوری آراسته به عمل خالصانه است.


  • مريم محسنيپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 12 آذر 1386-0:0

    آقاي a فكر نميكنم شما در حد كلاس پنجم سواد داشته باشيد. اتفاقاٌ نمود عيني اقتدارگرائي يعني ديدگاه بي محتواي شما كه خود را بالاتر از همه مي‌دانيد

    • يکشنبه 11 آذر 1386-0:0

      آقای دکتر، به نظر من در شان استادی چون شما نیست از احمدی نژاد حتی انتقاد کنید چون روانشناسی این فرد نشان می دهد که آدم بسیار اقتدارگرایی است این مطلب در رابطه با دوستانش مشهود است به قول شاعر بر سیه دل چه سود خواندن وضع/ نرود میخ آهنین در سنگ

      • سه شنبه 6 آذر 1386-0:0

        والا از این مطالب چیز های زیادی دست آدم می آید . پس چه بهتر که به جملات دقت شود .واقعیت تلخ است اما واقعیت است .باورش مشکل است اما واقعیت است اینکه مدیران شایسته و با سابقه را که با کوله باری از تجربه را با بی حرمتی و نادانی کنار بگذاریم و افرادی که معلوم نیست از کجا آمدند را بر مسند مسئولیت بنشانیم.آیا مطلب در مورد سفر رئیس جمهور که یکی از سوتی های بزرگ بود غیر واقعی است نه عزیزم غیر واقعی رفتار من و شماست که چیزی به این وضوح را میبینیم و به واقعیت ها اعتراض می کنیم..............

        • سه شنبه 6 آذر 1386-0:0

          اقاي كريمي من ميدانم نگران چي هستي ؟
          ببين رييس تو درزمان رياست بردانشگاه مازندران چه كرد ؟ توهم همان كاررابكن .حتما ازنگراني درمياي بابا...اقربونش نگران نباش بابا....

          • سه شنبه 6 آذر 1386-0:0

            كريمي خودت بشين بعد ازاينكه يك ليوان اب خنك خوردي ويك نفس عميق كشيدي وتمركز اعصابت رابدست اوردي يكبارديگر مطلب خودت رابخوان. ببين چقدر ازصدرتاانتهاي مقاله ات مستقيم وغيرمستقيم ارجملاتت اهانت نهفته است- درحاليكه وسط نامه ات انتقاد كردي كه نبايد كلمه بزغاله بكارميرفت.
            كريمي اگركوچكترين انصافي وجود داشته باشد تاييد ميكند كه همين نوشته تو بيانگر ازادي درجامعه ونقد پذيري دولت نهم ميباشد.
            اما يادان روزها كه شماها مدير بوديد هم هيچگاه بخير نبوده. همان زمان كه كوچكترين انتقادي را با برچسب جناح راست و تماميت طلب و ضدازادي... دردهانها خفه ميكرديد.و ازادي رابنام ازادي دربند ميكشيديد .هركس را كه باشماها هم اوا بود حتي اگرجان كري يا ....ميبود ازاده معرفي ميكرديدوهرمخالفي را حتي اگر ايت الله ميبود باكاريكاتور تمساح و.....استقبال ميكرديد. كريمي برو اين دام برمرغ دگر نه -
            كه عنقا رابلند است اشيانه

            • سه شنبه 6 آذر 1386-0:0

              جناب آقاي حسيني فر
              سلام برشما ، از باب "انظر الي ما قال" صرفنظر از اينكه آقاي كريمي با چه انگيزه اي مطالب فوق را تحرير نمودند، در كلمه كلمه نوشته هاي ايشان تامل بفرماييد و خدا را بين خود و اين عبارات قاضي نماييد. اگر خالصا لوجه الله به اين امر اهتمام نموديد، آنگاه درخواهيد يافت كه ديكتاتوري ديگري ولي اينبار متفاوت با دفعات قبل و در لباس ژنده پوشي و تظاهر به سيره امام راحل(ه) و شهيد رجايي ، در حال شكل گيري است. به هوش باشيد مبادا من و تو در اين تولد ناميمون شريك باشيم.

              • حسيني‌فرپاسخ به این دیدگاه 0 0
                سه شنبه 6 آذر 1386-0:0

                آقاي كريمي هر كس با الفباي سياست آشنا باشد ميداند كه دغدغه شما هيچيك از اينها نيست بلكه شما در راستاي اجراي اولين دستورالعمل حزبي تان مبني بر زدن استارت هجمه به دولت اين مقاله را نشر ميدهيد و در واقع شما نگران عدم فتح دوباره تاج و تخت از دست رفته خود هستيد نه نگران مسائلي كه عنوان كرديد. مثلاٌ شما از حذف بخشي از مديران اجرائي انتقاد كرديد اما خودتان حتي به خدمتگزار مدرسه هم رحم نميكرديد. شما عملاٌ مروج فساد و فحشا، نابودي كارخانه‌جات ذلت پذيري در مقابل بيگانگان و ... بوديدو مطمئن باشيد حافظه تاريخي ملت اينها را به اين زودي فراموش نميكند.


                ©2013 APG.ir