تعداد بازدید: 4575

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 6 آذر 1386-0:0

ويژگي هاي یک نماینده مجلس

يادداشتي از:حميد جمرک،فريدون کنار.


 

در ادبیات توسعه امروز ما، بر یک نکته کلیدی تاکید می کنند و آن "بنیان گذاری و اصلاح ساختارهای تحول جامعه" است.

از ساختارهای اساسی تحول اجتماع، "قوانین و برنامه های تدوینی" در آن است و اهمیت مجلس شورای اسلامی و به تبع نمایندگان مجلس نیز از همین منظر است.

فرض کلی بر این است که نماینده بايد به قوانین موضوعه و ابعاد حیات انسانی آشنايي داشته باشد و متخصص در این حوزه باشد، کم اطلاعی از وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی و نماینده، متناسب با آن وظيفه، منجر به حضور افرادی در این جایگاه رفیع مي شود که معمولا نه آنچنان حرفی برای گفتن دارند و نه اندیشه ای برای تحول.

مجلس شورای اسلامی قوه عاقله و مدبر شئون مختلف تحولات کشور است و با سياستگذاري و تعيين و تدوين قوانين، راه گشاي مسايل و مشكلات كشور مي باشد.نمایندگان گزینش شده این مردم هستند که چگونگی این تحولات را رقم می زنند.

به اعتقاد نگارنده، نماينده منتخب مردم بايد از ويژگي هاي از جمله توان مندي با مجموعه شاخص هاي تخصص علمي و اجرايي، و اراده مبتني بر انگيزه و تعهد نسبت بر مطالبات موكلين خود برخوردار باشد، تا علاوه بر داشتن يك نگاه ملي در جهت تدوين قوانيني براي رفع مشكلات كلان كشور، بتواند با يك نگاه و تفكر منطقه اي همه تلاش خود را در جهت پاسخگويي به مطالبات مردم منطقه بكار گيرد.

 آخرين اخبار انتخابات در حوزه بابلسر و فريدونكنار

این روزها برخی محافل سیاسی و حتی خانوادگی و فامیلی بحث انتخابات مجلس آینده را نقل مجالس خویش کرده اند و در صحبتها و نظرات خود نوعی تحول را در گزینش نهایی یک نماینده جستجو می کنند.

منطقه فريدونكنار و بابلسر حال و هواي انتخابات را به خود گرفته است و كانديداها در حال فعاليت و آماده كردن خود براي رقابت در انتخابات دور آينده مجلس در اين حوزه انتخابيه مي باشند.

آخرين خبرها و اطلاعات در اين حوزه انتخابيه از اين حكايت دارند كه با انصراف دكتر حجت الله روحي نماينده محترم فعلي مردم فريدونكنار و بابلسر از حضور در اين دوره از انتخابات، دكتر رحمت الله قلي پور به عنوان شانس برتر انتخابات دور آينده مجلس مطرح مي باشد.

وي دارای منسجم ترین جلسات انتخاباتی در اين حوزه انتخابيه است.

ايشان عضو هيئت علمي دانشگاه تهران و داراي دكتري مديريت با گرايش سياستگذاري و قانونگذاري مي باشند و همچنين تجريه حضور شش ساله در زمينه كار مديريتي و پژوهشي در مجلس شوراي اسلامي را در كارنامه خويش دارد.

 دكتر رحمت الله قلي پور استاد دانشگاه تهران و مدير كل سابق مطالعات اجتماعي مجلس شوراي اسلامي از علم و دانش فني و تخصص در امر سياستگذاري و همچنين تجربه اجرايي و مديريتي در مجلس برخوردار است.

نگارنده معتقد است با حفظ وحدت و همبستگي بين همه مردم منطقه فريدونكنار و بابلسر از يك سو و از ديگر سو علاقه ی وافر مردم به توسعه و بالندگی این دیار و با اثر مثبت برگزاري انتخاباتي سالم، حداکثری و اخلاقی مي توان طعم شيرين رشد و توسعه و تعالی را به همه مردم منطقه چشاند.

کلام آخر:

یک نماینده – به شرط داشتن  كارآمدي علمي و تخصص و تجربه– طراح و قوه عاقله تحولات مثبت و پیش رونده کشور و مردم منطقه خواهد بود و این عظیم ترین کارکرد اوست.

بنگریم که را برمی گزینیم و کدام قله یا دره را دورنما قرار داده ایم.


  • شهروند بابلسریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 30 بهمن 1386-0:0

    چنانچه به بابلسر آنلاین (ایستگاه خبری بابلسر ) مراجعه نمائید با شخصی به نام سید رضا حسینی به عنوان نامزد احتمالی مصاحبه شده است

    • دکتر باقری-فریدونکنارپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 8 دی 1386-0:0

      انشاالله پیروز باشید

      • دوشنبه 3 دی 1386-0:0

        آقای مهندس غلامیان از گزینه های بعدی مجلس بابلسر هستند و انشاالله الان با توکل بر خدا از دکتر قلی پور حمایت کنیم

        • چهارشنبه 7 آذر 1386-0:0

          ‌آفرين به نويسنده مطلب به اين نمي‌گويند تبليغات فرد خاص.

          • چهارشنبه 7 آذر 1386-0:0

            گزینه های شایسته تری از جنبه اجرایی و علمی . ارزشی و جوانی در بابلسر نظیر آقای مهندس غلامیان مشاور فعلی استاندار وجود دارند که چنانچه عزم خود را برای ورود به میدان انتخابات جزم کنند،بدلیل اشرافیت بر توانمندیها و فرصتها و تنگناها و کاستی های منطقه موجب رشد و تعالی شهرستان خواهند شد. به امید آن روز


            ©2013 APG.ir