تعداد بازدید: 4583

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 15 آذر 1386-0:0

شش ساله شديم

سخن مازندنومه با مخاطبان


الف - مازندنومه در پاييز سال 1381 به عرصه رسانه هاي مجازي استان پانهاد.در پنج سال گذشته تجربه هاي گران سنگي نصيب مان شد،دوستان جديدي پيدا کرديم و خواننده هاي خوبي به جمع ما پيوستند.علاقه مندان مازندران(داخل وخارج از کشور)اينک باخيال راحت رويدادها وتحليل هاي مربوط به زادگاه شان را در مازندنومه ملاحظه و براي پيگيري وجست وجوي خبرهاي مربوط به مازندران وقت بهينه اي در اينترنت صرف مي کنند.

ب- در آستانه شش سالگي،به دليل برخي مسايل فني، مازندنومه تا يک هفته به روز نمي شود.

ج- مدتي است بنا داريم به سر و روي سايت دستي بکشيم و بخش هاي جديدي را ايجاد کنيم اما گرفتاري هاي روز مره و مشغله فراوان اين فرصت را از ما گرفته است.به خواست خدا به زودي مخاطبان شاهد تغييرات خواهند بود. البته تغييرات تازه تدريجي خواهد بود.

د- نگاه مان نقد وضعيت موجود است.در اين راستا بارها مواخذه و نکوهش شديم،اما اذعان مي کنيم از سوي نهاد قدرت هنوز مورد تحديد و تهديد جدي نشديم.ازسعه صدر کاربه دستان استان سپاس منديم.از قرار بزرگان،مازندنومه را به عنوان يک ناقد بي طرف ومصلح پذيرفته اند.

 ه- به قول عزيزي از داشته هاي جهان"نا"داريم؛اما خرسنديم که به دريوزگي نرفته ايم. پنج سال پيش که شروع کرديم جز علاقه وانديشه چيز ديگري در چنته نداشتيم واکنون نيز.همه سعي مان اين بود که استقلال مان را حفظ کنيم،هرچند باور داريم خنثي نبوده ايم.

و- مازندنومه تلاش داشته ضريب خطاهاي خود را به حداقل برساند،ليکن ما نيز بري از اشتباه نبوده ايم.اگر تيتر،خبر،تحليل،يادداشت يا گزارشي –ناخواسته-باعث رنجش فرد يا افرادي شده است،پوزش مي خواهيم.

ز‌- شفافيت و رو راستي با مخاطب شعارماست.از يک سوخودمان را در اتاق شيشه اي فرض و تمام انتقادها و(بعضا"تشرها)ي برخي مخاطبان را عليه خود پخش کرده ايم و از سوي ديگرکامنت ها ونظرات خواننده ها را بدون فيلتردر دسترس عموم قرار مي دهيم تا خود،خط قرمز ها را لحاظ کنند.

مازندنومه چيزي به نام فيلتر و دروازه باني براي نظرات وحرف ها و سخن هاي همراهانش ندارد.نتيجه خوبي نيزعايدمان شده است.با وجود نبود فيلتر و آزادي محض مخاطبان، تعداد نظرات وکامنت هاي غيرقابل پخش،توهين آميزوتندروانه خواننده ها به يک درصد هم نرسيده است.
اين تجربه ما درتوزيع جريان آزاد اطلاعات واعتماد به مخاطب مي تواند براي کاربه دستان ورسانه هاي دوست هم مفيد باشد.کسي از شفافيت وصراحت و اعتماد ضرر نمي بيند.

ح- خواستيم در تولدنامه مان اسامي برخي سايت ها و وبلاگ ها که خبرهاي ما را بدون ياد منبع وماخذ در سايت ووبلاگ خود پخش مي کنند وبه تذکرهاي ما نيزبي اعتناهستند، ذکرکنيم اما درمي گذريم.بماند وقتي ديگر.


ط - در پايان بسان قرار هرساله، اهداف و اصول مان  را در زير مي آوريم، اما پيش از آن ياد نفراتي چند لازم است تا سپاسي براي زحمت شان باشد.ابتدا از مهندس فرهاد اسدالله زاده-مسئول فني سايت-سپاس گزاريم که از ابتدا تا کنون-بي چشم داشت- همراه ما بوده است.اگر مشغله اجازه دهد،او در پي ايجاد تغييراتي تازه در سايت است.

در يک سال گذشته برخي افراد وسازمان ها براي مازندنومه خبر و يادداشت و مقاله فرستادند وما را نواختند.

  سپاسگزاريم از:دکتر احمد سيف(استاد آملي دانشگاه استافوردشاير انگلستان)،دکتر علي کريمي مله(عضوهيئت علمي واستاد علوم سياسي دانشگاه مازندران)،دکتر زين العابدين درگاهي(پژوهشگرقائم شهري)،محمد رضا خاكپور(مديرحوزه هنري استان گلستان)،مهدی قربان پور(فيلم ساز جوان بابلي)،محمدعظيمي(پژوهشگر بهشهري)،آقايان مهدي عربي مقدم و محمدحسين ملايي کندلوسي(خبرنگاران مازندنومه در بابلسروکجور)،دوستعلي بهزادي(که از دانمارک،با تلفن وايميل همواره ما را مورد تفقد ولطف قرار مي دهد)،محمدجعفري-سارو-(آهنگ ساز ساروي مقيم آلمان)،مهندس جواد رزاقي(مدير اينترنت انديشه پرداز قائم شهر)،جوادبيژني(روزنامه نگار و وبلاگ نويس بابلي)،روابط عمومي هاي دانشگاه مازندران وحوزه هنري استان،ستاد نمازجمعه بابل،محمدعلي روشن(همکارما در سايت صنايع نيوز)،حميدجمرک(وبلاگ نويس فريدونکناري)و....

ي- هم چنان تا جاودان  در راه.

 سرونگ

 اصل‌‌ها و سياست‌ها 

1- پنج سال از تولد مازندنومه مي گذرد(پاييز81).نبود پايگاهي خبري-تحليلي کارا و روزآمد در مازندران(مازندران پنج سال پيش)،طراحي،ساختار و محتواي مازندنومه را سبب شده است. برآنيم هر روز به سراغ مخاطبان خود برويم وجاي خالي يک روزنت خبري- تحليليِ فرهنگي،اجتماعي،اقتصادي و سياسي را در مازندران پر کنيم.

 2- مازندنومه وب سايتي است مستقل كه ضمن پاي‌بندي به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و نيز پرهيز از گروه‌بندي‌هاي سياسي و هواداري‌هاي مرسوم در برخي رسانه‌ها ، به پويش در عرصه‌ي ارتباطات و رسانه انديشيده ، برآن است آيينه‌ اي براي بازتاب اخبار ،مقاله هاوتحليل هاي گوناگون باشد. تاکيد مي کنيم که به گروه و طيف خاصي وابسته نيستيم و مازندنومه فارغ از بده و بستان هاي سياسي به جريان آزاد اطلاعات مي انديشد.

ما به هيچ منبع مالي اعم از دولتي و غير دولتي متصل نيستيم؛از همين رو ياري دهشمندان و نيز مؤسسات و شرکت ها را در قالب آگهي در مازندنومه مي پذيريم.

 3- روش مازندنومه خبري،تحليلي، اطلاع‌رساني و آموزشي در حوزه‌هاي فرهنگي،اجتماعي،اقتصادي وسياسي مي‌باشد. گستره‌ي پويش نيز مازندران فرهنگي در نظر گرفته شده است.انتخاب گستره‌ي مشخص پويش بر مبناي تعصب‌هاي قوم مدارانه و پان‌هاي رايج نمي‌باشد. عصبيت ريشه در ناداني دارد. مراد تخصصي كردن فعاليت و دست‌يابي به ستاده‌هاي مطلوب‌تر است؛ چه تحديد عرصه‌ي پويش، بازده‌ي افزون‌تري در پي خواهد داشت.

 4- منابع خبري مازندنومه دو دسته اند:خبرنگاران آزاد و همکاران افتخاري ما در سراسر کشور و خارج از آن و نيز منابع خبري موجود اعم از سايت ها،وبلاگ ها و نشريات محلي.براي همکاري علاقه مندان قاعده و ضابطه خاصي وجود ندارد و هرکس مي تواند به وسيله فرم ويژه اي که آماده شده،خبرها و مطالب خود را در مازندنومه پخش کند.

 مازندنومه در پذيرش، حك ، تلخيص و اصلاح مطلب‌هاي رسيده آزاد است. نقل خبرها و گفتارهاي نشريه نيز با ياد نام آن رواست.

5- مازندنومه براي نشر هر خبر و اثر در گستره‌ي مازندران فرهنگي آزاد است. نوشته‌هاي انتشار يافته نظر صاحبان آن‌ها و نه گردانندگان مجله است. براي اين نشريه، اخبار و آثار ارج و قدر دارد نه ديدگاه و ايدئولوژي صاحبان آن‌ها.

6- به جهت فرصت ناكافي و نبود امكانات فني، مازندنومه از آوانوشت استفاده نخواهد كرد. آرمان داريم گذشت زمان اين نقص را برطرف سازد. از جانبي كتاب‌شناسي برخي مقاله‌هاي رسيده، علمي نمي‌باشد. مازندنومه به دليل فرصت اندك و در دسترس نداشتن همه‌ي منابع مورد استفاده‌ي نويسندگان، از اصلاح آن‌ها در مي‌گذرد.

 7- هدف ما اطلاع رساني شفاف و بي واسطه است.منابع خبري مازندنومه گوناگون است.ازسويي حجم خبرهاو مطالب دريافتي نيز بالاست.به همين دليل بروز اشکال را در کار مي پذيريم و آماده ي دريافت و درج نظرها در قالب هاي جوابيه،توضيح،يادداشت و مقاله هستيم.مازندنومه نقد را گوهري اصيل مي‌انگارد و گشاده‌دست پذيراي نقدهاي پيش‌بر ، عادلانه و منطقي مخاطبان خويش است. باور اين است كه نقد نيكو، اصلاح را شتاب مي‌بخشد و بر مايه مي‌افزايد.

 


 

 

 

 


 


  • ميلاد محققپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 22 آذر 1386-0:0

    تبريك
    دوست عزيز سلام صميمانه ترين تبريكاتم را به مناسبت شش سالگي مازند نومه پذيرا باشيد. براي شما موفقيتهاي بيشتر همراه با سلامتي و سربلندي آرزومندم. ارادتمند شما : ميلاد محقق


    drmohaqeq@gmail.com

    • شوپه مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 22 آذر 1386-0:0

      مازند نومه جاودانه بمان ! که ما همگی به تو دل بسته ایم. بمان تا کمی از تنهایی در آییم و اگر هم توانستی به زبان شیرین مازندران بنویس که دلتنگی ها را از ما برافکند

      • سه شنبه 20 آذر 1386-0:0

        سلام خسته نباشيد به همه تلاشگران در مازند نومه.
        يك پيشنهاد : جشن مازندنومه را برگزار كنيد و از همه كساني كه در مازند نومه فعاليت دارند تقدير كنيد

        • دوشنبه 19 آذر 1386-0:0

          با سپاس از تلاش شما . اميد كه بپاييد و هر روزتان با كلامي نو باشد.
          در اين وانفساي اطلاعات و خبر مازند نومه كاري است نه گر چه كارستان، اما انصاف چيز خوبي است . دست مريزاد. د

          • جعفر قربانپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
            دوشنبه 19 آذر 1386-0:0

            خواهشمندم از مطالعات تاریخی جناب آقای حسین اسلامی در مورد شهرستان ساری بیشتر بنویسید . اینجانب به وجود شما و همه مشاهیر بزرگ استان مازندران افتخار می نمایم .

            • احمداردشيري-دنياي فوتبالپاسخ به این دیدگاه 0 0
              دوشنبه 19 آذر 1386-0:0

              باسلام وعرض خسته نباشيد موفقيت بيشتري رابراي شماهمكاران ارجمندآرزومندم.

              • دکترسیدجمال علوی-ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                دوشنبه 19 آذر 1386-0:0

                باسلام وعرض ارادت.ضمن تبریک برای شماودوستان عزیزدراین رسانه الکترونیک آرزوی موفقیت روزافزون دارم

                • يکشنبه 18 آذر 1386-0:0

                  زیاد هم تعریف می کنی اینطور هم نیست

                  • هفته نامه طلاي سبزپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    يکشنبه 18 آذر 1386-0:0

                    با سلام وخسته نباشيد خدمت همكاران عرصه خبر واطلاع رساني ، سالگرد تاسيس رسانه مجازي مبارك

                    • رجبعلي سالاريان-مدير اجرايي هفته ناپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      يکشنبه 18 آذر 1386-0:0

                      با سلام وخسته نباشيد خدمت همكاران عرصه خبر واطلاع رساني ، سالگرد تاسيس مجازي مباركرسانه

                      • مجید اصغرزادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        يکشنبه 18 آذر 1386-0:0

                        که مازندران شهر ما یاد باد برو بومش همیشه آباد باد

                        • جواد بيژنيپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          يکشنبه 18 آذر 1386-0:0

                          سلام
                          تولدتون مبارك
                          ايشالله زودتر و با دستاي پر بر گرديد

                          • جعفر قربانپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            يکشنبه 18 آذر 1386-0:0

                            آرزوی توفیق برای تمامی اصحاب متعهد و دلسوز مطبوعات استان مازندران از جمله مدیریت و همکاران خوب و عزیز مازندنومه
                            ارادتمند - جعفرقربانپور کاندیدای فرهنگی مستقل شهرستان ساری

                            • محمد رضا خاکپور پاسخ به این دیدگاه 0 0
                              شنبه 17 آذر 1386-0:0

                              جشن تولد تان مبارک

                              • هادی تیموریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                شنبه 17 آذر 1386-0:0

                                با عرض سلام و تبریک بمناسبت ششمین سال تاسیس این رسانه مجازی ( الکترونیکی )، امیداست شاهد زجمات بیشتر مسئولین محترم برای بارورتر شدن این رسانه باشم. بنده فرصت را محترم شمرده و احترامات فائقه را خدمت مسئولین محترم این رسانه تجدید مینمام . با احترام

                                • حميد جمرکپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                  شنبه 17 آذر 1386-0:0

                                  با سلام خدمت مديريت محترم سايت خبري مازندنومه و كليه دوستاني كه در زمينه خبر رساني زحمات زيادي را متحمل مي شوند.
                                  ششمين سال تآسيس اين سايت وزين را تبريك مي گويم و توفيقات روز افزون را در ادامه راه براي شما آرزو مندم.

                                  • دکتررحمت الله قلی پورپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                    جمعه 16 آذر 1386-0:0

                                    خداقوت وحق نگهدارتان

                                    • منوچهربحری مدیرعامل دامداران استانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                      جمعه 16 آذر 1386-0:0

                                      شش سالگی مازندنومه رابه دست اندرکاران عزیزوفهیم درمازندنومه تبریک وتهنیت عرض نموده ودوام توفیقات دوستانمان راآرزومندم

                                      • محمدعلی روشن-صنایع نیوزپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                        جمعه 16 آذر 1386-0:0

                                        باسلام وعرض ادب وارادت به حضورعزیزان مازندنومه اعم ازدست اندرکاران وخوانندگان محترم مخصوصا مدیرمحترم وبزرگوارآن که انصافازحمات بسیارسنگینی رادراستای انجام وظیفه خطیراطلاع رسانی متحمل میشوند.
                                        به سهم خویش صمیمانه ترین تبریکات خودرابمناسبت 6 سالگی مازندنومه خدمت همگان تقدیم وامیدوارم درپناه لطف رب عزیزودودوتحت توجهات امام عصر(عج)پاینده وسربلندباشید.حق نگهدارتان


                                        ©2013 APG.ir