تعداد بازدید: 3080

توصیه به دیگران 1

جمعه 30 آذر 1386-0:0

11 با چند صفر بي ارزش!

براي اتمام آزادراه تهران- شمال به ١١ هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.


يك مقام مسئول با بيان اين مطلب افزود: بهره برداري از اين پروژه بزرگ، بسياري از مشكلات ترافيكي محور تهران- شمال را برطرف خواهد كرد.عمليات ساخت آزادراه تهران- شمال به عنوان يك پروژه بزرگ ملي در ١٩ آذر سال ٧٥ به منظور سهولت رفت و آمد از پايتخت كشور به شمال كشور آغاز شد.

با اين كه ١١ سال از آغاز كار ساخت اين پروژه بزرگ مي گذرد، هنوز تا اتمام اين پروژه راه زيادي در پيش داريم، هرچند در سال هاي اخير گام هاي مثبتي براي بهبود روند ساخت اين پروژه برداشته شده است، اما اين گام ها براي پيشرفت كار كافي نبوده و روند كار كند بوده است.در صورت احداث اين آزادراه، زمان طي مسير تهران- چالوس از ٤ ساعت به يك ساعت و نيم كاهش مي يابد.


از سوي ديگر با بهره برداري از اين پروژه و سهولت مسير ديگر، شاهد ترافيك هاي بسيار سنگين در مسير تهران- شمال به خصوص در ايام تعطيل نخواهيم بود.در حال حاضر تردد در مسير تهران- چالوس از محور كندوان صورت مي گيرد كه بيش از ٧٠ سال قدمت دارد. اين محور به دليل فرسودگي از امنيت كافي براي مسافران و خودروها برخوردار نيست. وجود پيچ و خم هاي زياد، عرض كم، كوهستاني بودن، شيب هاي تند، ريزش بهمن و ريزش سنگ از جمله مشكلات اين محور محسوب مي شود كه متاسفانه تاكنون صدها نفر در اين محور جان خود را از دست داده اند.

با اين اوصاف لزوم ساخت يك آزادراه براي محور تهران- شمال ضروري به نظر مي رسد كه اين آزادراه در حال حاضر در دست ساخت است و پيمانكاران اين پروژه به دنبال انجام وظايف محوله هستند. با اين حال در اين بين موانع زيادي وجود دارد كه باعث كندي روند ساخت آن شده است. مشكلات اعتباري، مسائل زيست محيطي و ساخت و ساز در حريم جاده از جمله مشكلاتي است كه اين پروژه با آن ها روبه رو مي باشد.مديرعامل سازمان عمران و مسكن بنياد مستضعفان، به عنوان يكي از پيمان كاران اين پروژه بزرگ مي گويد: تاكنون براي احداث اين آزادراه مبلغ يك هزار و ٩٠٠ ميليارد ريال هزينه شده است. محمدحسن تولايي افزود: اين محور در ٤ منطقه از تهران به سمت چالوس به طول ١٢٠ كيلومتر احداث مي شود كه منطقه نخست آن در استان تهران از كن تا شهرستانك به طول ٣٢ كيلومتر خواهد رسيد.وي تصريح كرد: در صورت تامين اعتبار مورد نياز پروژه، اين منطقه در سال ٨٩ به بهره برداري خواهد رسيد.


مهندس تولايي، با اشاره به اعلام آمادگي شركت هاي چيني براي حضور در منطقه ٢ اين آزادراه، اظهار داشت: پيمان كار منطقه ٢ از طريق مناقصه بين المللي انتخاب شده و قرارداد آن در دست بررسي و امضاست. بنا به اعلام محمدرضا منتظري مجري ساخت و توسعه آزادراه هاي وزارت راه و ترابري درمنطقه ٢ اين پروژه در حال حاضر عمليات احداث تونل دسترسي البرز در دست اقدام است و از ٦ هزار و ٣٠٠ مترمورد نياز، حدود ٤ هزار و ٥٠٠ متر حفاري شده است و تا يك ماه آينده قرارداد پروژه منطقه ٢ با چيني ها به مبلغ ٣٢٧ ميليون يورو نهايي مي شود. مديرعامل سازمان عمران و مسكن بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي در ادامه افزود: منطقه ٤ آزادراه تهران- شمال به طول ٢٥ كيلومتر از منطقه مرزن آباد تا چالوس با ٤٤ درصد پيشرفت فيزيكي در حال ساخت است كه در صورت تامين به موقع اعتبار، اين منطقه در سال آينده به بهره برداري مي رسد.

وي تصريح كرد: احداث تونل تالون در حدفاصل منطقه سولقان به شهرستانك به طول بيش از ٥ كيلومتر پايان يافته است. همچنين تونل البرز، در حال حاضر ٤ كيلومتر از ٦ كيلومتر آن حفاري شده و مابقي در حال اجراست.وي افزود: در منطقه ٣ آزادراه تهران- شمال در مرحله مطالعات تكميلي و فني قرار داريم كه به زودي مطالعات آن تكميل و براي انتخاب پيمان كار اقدام مي شود.وي در خاتمه اضافه كرد: براي اتمام اين آزادراه به ١١ هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.(khorasannews)


  • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 1 دی 1386-0:0

    به جای این همه پول خرج کردن برای تهرونی ها که بیان سرزمین ما رو خراب کنن، و حیوانات ما رو توهین کنن، پروژه 4 بانده کردن فیروزکوه رو به دادش برسین که از سالها قبل از 75 قولش داده شده بود.

    و البته همه فک و فامیل ها و در همسایه کلی کشته و زخمی توی این جاده دیدن

    ممنونم


    ©2013 APG.ir