تعداد بازدید: 2148

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 2 دی 1386-0:0

سهم‌خواهي آفت اصلاح‌طلبان است-طاهرنژاد

عضو مازندراني شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي گفت: آن بخشي از جريان اصلاح‌طلبي كه احساس به حساب نيامدن را مي‌كند، مي‌تواند با مذاكره با ساير اصلاح‌طلبان به نتيجه برسد.


يك عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي " مدارا، قناعت، شجاعت، ايثار، صبر و متانت را از عناصر كليدي كه مي‌تواند به اصلاح‌طلبان جهت برون‌رفت از تهديدهاي پيش روي آن‌ها كمك كند" برشمرد.

يدالله طاهرنژاد  با اشاره به فعاليت‌هاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان "در سه جريان ستاد ائتلاف، حزب اعتماد ملي و ستادمردمي اصلاحات" خاطرنشان كرد: فعاليت‌هاي همه‌ اين جريانات در يك راستاست؛ لذا عملا مي‌توان گفت كه ائتلاف شكل گرفته، كما اين‌كه با جريان جنبش مردمي اصلاحات، مذاكره از كانال‌هاي مختلف تعقيب مي‌شود و لذا به نظر مي‌رسد در نهايت مي‌توان به يك جمع‌بندي مثبتي درخصوص ائتلاف در جريان اصلاحات رسيد.

وي "سهم‌خواهي، فزون‌خواهي و عدم توجه به شرايط خاص كشور" را از جمله تهديدهاي پيش روي اصلاح‌طلبان عنوان كرد و گفت: موارد مذكور اگر وجود داشته باشد، قطعا به اصلاح‌طلبان ضربه مي‌زند، اما عدم ائتلاف يا اجماع در يك جبهه و جريان سياسي هميشه به معناي عدم تفاهم بر سر موضوعات خاص نيست و گاهي هم برخي از جريانات به صورت سازمان‌يافته و متحد در جهت عدم شكل‌گيري يك ائتلاف يكپارچه تلاش مي‌كنند كه طبيعتا با آن‌ها نمي‌شود به تفاهم رسيد.

اين عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي، ضمن ابراز ناخشنودي از پراكندگي‌هايي كه به گفته‌ وي " بر اثر زياده‌خواهي، فزون‌طلبي و سهم‌خواهي بعضا بروز مي‌كند" ادامه داد: البته اين‌گونه مشكلات ممكن است بر اثر مذاكره و تعامل حل و فصل شود.

طاهرنژاد خاطرنشان كرد: آن بخشي از جريان اصلاح‌طلبي كه احساس عدم حضور در عرصه‌هاي مختلف و به حساب نيامدن را مي‌كند و جايگاه مناسب خود را پيدا نكرده، مي‌تواند با مذاكره با ساير اصلاح‌طلبان به نتيجه برسد.

وي با اشاره به تلاش برخي افراد و جريانات و شاخه‌هاي رسانه‌يي آن‌ها براي بزرگ كردن اختلاف نظرهايي كه بعضا بين برخي احزاب گفت: غيرطبيعي و دور از انتظار نيست كه جريان رقيب بخواهد از درزهايي كه بعضا باز مي‌شود كمال بهره‌برداري را بكند اما تصور ما اين است كه شكاف‌هاي موجود هم در حدي نيست كه قابل ترميم نباشد.

اين فعال سياسي با بيان اين‌كه " هرچه به انتخابات نزديك مي‌شويم مجموعه شرايط حاكم بر فضاي كشور و عرصه‌ انتخابات، جريانات مختلف درون جناح اصلاح‌طلب را به يكديگر نزديك مي‌كند" افزود: شايد گلايه‌ها و انتقادات از عملكرد گروه‌ها نسبت به يكديگر در جبهه‌ اصلاحات كه داراي اختلاف نظر هستند خود زمينه‌سازي يك تفاهم اصولي شود.

نماينده اسبق مردم نوشهر در مجلس با اعتقاد به اين‌كه " براي برون‌رفت از اختلاف و پراكندگي، عنصر مدارا، قناعت، شجاعت، ايثار، صبر و متانت از عناصر كليدي است" در پايان گفت‌وگوي خود با ايسنا افزود: گاهي مي‌توان بسياري از اختلافات را به تفاهم تبديل كرد. لذا اگر دوستان اصلاح‌طلب تا حدودي به عناصر پيش‌گفته توجه كنند، زمينه‌هاي اختلاف به حداقل مي‌رسد. هرچند كه ممكن است ائتلاف صد در صدي ايجاد نشود اما ائتلاف حداكثري را قطعا شاهد خواهيم بود.(isna)


 



    ©2013 APG.ir