تعداد بازدید: 3217

توصیه به دیگران 2

شنبه 20 دی 1399-18:30

صدای در گلو شکسته

رحمت مرزبان -لیدر و بوقچی سال‌های دور نساجی و تیم‌های ملی- که مستاجر است و یک دختر و پسر دانشجو دارد، می‌گوید: «مسؤولان، مردم و خیّران اگر کمک کنند، صدایم برمی‌گردد.»


مازندنومه؛ سرویس مهرورزان: وقتی از قطار قائم‌شهر پیاده می‌شوی، کنار ایستگاه، دکه‌ای با تصاویر فوتبالی مربیان بزرگ فوتبال، شیپوربه‌دستان و لیدر‌های ورزشی نظرت را جلب می‌کند. کنجکاوی شما موقعی بیشتر می‌شود که صاحب این دکه نمی‌تواند حرف بزند.

او به جای حرف زدن، با ورود هر مشتری صدای زنگ زور‌خانه‌ای نصب‌شده بر در دکه خودش را به صدا در‌می‌آورد.

وقتی «رحمت مرزبان» در ورزشگاه شهید وطنی تماشاگران نساجی را هدایت می‌کرد، صدایش به طرف دیگر ورزشگاه هم می‌رسید. حالا سال‌هاست او دلش برای حرف زدن تنگ شده است.

رحمت مرزبان متولد ۱۳۴۰ سیدمحله قائم‌شهر است، او لیدر فوتبال ایران در جام جهانی فرانسه بود و برای رشته‌های ورزشی کشتی و والیبال هم برای تماشاگران بوق زد و تشویق کرد.

و در بازی‌های آسیایی سال ۱۹۸۶ که حسین مسگرساروی با مربیگری زنده‌یاد پرویز دهداری در تیم ملی بازی می‌کرد، هم لیدر بود.

مرزبان به کشور‌های فرانسه، استرالیا، چین، کره، ژاپن و روسیه برای تشویق تیم‌های کشتی، والیبال و فوتبال سفر کرده است.

آقارحمت -تشویق‌گر و لیدر سال های دور نساجی-بوق‌های معروفش را بر سر در دکه‌اش آویزان کرده است.

مرزبان جمع‌آوری جنازه‌های ۸ هوادار نساجی را در جاده گرگان،  ناراحت‌کننده‌تر‌ین خاطره و دور افتخار با پرچم ایران پس از برد تیم ملی فوتبال در استرالیا و راه‌یابی به جام‌جهانی و کسب مقام دومی عسکری‌ محمدیان در المپیک سئول را به عنوان شیرین‌ترن خاطرات خود می‌داند.

او درباره آسیب‌دیدن حنجره‌اش از بازی با آمریکا در جام جهانی فرانسه یاد می‌کند و می‌گوید: «آن‌قدر هوار و سر و صدا کردم که تارهای صوتی‌ام پاره شد.» و ادامه می دهد: «حدود ۲۰ سال تا جام جهانی فرانسه تیم‌های ورزشی را تشویق کردم و با وجود عمل جراحی، صدایم بازنگشت و پزشکان معتقدند که با حدود ۴۰ میلیون تومان امکان بازگشت صدایم وجود دارد.»

مرزبان که مستاجر است و یک دختر و پسر دانشجو دارد، می‌گوید: «مسؤولان، مردم و خیّران اگر کمک کنند، صدایم برمی‌گردد.»

اکنون علاوه بر مردم، کسانی که از فضای ورزش برای افزایش توان مالی یا مدیریتی خود استفاده کردند، برای حمایت از «آقارحمت»های ورزشی جامعه وظیفه دارند.ببینیم و تعریف کنیم.

شماره کارت برای کمک به بهبود وضعیت رحمت مرزبان:

6037998140309765
به نام رحمت مرزبان



    ©2013 APG.ir