تعداد بازدید: 3064

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 27 اسفند 1399-7:40

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد:

رشد 74 درصدی قتل در مازندران/ در ۹۵ درصد حوادث، قاتل شناسایی شد

سردار مرتضی میرزایی: به واسطه کرونا بخشی از زندانیان در خارج از زندان‌ها به سر می‌برند و برخی جرائم افزایش یافته است/ شاهد رشد ۲۴ درصدی در سرقت‌های خرد بودیم/۷۱ درصد سرقت‌ها در مازندران کشف شده است/در سرقت احشام شاهد کاهش ۲۶ درصدی نسبت به سال قبل بودیم/ در وقوع قتل رشد ۷۴ درصدی داریم اما در ۹۵ درصد حوادث، قاتل شناسایی شده است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سردار مرتضی میرزایی - فرمانده انتظامی مازندران- در نشست خبری، با بیان اینکه بیش از ۵۹۰ هزار مواد محترقه کشف شد و  ۱۱۲ نفر دراین راستا بازداشت شدند، افزود: کشفیات ما بیش از ۷۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

 وی با بیان اینکه سال قبل یک میلیون و ۷۲۰ هزار تماس با سامانه 190 داشتیم که ۴۳ درصد عملیاتی شد، گفت: ۴۱ درصد راهنمایی و ارشاد و ۱۶ درصد تماس‌ها غیرقابل پیگیری بوده و شاهد ۸۵ درصد رضایتمندی در سال قبل و ۹۳ درصد در سال جاری بودیم.

 این مسئول با اشاره به این که به واسطه کرونا بخشی از زندانیان در خارج از زندان‌ها به سر می‌برند و برخی جرائم افزایش یافته است، تصریح کرد: شاهد رشد ۲۴ درصدی در سرقت‌های خرد بودیم و ۳۷ درصد رشد کشفیات داشتیم.

 میرزایی با بیان اینکه ۷۱ درصد سرقت‌ها در مازندران کشف شده است، ادامه داد: در سرقت احشام شاهد کاهش ۲۶ درصدی نسبت به سال قبل بودیم.

 وی با اشاره به اینکه در سرقت‌های تحت عنوان مامور، صد درصد کاهش داشتیم، افزود: در جعل ۴۶ درصد و کلاهبرداری رشد ۱۱۴ درصدی در کشف داشتیم و در مجموع کاهش ۱۱ درصدی وقوع جرم داریم.

 میرزایی خاطرنشان کرد: در وقوع قتل رشد ۷۴ درصدی داریم اما در ۹۵ درصد حوادث، قاتل شناسایی شده است. همچنین شاهد کاهش ۵۰ درصدی تجاوز به عنف هستیم.

 وی با اشاره به راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در مازندران، اظهار کرد: با مستقل شدن این پلیس، رتبه چهارم را در کشور کسب کردیم.

 میرزایی با اشاره به این که پلیس اقتصادی ما نسبت به استان‌هایی که مبدا ورود قاچاق هستند رتبه بسیار بهتری کسب کرد، افزود: ارزش ریالی کشفیات ما در این زمینه  ۸۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

 وی ادامه داد: ۶۶ پرونده در زمینه زمین‌خواری ایجاد و ۱۰۴ میلیون کالای احتکار شده و ۴۰ میلیارد تومان اختلاس داشتیم.

 فرمانده انتظامی مازندران یادآور شد: در قاچاق کالای تجهیزات پزشکی شاهد رشد ۲۴ درصدی بودیم.

 وی ادامه داد: بیش از ۵ هزار و ۶۶۰ کیلو کشف مواد مخدر با رشد ۲۴ درصدی داشتیم و  بیش از ۶۵ باند توزیع‌کننده را شناسایی و برخورد کردیم.

 میرزایی با اشاره به تقویت پلیس فتای مازندران، گفت: پلیس فضای مجازی مازندران در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرد. در زمینه قمار ۳۱۱ مورد وقوع جرم داشتیم که ۲۸۰ مورد کشف شد.

 وی با بیان اینکه ۱۵۵ فقره تصادف منجر به فوت داشتیم، تصریح کرد: در تصادفات خسارتی ۲۸ درصد کاهش را شاهد بودیم.

 فرمانده انتظامی مازندران گفت: در تصادف فوتی جاده‌ای ۱۴ درصد کاهش داشتیم. ۴۶۹ میلیون تردد جاده‌ای در سال جاری ثبت شده که ۱۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

 وی اظهار کرد: ۱۹۰ گشت خودرویی و ۱۳۰ گشت موتوری در ایام نوروز به شکل ۲۴ ساعته فعال هستند و در برقراری نظم ترافیکی جاده‌ها گشت‌های خودرویی و موتوری دائر است و در مجموع بیش از ۷۰۰ گشت خودرویی و موتوری برای ایام نوروز داریم.

 این مسئول با اشاره به این که روزانه ۱۳۰۰ نفر برقراری نظم و امنیت در نوروز را در مازندران بر عهده دارند، صریح کرد: اولویت ما در سال ۱۴۰۰ ارتقای خدمات انتظامی با شعار هوشمندسازی پلیس است.

 

 

 

 

 



    ©2013 APG.ir