تعداد بازدید: 2001

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 18 خرداد 1401-21:14

شهردار ساری:

تاوان برخورد با فساد را می‌دهم/اهل شوآف نیستم

جواد طالبی: زیبنده نیست مدیری آثار زیان‌بار برای مدیران بعدی به جای بگذارد/دهه 90 خوبی نداشتیم و این بدی یک شبه به وجود نیامد/امروز پنج هزار نفر نیرو در شهرداری ساری مشغول به کار هستند، تعدادی سر کار نمی آمدند و حقوق دریافت می کردند که با آنها قطع همکاری کردیم/تعدیل نداریم و باید نیروها را ساماندهی کنیم/چیزی پشت پرده نداریم/ تا زمانی که هستم تاوان برخورد با فساد را می دهم/ همه جای شهر حضور دارم اما اهل شوآف نیستم/شهرداری ساری ماهانه 60 میلیارد تومان حقوق و دستمزد می پردازد


 

مازندنومه، کلثوم فلاحی: جواد طالبی در دیدار با مدیران مسئول روزنامه ها و پایگاه های خبری اظهار کرد: همه شهرداران گذشته خدماتی ارائه دادند، اما زیبنده نیست مدیری آثار زیانبار برای مدیران بعدی به جای بگذارد.

وی افزود: هر انتقاد سازنده ای برای شهر بیان شود پذیرا هستیم و این‌چنین نیست که با رسانه های منتقد ارتباط نداشته باشیم یا پاسخ ندهیم.

شهردار ساری با اشاره به اینکه نمی خواهیم بر شهرداری نگاه سیاسی حاکم شود، گفت: شهرداری در مقطعی به این سمت و سو رفت. شهرداری نهاد خدمات رسان بوده هر فردی می تواند نگاه سیاسی داشته باشد اما نباید در کار دخالت دهد.  

این مقام مرکز استان مازندران با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی باید برای همه شهروندان باشد، تصریح کرد: شهرداری مسئول جلوگیری از پارک خودرو در پیاده رو نیست.

طالبی با بیان اینکه باید بپذیریم دهه 90 خوبی نداشتیم و این بدی یک شبه به وجود نیامده و نتیجه مجموعه عواملی است که باعث رخ دادن آن اتفاقات شد، ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که آن اتفاقات تکرار نشود و نام ساری به نیکی یاد شود.

وی با اشاره به اینکه امروز پنج هزار نفر نیرو در شهرداری ساری مشغول به کار هستند، تعدادی سر کار نمی آمدند و حقوق دریافت می کردند که با آنها قطع همکاری کردیم، خاطرنشان کرد: در شهرداری ساری  939 پست سازمانی داریم و به 400 تا 600 نیروی شرکتی برای انجام کارهای خدماتی نیاز دارد. سال 1397تا 99 به میزان 1950 نیروی شرکتی به شهرداری ساری اضافه شد. از اردیبهشت 1400 که من آمدم نیرویی وارد نشد، اگر نیرویی سراغ دارید که در این مدت وارد شهرداری شده اعلام کنید.

طالبی با بیان اینکه  بودجه شهرداری سال گذشته 700 میلیارد تومان، شامل 150 میلیارد تومان تسهیلات و  550 مایلیارد تومان کوششی بود، افزود: بعد از چندین سال بودجه ساری تحقق یافت.  شهرداری ساری همواره بودجه تورمی، غیر واقعی و بادکنکی داشته است.

وی تاکید کرد: 718 میلیارد تومان بدون تسهیلات،  درآمد کسب کردیم و 538 میلیارد تومان حقوق و دستمزد پرداخت شد.

طالبی با اشاره به اینکه این میراثی است که برای ما مانده، من اینها را دیدم و شهردار شدم، ادامه داد: ما بحث تعدیل نداریم باید نیروها را ساماندهی کنیم نمی دانم چرا عده ای مداوم بحث تعدیل نیرو را مطرح می کنند.

شهردار ساری با اشاره به اینکه پروژه پل تا پل امروز 550 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا تکمیل شود، تصریح کرد: چرا در این پروژه بخشی از املاک به شکل لکه‌ای خریداری شد؟  املاک قبل از پروژه بازگشایی نشد اما برخی املاک بعد از پروژه را بازگشایی کرده اند.

وی با بیان اینکه سال 1400 را برای آواربرداری و رفع گلوگاه‌های فساد صرف کردیم، ادامه داد: اتوماسیون اداری را برای شهرداری که 16 ساختمان اداری مجزا دارد راه اندازی کردیم تا گلوگاه های فساد مسدود شود و سعی کردیم اتفاقات نامیمون دیگر برای شهرداری دیگر رخ ندهد.

طالبی با اشاره به اینکه ساختمان ماده 100 را مستقل کردیم تا سودجویان نتوانند از فرصت استفاده کنند، تصریح کرد: در آستانه یک اتفاق بزرگ بین شهرداری ساری و نظام مهندسی هستیم تا از اتفاقات ناگوار در ساخت و ساز پیشگیری شود و متروپل نداشته باشیم،

شهردار مرکز استان با تاکید بر اینکه نظارت ها بر اساس اصول فنی و مهندسی انجام شود نه سلیقه شخصی، افزود: راه اندازی اتوماسیون اداری به کاهش مصرف کاغذ و به محیط زیست کمک می کند. به سمت مازندران و ساری پاک حرکت می کنیم.

طالبی با اشاره به اینکه بعد از آواربرداری در 1400،  مسیر شهرداری را در سال 1401 به سمت سیما و منظر ریل گذاری کردیم، گفت: محور ایده آل را از میدان ساعت تا میدان هلال احمر در دست اجرا داریم و مبلمان شهری در این محور در حال تغییر است.

طالبی ادامه داد: در این محور 240 مورد موانع بصری رصد کردیم. سنگفرش چند خیابان قدیمی و بازار شهر را در نظر داریم که به زودی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری در رویداد 2022 مسئولیت کمیته ای با نام کمیته شهر خلاق را بر عهده داشت در کنار کمیته های 11گانه این رویداد، تصریح کرد: اختتامیه 2022 در مهرماه است و پس از آن باید به دنبال نتایج این رویداد باشیم. باید ظرفیت های گردشگری را شناسایی و معرفی کنیم تا صنعت گردشگری مازندران و ساری رونق یابد.

این مقام شهری مرکز استان مازندران با اشاره به اینکه به سیستم قضایی کشور اعتماد و اعتقاد کامل داریم، یادآور شد: بگذاریم اتفاقات گذشته در مسیر قانونی خود پیگیری شود و امیدواریم بهترین اتفاقات برای ساری رقم بخورد.

طالبی با بیان اینکه هر نقدی که به شهرداری کمک کند استقبال می کنیم و نقد منصفانه را می پذیریم، تاکید کرد: سامانه شفافیت را راه اندازی کردیم، چیزی پشت پرده نداریم، رسانه ها بعد از چندین سال وارد این سالن شدند و هر سوالی را هم پاسخ دادم. تا زمانی که هستم تاوان برخورد با فساد را می دهم، به نظم اداری اعتقاد راسخ دارم، جلوی بسیاری از بی نظمی ها گرفته شده است.

شهردار ساری با بیان اینکه تاوان مبارزه با رانت را خیلی پرداختم، اظهار کرد: وقتی به شهرداری آمدم در یک حوزه ای فقط یک پیمانکار تصمیم می گرفت. ما در مقابل فساد ایستادیم و بدون تایید و ثبت مالی، هیچ پولی نپرداختیم.

وی گفت:سال های گذشته درگیری های پایان سال پیمانکاران را رسانه ها شاهد بودند. از سال قبل این مسائل را نداریم. آیا دیده اید من و معاونانم در روزهای پایان سال میز خود را رها کنیم و برویم؟ حضور پیدا کردیم تا مشکلات حل شود. من 29 اسفند هم پشت میزم نشستم و فرار نکردم ومعتقدم باید به همه ساروی ها پاسخگو باشم.

طالبی با اشاره به اینکه همه جای شهر حضور دارم اما اهل شوآف نیستم، خاطرنشان کرد: با کمک رسانه ها باید به سمت پروژه های بزرگ حرکت کنیم، رسانه‌های زبان گویای بین مردم و مسئولان هستند. از رسانه‌ها درخواست دارم جامعه را آگاه کنند که شهرداری ساری ماهانه 60 میلیارد تومان حقوق و دستمزد می پردازد.

وی بیشترین دغدغه خود را مربوط به پروژه زباله‌سوز ساری دانست و اعلام کرد: 17 هفته متوالی به تهران رفتم تا این پروژه مجدد راه اندازی شود، برای راه اندازی اولیه،  قسمت ابنیه را تا پایان مرداد ماه تحویل می دهیم و امیدواریم در دهه فجر امسال پروژه زباله سوز را افتتاح کنیم.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: این سوال مطرح است چرا پروژه ای که در سال  1391 بودجه دلاری داشته باید 10 سال طول بکشد؟ در شهرداری ساری سالانه 40 میلیارد تومان هزینه حمل و دفن زباله می پردازیم.

 



    ©2013 APG.ir