تعداد بازدید: 3118

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 16 دی 1386-0:0

قربانپور:اميدوارم وارش میراثی ماندگار برای سینمای کوتاه ایران باشد

مهدی قربانپور-بنیانگذار جشنواره فیلم وارش- گفت: به عنوان کسی که سنگ بنای اين جشنواره را گذاشته،در شرایط فعلی اهداف مهمتری را دنبال می کنم.


 قربانپور اظهار داشت : وارش حاصل تلاش وخرد جمعی برجستگان سینما و فعالان فیلم کوتاه ومستند است و تنها جشنواره مهم سینمایی منطقه شمال ایران به حساب می آید و باید تلاش شود تا وزانت واهمیت      این جشنواره همچون گذشته به درستی حفظ شود .
 
وی گفت :نامه فیلمسازان برجسته سینمای ایران در سال گذشته به وزیرفرهنگ وارشاد و درایت وهوشمندی معاونت سینمایی (مهندس جعفری جلوه)باعث تداوم جشنواره وارش شد و از اینکه معاونت سینمایی اهمیت تلاشهای گذشته جشنواره وارش را در هر شرایطی تایید می کنند قابل قدرداني است.
 
وی همچنین در باره عدم حضور و همراهی خود به عنوان دبیر اجرایی با دوره آتی جشنواره اذعان داشت :تغییر مدیریت در سطح کلان و تغییر در سیستم مدیریت یک جشنواره چیز جدیدی نیست وشخصا به عنوان کسی که سنگ بنای جشنواره وارش را گذاشته در شرایط فعلی اهداف مهمتری را دنبال می کنم.

 وی همچنین گفت:استقلال در حوزه مدیریت اجرایی باعث شکوفایی جشنواره های گذشته شد وهمراهی مدیر کل وقت ارشاد با ستاد برگزاری جشنواره و نگاه فرهنگی و همسو با نظرات کارشناسی شورای سیاستگذاری غیر دولتی باعث شد تا وارش در موقعیت متفاوتی در سطح جشنواره های داخلی قرار گیرد.
 
وی با انتقاد از عملکرد مدیریت استانی ارشاد در این دوره اظهار داشت : در دوره مدیریت خود تلاش کردم تا جشنواره وارش جایگاه قابل قبولی را در سطح ملی و بین المللی( خصوصا آسیای میانه وکریدور شمال _جنوب) بدست آورد ، ما تاکید داشتیم با توجه به اهمیت حضور فیلمسازان کشورهای حاشیه دریای خزر وتعامل خوبی که بین فیلمسازان داخل با میهمانان خارجی ایجاد شده بود بخش بین الملل نیز تقویت شود اما در این دوره متاسفانه به یکباره تصمیم گرفته شد تا جشنواره از اهداف بلند مدت خود دور و بصورت سراسری برگزار شودوحذف بخش بین الملل بدون نظر کارشناسی مخاطبان جشنواره تحت هیچ عنوان قابل قبول نیست .
 
 وی با اشاره به حضور آرکادی سرینکو( رییس دپارتمان سینمایی روسیه) ،انور بیک زومادیل اف (معاون سینمایی وزارت فرهنگ قزاقستان ) و 11 میهمان خارجی دیگر در چهارمین دوره جشنواره افزود : برگزاری ورک شاپ های متعدد با حضور این میهمانان به منظور تبادل تجربیات فیلمسازان منطقه، جشنوار ه وارش را در جایگاه مطلوبی  در بین جشنواره های داخلی قرار داده بود اما با توجه به فاصله گرفتن جشنواره آینده از برنامه ریزی هدفمند و تفاوت دیدگاه مدیران دولتی با نگاه مدیران ستادی در نوع اجرا و برگزاری باعث شد تا امکان این همکاری تحت هیچ شرایطی میسر نشود.
 
قربان پوردر پایان افزود :با توجه به شرایط خوبی که معاونت سینمایی وزارت ارشاد برای ادامه برگزاری جشنواره فراهم کرده امیدواریم اداره کل فرهنگ وارشاد مازندران به عنوان تنها متولی جشنواره از این امکان برای تداوم وماندگاری وارش بهره مند شود و وارش نیز میراثی ماندگار برای سینمای کوتاه ایران باشد.(isfa)


  • دوشنبه 11 آذر 1387-0:0

    و چه در هنر و چه در سیاست آدم موفقی است برایش آرزوی توفیق می کنیم

    • یکی مثل بقیهپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 28 بهمن 1386-0:0

      به عنوان یکی از افرادی که از روز اول تا اخر جشنواره چهارم با وارش بودم فقط میتونم بگم برات متاسفم مهدی .

      عدم مدیریت و سوئ استفاده های مالی و بدهی های میلیونی شخص شما در دوره قبل خود یکی از دلایل لنگش جشنواره این دوره اس . پس قیافه ادمهای دلسوز رو برای ما به خودت نگیر . مهم اینه که خودت و خونواده ات برادرات ، برادرزاده هات ، و.... برای مدتی تامین شدی

      • جمعه 21 دی 1386-0:0

        او چه در هنر و چه در سیاست آدم موفقی است برایش آرزوی توفیق می کنیم ،

        • جمعه 21 دی 1386-0:0

          آقای قربانپور در حال ورود به انتخابات مجلس هشتم هست ،شاید بی دلیل نیست که ناگفته هایی را باز گو می کند .

          • پنجشنبه 20 دی 1386-0:0

            آقاي قرانپور برام يك سئوال همچنان باقي است چرااينقدر براي جشنواره وارش آشكاروپنهان قلم مي زني ورايزني ميكني واقعا" دلسوزانه است ياازبغض و...

            • جعفر قربانپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
              چهارشنبه 19 دی 1386-0:0

              با سلام
              ضمن تشکر از زحمات ارزنده جنابعالی با توجه به تجربه اینجانب بعنوان مسئول برگزاری جشنواره فیلم رشد استان مازندران در سالهای قبل به استحضار می رسانم عنوان "وارش" یکی از زیباترین کلمات مازندرانی می باشد و این جشنواره یکی از زیباترین جشنواره ها - به امید موفقیت شما
              خدا خیرتان دهد - با تشکر - جعفر قربانپور کاندیدای فرهنگی مستقل مجلس هشتم شهرستان ساری و کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم

              • همکار مدیر ارشاد مازندران پاسخ به این دیدگاه 0 0
                سه شنبه 18 دی 1386-0:0

                تا آنجا که میدانیم شما خود بانی جشنواره وارش بوده اید ،پس استفاده کردن از عنوان حذف یا تغییر شما از سوی ارشاد بی معنی است .

                • http://khabar8.blogfa.comپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  دوشنبه 17 دی 1386-0:0

                  اخبار داغ انتخاباتي قائمشهر در
                  http://khabar8.blogfa.com/

                  • قربانی - شریفیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    دوشنبه 17 دی 1386-0:0

                    سلام مازندنومه
                    هر کسی که از موقعیتش دور می افتد اینگونه صحبت می کند و ...
                    باید منتظر بمانید و ببینید که با چه کیفیتی وارش را برگزار می کنیم.


                    ©2013 APG.ir