تعداد بازدید: 2453

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 3 بهمن 1386-0:0

تغيير استاندار ، تكرار اشتباهات !

يادداشت روزنامه محلي بشيرمازندران


مازندنومه:از اواسط پاييز امسال براي چندمين بار حکايت استعفاي استاندار مازندران برسر زبان ها افتاد؛اين بار اما جدي تر.

ابوطالب شفقت امروز با اشاره به اينكه من آمده‌ام كه براي خدمتگذاري بمانم، خبر استعفاي خود را كه در طي چند روز گذشته از سوي برخي رسانه ها و مطبوعات اعلام شده است را به شدت تكذيب كرد.
وي اظهار داشت: با قدرت تمام در حال اجراي برنامه‌هاي دولت هستم و براي اجراي آنها برنامه ريزي نيز كرده‌ام.


وي تاكيد كرد: با كمك خداوند و متخصصان امور برنامه‌ريزي و اجرايي با تمام توان به فعاليت خود ادامه خواهم داد.
شفقت خاطرنشان كرد: با حضور من در استان مازندران بازار شايعات بركناري از همان روز اول همچنان وجود دارد.


وي تأكيد كرد: همگان مشاهده كردند كه اين شايعات پايه و اساس نداشت.
استاندار مازندران با اشاره به اينكه هيچ ارزشي براي خبر استعفاي خود قائل نيست، گفت: براي من اين حرف‌ها معنا ندارد، چرا كه بنده براي خدمت به نظام و ذخيره آخرت خود اين مسئوليت را پذيرفتم.


شفقت اضافه كرد: تاكنون به غير از برخي اختلافات سليقه‌اي كه در هر مجموعه اي وجود دارد هيچ گونه اختلافي با همكاران خود و تيم اجرايي نداريم و با صلابت تمام در حال اجراي برنامه هاي دولت هستيم.
وي در پايان به رسانه‌ها و مطبوعات توصيه كرد به جاي طرح مسائل بي‌اساس با ارائه طرح‌هاي كارشناسي شده و نقد منصفانه در جهت كمك به مازندران بكوشند.

مازندنومه تا کنون علاوه بر پخش شنيده هاي مربوط به تغيير استاندار مازندران، حداقل دويادداشت را نيز درباره ضروري نبودن اين تغيير پخش کرده است.(بدون هيچ گونه پيشداوري وقبول يا سلب مسئوليت محتواي اين يادداشت ها.)شنيده هاي ما حاکيست شايعه برکناري استاندار کنوني،به استان برنمي گردد و ريشه در برخي نظرات و موضع گيري هاي مديران ارشد کشور در تهران دارد. يادداشت زير هم اول بهمن ماه در روزنامه اصلاح طلب بشيرمازندران درج شد.

-------------------------

عجب روز و روزگاري شده است باز هم درج و ترويج برخي اخبار مبني بر تغيير مدير ارشد استان آن هم در آستانه انتخابات مهم و حساس مجلس هشتم، پروژه تغيير يا جابجايي استاندار مازندران از همان ماههاي نخست حضور او در مسند استانداري كليد خورد و جمعي بدشان نمي آمد كه از اين فضا بهره برداري سياسي كنند اما ما در مقام يك نشريه هر چند متفاوت با ديدگاه سياسي جريان حاكم دولت در استان نسبت به اتفاق چنين تصميمي هشدار داده بوديم اما گويا عده اي در دولت و در جريان هاي سياسي اين پروژه را مي خواهند پيگيري كنند.

به گواه ناظران سياسي و تحليلگران منصف از زمان حضور ابوطالب شفقت در استانداري، ايشان با اتخاذ رويكرد تعامل، اعتدال و كار مضاعف بدنبال اين است كه از هر موقعيت و فرصت و امكاني براي پيشبرد اهداف توسعه اي در اين سامان استفاده نمايد.

با اين حال موضوع تغيير استاندار و حمايت برخي از بدنه دولت و جريان هاي سياسي افراطي از اين تصميم مسبوق به سابق است. تجربه نشان داده است كه عمر مديريت ارشد در مازندران كم بوده است و حداكثر به 5 / 1 سال انجاميده است. حال چنانچه با توجه به وضعيت و شرايط وجود استان بويژه بحرانهاي طبيعي و غير طبيعي و همينطور انتخابات مجلس، برخي بخواهند جو استان را دستخوش تغيير و تحولات بدهند چه سود و منفعت و ثمره اي به حال مردم استان دارد.


مجموعه مديريتي استان و نيز مسؤولان سياسي اجتماعي و فكري بر اين عقيده اند كه استاندار به جد مدافع حقوق مردم است و با خلوص و تواضع در حال حل مسائل و مشكلات اين خطه از كشور مي باشد و آن براي كار كردن و تلاش جهت پيگيري پروژه ها و طرح هاي توسعه اي از هيچ كوششي فروگذار نكرده است. حال اگر مدعاي برخي از جماعت سياسي تحقق پيدا كند و اين پروژه كليد بخورد آن هم در شرايطي كه عمر دولت نهم كمتر از 5 / 1 سال باقي مانده است آيا استاندار جديد مي تواند طي اين مدت كوتاه خالق حماسه ها و دستاوردهاي بزرگ شود و شق القمر كند؟!


لازم است براي اينكه در آهنگ رشد و پيشرفت استان مازندران كندي و اختلال بوجود نيايد، دولت از استاندار منصوب خود حمايت جدي به عمل آورد و به تمامي اين شايعات و گمانه زني ها پايان دهد و اگر احياناً نقاط ضعف و كاستي در عملكرد مديريتي استان وجود دارد همگان تلاش كنند تا اين نقاط ضعف برطرف گردد و به سمت تقويت و بهبود امور حركت نمود. با اين حال آنچه كه مصلحت و منافع مردم و استان اقتصاء مي كند اين است كه دولت از نماينده عالي خويش دفاع كند و تصميم به جابجايي يا تغيير او با توجه به دارا بودن مؤلفه هاي مثبت و اميدوار كننده ي مديريتي از ناحيه مهندس شفقت به صلاح و صواب دولت هم نيست.


اگر چه تصميم گيرنده نهايي دولت است و حق اوست كه چطور تصميم بگيرد با اين حال ما بعنوان واسطه و حلقه رابط مردم و مسؤولان (رسانه) هر گونه تغيير و جابجايي مديريت ارشد استان را در اين شرايط ضروري ندانسته و اتفاق چنين رويكردي را مغاير با منافع مردم و مصالح عموم به ويژه با خواسته عموم مردم مازندران مي دانيم كه برآيند افكار عمومي گوياي اين حقيقت روشن و آشكار مي باشد.


  • شنبه 6 بهمن 1386-0:0

    حتماجای بهتری پیدا کرده

    • فعال سیاسیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 6 بهمن 1386-0:0

      آقای استاندار و آقای فرماندار ؟؟؟!!!
      رد صلاحیت ؛ مظلوم نمایی و قهرمان پروری یا اجرای قانون توسط فرمانداریها ؟!
      با انتشار خبر رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای مجلس هشتم واکنشهای مختلفی در سطوح سیاسی و اجتماعی صورت گرفت . برخی ستادها از این مسئله بعنوان مخالفت کاندیدای رد صلاحیت شده با مدیریت حاکم در استانداری و فرمانداری در جهت حفظ منافع مردم و رفع مشکلات تورم و قطع گاز و ... استفاده وسیع تبلیغاتی نمودند و این کاندیدا را بعنوان قهرمان مظلوم جلوه دادند تا حدی که ستاد بعضی کاندیداها که تایید صلاحیت شدند نیز اقدام به پخش شایعه رد صلاحیت نامزد مربوطه برای ایجاد موج منفی نسبت به مدیریت حاکم و تثبیت کاندیدای خویش نمایند که در صورت تایید مجدد صلاحیت بعنوان یک قهرمان اورا تبلیغ نمایند . از طرف دیگر نیز کاندیداهایی که تایید صلاحیت شده اند را فاقد وجاهت مردمی جلوه می دهند که خود عین تخریب شخصیت و بداخلاقی سیاسی است . سوال اینست :
      آیا فرمانداری محترم با رد صلاحیت اولیه و تایید مجدد کاندیدایی را بعنوان قهرمان ملی حافظ منافع مردم در مقابل حاکمیت به مردم معرفی نخواهد کرد و عملا بعنوان ستاد انتخابات ایشان موجب افزایش رای ایشان نخواهد شد ؟ اگر چنین است بهتر بود همه را رد صلاحیت و تایید مجدد می نمودند تا چهره کاندیداهایی که در مرحله اول تایید شده اند بعنوان سازشکار معرفی و تخریب نشود . کما اینکه هم اکنون نیز صحبت از تایید مجدد ایشان با نفوذ در مراجع بالاتر مطرح است و ستادهایشان از این امر بعنوان ضربه زدن به دیگر کاندیداها استفاده می کنند !!!

      • شنبه 6 بهمن 1386-0:0

        واقعا کجا از این جا بهتر
        استاندار هیچ وقت نمی توانست باور کند که به چنین سمتی دست پیدا کند. ضمن اینکه این سمت فرصت خوبی برای کاراموزی ایشان فراهم کرده چرا که آدمی با سوابق نظامی و دفاعی ازکار اداری و سیاسی چیزی نمی دانست. بهرحال رفاقت ایشان با اخوی رئیس جمهور بخت و اقبال را برای ایشان ارزانی داشت. ضمن اینکه آقایان که این همه از خدمت و قصد خدمت حرف می زنند و همه اعمال خود را فقط برای رضای خدا عنوان می کنند لطف کنند عملکرد مشخص خود را در استان ارائه و خود مقایسه ای میان آنچه که گفتند و وعده دادند با آنچه که عمل کردند ارائه دهند.

        • جمعه 5 بهمن 1386-0:0

          نه بابا
          حیفه
          کجا بره از این جا بهتر

          • http://khabar8.blogfa.comپاسخ به این دیدگاه 0 0
            پنجشنبه 4 بهمن 1386-0:0

            آخرين اخبار داغ انتخاباتي قائمشهر:
            http://khabar8.blogfa.com

            • جعفر قربانپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
              پنجشنبه 4 بهمن 1386-0:0

              با احترام به همه کاندیداهای محترم مجلس هشتم
              خدمت به مردم را از رفتار خود شروع کنید ؟ با کمک به دولت در این بحران قطع گاز و مشکلات زندگی مردمی که توقع دارید به شما رای بدهند :
              پیشنهاد می نمایم این هزینه های غیر ضروری انتخابات را برای کمک به دانش آموزان محروم و مدرسه سازی یا برای درمانگاه ترک اعتیاد جوانان عزیز در بهزیستی و یا انجمنهای خیریه ؛ تالاسمی ؛ سرطان ؛ دیابت و یا به هموطنان محروم کمیته امداد و بهزیستی در این زمستان سرد و بدون گاز همراه با گرانی مایحتاج زندگی هدیه نمایید تا خداوند سبحان به کار شما برکت عنایت نماید و انشاءا... محبت شما را در دل مردم شکوفا کند . رای را از قلبهای مهربان مردم بگیرید نه با تبلیغات پر هزینه و ....
              "... مردمی که چین پوستینشان ؛ مردمی که رنگ روی آستینشان ؛ مردمی که نام هایشان ؛ جلد کهنه شناسنامه هایشان ؛ درد می کند (زنده یاد قیصرامین پور) " خدا خیرتان دهد - با تشکر - جعفر قربانپور کاندیدای فرهنگی مستقل مجلس هشتم شهرستان ساری و کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم

              • چهارشنبه 3 بهمن 1386-0:0

                شاعري بيت معروفي دارد كه به دليل يخ‌زدگي اين ايام درست به خاطر ندارم، شما مي‌توانيد كمك كنيد تا به يادم بيايد. قسمتي از اين شعر اين است:
                اي ... عرصه‌ي سيمرغ نه ... توست
                ... خود مي‌بري و ... ما مي‌داري
                اگر شما به خاطر نداريد از حلال با قدرت تمام استان جناب استاندار كمكي بگيريد و مطمئن باشيد دست خالي بر نمي‌گرديد.
                (كم حافطه)


                ©2013 APG.ir