تعداد بازدید: 2157

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 7 بهمن 1386-0:0

تخلف بي تخلف

فرماندار قائم شهر گفت: صلاحيت نامزدهاي ثبت نام شده در مجلس هشتم خارج از نگرش سياسي و حزبي بررسي شده است.

 



 
حسن قلي زاده اظهار داشت: هيئت اجرايي انتخابات امين مردم هستند و به دور از نگرش هاي سياسي احراز صلاحيت ها را بررسي كرده اند.


وي افزود: هيئت اجرايي انتخابات از بين 30 نفر معتمد شهرستان انتخاب شده اند.
به گفته فرماندار قائمشهر 8 نفر از اعضاي هيئت توسط متعمدان و سه نفر كه عبارت از فرماندار ، رئيس ثبت احوال و نماينده شوراي شهرستان هستند توسط قانون تعيين شده اند.


قلي زاده با اشاره به چگونگي برگزاري انتخابات مجلس هشتم در شهرستان گفت: قائمشهر به عنوان مركز حوزه انتخابي قائم شهر، سوادكوه و جويبار تعيين شد.


قلي زاده نسبت به هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات اظهار اميدواري كرد و گفت: مردم فهيم قائم شهر با بررسي هاي خود بهترين گزينه ها را به عنوان نماينده خود به مجلس مي فرستند.

امامسئول بازرسي هيئت نظارت بر انتخابات مجلس حوزه انتخابيه قائم شهر گفت: تاكنون تخلف انتخاباتي از سوي كانديداهاي احتمالي انتخابات مجلس هشتم مشاهده نشده است.    
 
اميد نيك نژاد اظهار داشت: هيچ يك از مسئولان دولتي نبايد از امكانات دولتي براي معرفي و مطرح كردن نامزدهاي انتخاباتي استفاده كنند.


وي نامزدهاي انتخابات مجلس هشتم را از تخريب رقباي خود برحذر داشت و افزود: هيئت‌هاي بازرسي در استان و شهرستان موظف به برخورد با هرگونه تخلفات انتخاباتي هستند.
نيك نژاد با اشاره به تهيه گزارشات روزانه هيئت بازرسي انتخابات گفت: تبليغات انتخاباتي ضوابط و شرايط خود را دارد كه نامزدهاي بايد به آن ضوابط پايبند باشند.


وي خطاب به كانديداهاي احتمالي مجلس هشتم توصيه كرد تا در مسير قانون حركت كنند.


مسئول بازرسي هيئت نظارت بر انتخابات قائمشهر تصريح كرد: داشتن محلي تحت عنوان ستاد انتخاباتي ممنوع بوده اما ايجاد ستادي به عنوان دفتر ارتباطات مردمي بدون اشكال است.

نيك نژاد در خصوص انتقادات مطرح شده در خصوص تيم هيئت اجرايي انتخابات قائم شهر گفت: براساس ماده 32 قانون انتخابات فرماندار براي تعيين هيئت اجرايي 30 نفر از معتمدين را معرفي مي كند.
وي افزود: اعضاي هيئت اجرايي توسط اين معتمدين و از بين خودشان تعيين مي شود.


مسئول بازرسي هيئت نظارت بر انتخابات قائمشهر شايعاتي مبني بر تعيين هيئت اجرايي انتخابات با هدايت افرادي بيرون از اين 30 نفر معتمد را تكذيب كرد.
وي تاكيد كرد: براساس قانون فرماندار اختيار تعيين و معرفي 30 نفر معتمد را دارد.


نيك نژاد در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر رقابت سالم بين احزاب مختلف گفت: ايجاد فضاي سالم رقابت به مسئولان اجرايي انتخابات و نامزدهاي انتخاباتي باز مي گردد.


وي افزود: مسئولان نبايد اجازه دهند امكانات شهرستاني به نفع يا زيان كانديداي خاصي استفاده شود.
مسئول بازرسي هيئت نظارت بر انتخابات همچنين بر تبليغات سالم انتخاباتي تاكيد و خاطرنشان كرد: كانديداها با دوري از تخريب يكديگر به معرفي خود، عملكردهاي گذشته و برنامه هاي آينده خود بپردازند.


وي همچنين به ممنوعيت دخالت شوراها و دهياران بر استفاده از شخصيت حقوقي خود در امر انتخابات اشاره كرد.


نيك نژاد با تاكيد بر كمكهاي مالي كانديداهاي احتمالي مجلس هشتم به برخي ارگانها و نهادها گفت: هر كمكي كه شائبه خريد و فروش را داشته باشد ممنوع است اما اگر اين شائبه وجود نداشته باشد مشكلي ندارد.

وي در پايان اظهار داشت: دبيرخانه ستاد انتخاباتي شهرستان نيز آماده دريافت گزارشهاي مردمي درباره كانديداهاي احتمالي مجلس هشتم است.(farsnews)

 


 


  • فعال سیاسیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 7 بهمن 1386-0:0

    آقای استاندار و آقای فرماندار ؟؟؟!!!
    رد صلاحیت ؛ مظلوم نمایی و قهرمان پروری یا اجرای قانون توسط فرمانداریها ؟!
    با انتشار خبر رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای مجلس هشتم واکنشهای مختلفی در سطوح سیاسی و اجتماعی صورت گرفت . برخی ستادها از این مسئله بعنوان مخالفت کاندیدای رد صلاحیت شده با مدیریت حاکم در استانداری و فرمانداری در جهت حفظ منافع مردم و رفع مشکلات تورم و قطع گاز و ... استفاده وسیع تبلیغاتی نمودند و این کاندیدا را بعنوان قهرمان مظلوم جلوه دادند تا حدی که ستاد بعضی کاندیداها که تایید صلاحیت شدند نیز اقدام به پخش شایعه رد صلاحیت نامزد مربوطه برای ایجاد موج منفی نسبت به مدیریت حاکم و تثبیت کاندیدای خویش نمایند که در صورت تایید مجدد صلاحیت بعنوان یک قهرمان اورا تبلیغ نمایند . از طرف دیگر نیز کاندیداهایی که تایید صلاحیت شده اند را فاقد وجاهت مردمی جلوه می دهند که خود عین تخریب شخصیت و بداخلاقی سیاسی است . سوال اینست :
    آیا فرمانداری محترم با رد صلاحیت اولیه و تایید مجدد کاندیدایی را بعنوان قهرمان ملی حافظ منافع مردم در مقابل حاکمیت به مردم معرفی نخواهد کرد و عملا بعنوان ستاد انتخابات ایشان موجب افزایش رای ایشان نخواهد شد ؟ اگر چنین است بهتر بود همه را رد صلاحیت و تایید مجدد می نمودند تا چهره کاندیداهایی که در مرحله اول تایید شده اند بعنوان سازشکار معرفی و تخریب نشود . کما اینکه هم اکنون نیز صحبت از تایید مجدد ایشان با نفوذ در مراجع بالاتر مطرح است و ستادهایشان از این امر بعنوان ضربه زدن به دیگر کاندیداها استفاده می کنند !!!

    • http://khabar8.blogfa.comپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 7 بهمن 1386-0:0

      اخبار داغ انتخاباتي قائمشهر:
      http://khabar8.blogfa.com


      ©2013 APG.ir